אוהדי נורדיה, מירון טל כובש (צילומים: גלעד אימס)
אוהדי נורדיה, מירון טל כובש (צילומים: גלעד אימס)

דעה | הדרבי שאתם לא מכירים

פורסם בתאריך: 22.9.24 14:59

בשישי שעבר, במגרש הכדורגל החביב בשכונת הר חומה, נערך הדרבי הירושלמי שאתם כנראה לא מכירים, הלא הוא הדרבי האימתני של ליגה א' דרום – מ.כ ירושלים אירחה את בית"ר נורדיה ירושלים.

מצד אחד קבוצה שהוקמה ע"י המיליארדר לורנט לוי, במטרה להעלות את קרנה של ירושלים בעולם ולהתנהל לפי חוקי היהדות ושואפת (לדברי הבעלים) להגיע לליגת האלופות עד שנת 2030.

מהמצד השני, בית"ר נורדיה ירושלים, שהוקמה ע"י אוהדי בית"ר שמאסו באלימות ובגזענות, ובמהלך עשר השנים האחרונות בנו מועדון עם מסורת, שיסודותיו צומחים מתנועת בית"ר ומחנך להפצת הערכים של זאב ז'בוטינסקי ושל מנחם בגין, בד בבד עם קבלת כל חלקי האוכלוסייה הירושלמית וטיפוח הפסיפס הירושלמי המגוון שכל כך מייחד את העיר.

בית"ר נורדיה ירושלים מתחזקת מחלקת נוער שצומחת ומתחזקת כל העת (קבוצת הנוער של נורדיה מתמודדת ראש בראש עם קבוצות הנוער של בית"ר ושל הפועל בליגה לאומית לנוער דרום), קבוצות קהילתיות וכמובן קבוצה בוגרת שבה משחקים חילונים, דתיים, יהודים וערבים, וגם מ.כ ירושלים פתחה העונה, לראשונה, קבוצת נוער ומתחזקת קבוצה בוגרת שבה השחקנים מלמדים 'דבר תורה' לפני כל אימון.

על הקווים – אגדות בית"ריות וירושלמיות.

את נורדיה מאמן אהוד כחילה, כשהניהול המקצועי מופקד בידי יוסי מזרחי ומשה בן ארוש, וגם למ.כ שורשים בית"רים כשעל הקווים עומד לא אחר מאסי ברוכיאן.

 

 

המשחק עצמו היה מתוח מאוד. מאות אוהדים מילאו את היציע בהר חומה, ושתי הקבוצות ראו בו לא רק קרב על יוקרה עירונית, אלא גם מבחן כוח לקראת המשך העונה.

שתי הקבוצות הגיעו למשחק בטוחות בעצמן, לאחר שבמחזור הראשון מ.כ הביסה את צעירי טירה 7:1 ואילו נורדיה גברה בביתה 0:1 על שמשון כפר קאסם.

על הדשא היתרון של נורדיה היה ברור והניסיון של אהוד כחילה ועוזרו אלירן ממ בא לידי ביטוי בשליטה ברורה על המגרש. בדקה ה-23 הורחקו המגן הימני של בית"ר, חזי מזרחי, והחלוץ של מ.כ דויד טיוליאבקו. המחצית הראשונה הסתיימה בתוצאה 1:0 לבית"ר נורדיה ירושלים, משערו של דניאל אלמליח.

ביציע, אוהדי נורדיה הביסו את עמיתיהם ללא קרב. למרות שנאסר על שימוש בתופים ואמצעי עידוד, אוהדיה נורדיה הרעישו את שכונת הר חומה ודחפו את השחקנים הבית"רים על הדשא, לניצחון. גם מ.כ ירושלים הביאה כמות נאה מאוד של אוהדים, אך ניכר שחסרה בהם רוח העידוד שכל כך מאפיינת את אוהדי בית"ר.

גם המחצית השניה התנהלה בשליטה ברורה של הצהובים-שחורים, אם כי הרבה יותר בעצלתיים. בדקה ה-67 קיבל הקשר מירון טל (הבן של) כדור ברחבה, הישר מבעיטת השוער של ניסים חאיכ, ובנחישות רבה השתלט כל הכדור בחצי מספרת בעט את הכדור מעל לידיו של אופק עברי, אל הרשת העליונה וחתם את תוצאת המשחק 0:2 נורדיה בדרבי הראשון של העונה.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר