ליאור אליהו, פוטיס קציקאריס, הפועל ירושלים (צילומים: רמי שלוש, ניר קידר)
ליאור אליהו, פוטיס קציקאריס, הפועל ירושלים (צילומים: רמי שלוש, ניר קידר)

מקורב לאליהו: "נראה שקציקאריס מנסה למוטט או לייאש את ליאור"

הפועל רשמה ניצחון ראשון באירופה, אך הישראלי לא שיחק כלל. "הוא רך ולא אוהב לעבוד קשה", אומרים מנגד בסביבת המאמן

פורסם בתאריך: 2.11.17 23:12

אתמול (רביעי) רשמה הפועל ירושלים ניצחון חשוב על רג'יו אמיליה האיטלקית, הראשון של האדומים העונה באירופה, וזאת למרות עוד תצוגת כדורסל לא טובה – או כפי שהגדיר זאת המאמן פוטיס קציקאריס בסיום – "היה משחק מכוער עם הרבה לחימה".

עד כמה המשחק היה לא טוב תעיד אולי העובדה שג'רום דייסון, גיבור הניצחון, סיים אמנם עם 22 נקודות אבל עם אחוזים רעים מאוד. אוסטין דיי, המצטיין של הפועל ירושלים מאז החלה העונה, נתקע על סקור נמוך – 8 נקודות בלבד, שאליהם הוסיף גם 9 כדורים חוזרים וחמישה איבודים. ולמרות הערב החלש יחסית של דיי, מספר 4 השני שיש להפועל בסגל לא זכה ולו לדקת משחק אחת. לשחקן הזה, אתם יודעים, קוראים ליאור אליהו, מבכירי השחקנים הישראלים בארץ שפשוט לא נספר על ידי המאמן היווני, ולא ממש בפעם הראשונה העונה.

קציקאריס, כאמור, לא ממש סופר את אליהו, שנראה מדוכדך על הספסל. המאמן, מבחינתו, לא ממש מתרשם מהרזומה ומהעבר של הפורוורד, וכפי שפורסם ב"כל העיר" המאמן אף התבטא ואמר בשיחות סגורות "ליאור אליהו פשוט לא מתאים לרמה הזאת".

"מצבו של ליאור גרוע יותר מאשר בתקופתו של פיאניג'אני", אומרים בסביבתו של אליהו ומתייחסים לעונה שעברה, שגם בה המאמן הזר של הפועל ירושלים, סימונה פיאניג'אני האיטלקי, לא בדיוק התרשם מהרזומה ומהיכולת ונתן לו דקות מעטות יחסית ביורוקאפ, כשבליגה הוא קיבל יותר דקות בגלל החוק הרוסי והעובדה שהיה הגבוה הישראלי היחיד (אייזיק רוזפלט לא באמת נחשב עם מה שעבר בעונה שעברה וריצ'רד האוול הצטרף רק חמישה מחזורים לסיום העונה, נ"ש). "ממש לא ברור למה קציקאריס מתייחס אליו בצורה שכזו, הרי יש פה שחקן בכיר עם רזומה וניסיון. נראה שהוא מנסה למוטט אותו או לייאש אותו. גם אם ליאור לא נמצא בתקופה הכי טובה שלו, אי אפשר להתנהג ככה לשחקן במעמדו".

 

 

כמות הדקות למשחק של מספר 8 הולכת ופוחתת. נגד הפועל תל אביב הוא קיבל קצת פחות מעשר דקות, כשנגד אשדוד המספר ירד ל-7:25 דקות. וביורוקאפ? בשבוע שעבר נגד באיירן מינכן, משחק שבו הפועל פיגרה למשך דקות ארוכות בהפרש דו ספרתי גבוה, אליהו זכה להיות רק 2 דקות על הפרקט, ואם היה נדמה שיותר נמוך מזה כבר לא יכול להיות, הגיע המשחק ברגיו אמיליה, שבו הפך אליהו לנער פוסטר.

למרות זאת, הישראלי מנסה להוכיח למאמנו דרך האימונים ואפילו דרך המשחקים שהוא שווה יותר דקות. אדם המעורה בענייני הקבוצה סיפר לאתר 'כל העיר': "ליאור נלחם על החוזה שלו" – חוזה בשכר של 450 אלף דולרים לעונה, יש לציין, שאמור להסתיים רק בעונה הבאה. "הוא מרגיש שהוא עשוי להיחתך והוא לא אוהב את הסיטואציה הזאת", אומר אותו אדם, "אבל חוזה כמו שיש לו הוא לא יקבל בשום מקום. מה גם שהוא אוהב את הפועל, אבל זה נראה שקאציקאריס מנסה לשבור אותו".

בסביבתו של המאמן טוענים כי השחקן פשוט לא מתאים. "קאציקאריס פנה להנהלה ואמר להם שהוא לא ישתמש בליאור באירופה, ואם כן – זה יקרה מעט מאוד או בלית ברירה. הוא ישתמש בו יותר בליגה", אומר גורם המקורב למאמן. "הוא רואה את המאמצים שליאור עושה, אבל עדיין – הוא מאוד רך, נמנע ממגע, מאוהב בעצמו ולא אוהב לעבוד קשה. זה מפריע לפוטיס. המאמן טוען שאוסטין דיי ואלן אומיץ', גם כן שחקני הגנה לא גדולים, מראים הרבה יותר מחויבות הגנתית, מה שאליהו לא מראה".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר