הרכבת הקלה במגדל האשפוז בהדסה - נסיעת הרצה (צילום: מתנאל רחמים)
הרכבת הקלה במגדל האשפוז בהדסה - נסיעת הרצה (צילום: מתנאל רחמים)

טירוף: המשטרה מונעת את פתיחת הארכת קו הרכת הקלה לעין כרם ולנוה יעקב

משטרת ירושלים הודיעה לעירייה כי אינה מאשרת את ההשבתה המסחרית של הרכבת הקלה, שהיתה צפויה ב-9 בפברואר, לטובת מבחני הבטיחות הסופיים. הסיבה? עומס משימות וצפי לעומסי תנועה כבדים

פורסם בתאריך: 30.1.25 18:25

שוב עיכובים בהפעלה המסחרית של הארכות הקו האדום של הרכבת הקלה לנוה יעקב בצפון ירושלים ולהדסה עין כרם בדרום מערב העיר. הסיבה – משטרת ירושלים הודיעה כי היא עמוסה במשימות, ואינה יכולה להתמודד גם עם השבתת פעילות של הרכבת למשך 5 ימים – דבר אשר יגרור, כך לפי המשטרה, עומסים כבדים בכבישים.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר" בחודשים האחרונים, עוד לפני ההפעלה המסחרית – שתאריך היעד הנוכחי שלה היה 14.2.2025 – אמורה היתה להתרחש השבתה מסחרית של הרכבת למשך 5 ימים עד שבוע, זאת לטובת עריכת מבחני בטיחות אחרונים ובדיקת תקינות המערכות לכל אורך התוואי – מנוה יעקב בצפון ירושלים ועד להדסה עין כרם בדרום מערב העיר. מדובר, כאמור, על השבתה מסחרית – שכן באותם ימים הרכבת היתה אמורה לנסוע הלוך ושוב על הפסים כדי לבדוק ולבחון את תקינות המערכות ואת ההתאמה שלהן.

אולם, כאמור, כעת הודיעה המשטרה כי אינה מאשרת את ההשבתה הזו. "משטרת מחוז ירושלים עמוסה עד עייפה במשימות הרבות שעל הפרק", כתב קצין אגף התנועה במחוז ירושלים סנ"ץ ערן דילון למנכ"ל העירייה איציק לארי.

דילון מוסיף וטוען במכתב את מה שהיה ידוע ומוכר לתושבי העיר – הפקחים במוקדי העבודות אינם מקצועיים דיים. "כיום פועלים בעיר פקחים מכוויני תנועה בלתי מקצועיים, במסגרת 10 חברות שונות", כתב סנ"ץ דילון למנכ"ל העירייה לארי, "כאשר שוטרי התנועה של מחוז ירושלים נאלצים מדי יום לסייע בהכוונה מקצועית של התנועה על מנת לאפשר אותה בצורה סבירה בעיר".

עוד טוען דילון במכתבו כי ממילא משטרת ירושלים מתמודדת עם מחסור בכוח אדם, ולנוכח האירועים הצפויים בעיר בשבועות הקרובים – משחקי חצאי הגמר וגמר גביע המדינה בכדורסל בהיכל הארנה וכמו כן פתיחת מוזיאון הכנסת ברחוב קינג ג'ורג', כמו גם הפגנות סוערות שרק הולכות ומתגברות בשבועות האחרונים, המשטרה לא תוכל להתמודד עם העומסים הצפויים בכבישים – עומסים שייגרמו גם בשל תגבור מסיבי של אוטובוסים וגם בשל עלייה של עוד רכבים על הכביש בשל היעדר אופציית הרכבת.

 

 

יש לציין כי מכתבו של סנ"צ דילון מגיע על רקע משא ומתן תקציבי בין המשטרה למשרד האוצר על תוספת תקנים לעבודות התוואי הכחול של הרכבת הקלה – דבר אשר עליו פורסם לראשונה על ידי יפעת ראובן ב"TheMarker", כך שיש מי שמעלה את הסברה שגם המכתב הנוכחי הוא חלק מאותו משא ומתן. אותו גורם רוצה בדבריו להשאיר את האופציה לפתיחת הקו במועד – קרי ב-14 בפברואר עדיין על השולחן.

כידוע, הארכות הקו האדום נדחו בשנים האחרונות שוב ושוב ושוב מאינספור סיבות – חלקן כלכליות, חלקן בשל בעיות בעבודות וחלקן בשל מלחמת 'חרבות ברזל' הבלתי נגמרת. בסך הכל ההארכות כוללות תוספת של 13 תחנות – חלקן הקטן בין פסגת זאב לנוה יעקב ומרביתם במקטע שבין הר הרצל להדסה עין כרם דרך קרית היובל, קרית מנחם, צומת אורה ומשם למרכז הרפואי.

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. הנאשם לכלא

    משטרת הבושה ממשיכה לפגוע בעם, אלימות כלפי אזרחים נורמטיביים ועכשיו חוסר יכולות לעמוד במשימה בסיסית של הכוונת תנועה. לפרק ולהרכיב מחדש!

  2. יוני

    טוב שהמשטרה מודה שהיא לא יכולה, אחרת היינו סובלים עוד סבל בגלל יהירות של אנחנו יכולים, ואז הכל קורס, מה שנשאר כרגע זה חיזוק המשטרה והכפלת השוטרים ומשכורתם, אולי כך נקבל משטרה חזקה טובה.

  3. ליצנים

    בקיצור, הרכבת לא תפעל השנה… אבל להעלות ארנונה זה בלי בעיה. תודה משה ליאון

  4. אברהם

    אני לא מבין למה צריך להפסיק את תנועת הרכבת לכל אורך התוואי?
    מספיק רק בין הר הרצל להדסה ובין חיל האוויר לנווה יעקב?
    וגם א"כ למה ל-5 ימים?
    מספיק יום או יומיים לכול היותר…

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר