אוהדי הפועל בדרבי (צילום: עמוס זבולון הפועל ירושלים)
אוהדי הפועל בדרבי (צילום: עמוס זבולון הפועל ירושלים)

דעה | ההמנון במשחקי הפועל – כן או לא?

אירוע המשחק בין הפועל באר שבע לסכנין מחזקים את עמדתי, שבתקופה זו הפועל צריכה, בדומה לקבוצות אחרות, לחזק את הזהות הלאומית - לנגן את ההמנון ולהוסיף דגל ישראל על חולצות השחקנים

פורסם בתאריך: 15.9.24 15:54

הצער המצמית שאחז בכולנו לאור החדשות הנוראיות על הרצח האכזר של הירש גולדברג-פולין וחמשת החטופים והחטופות, מסרב לשקוע. כל הדברים כבר נאמרו, ונותר רק לאחל למשפחות הגיבורות להצליח איכשהו, לחזור לשגרת חיים מסוימת.

קהילת הפועל הצליחה להראות עד כמה היא חזקה, מאוחדת ומעוררת השראה. חבריו של הירש לארגון האוהדים "בריגדה מלחה", הראו כיצד מנהלים קמפיין אפקטיבי, אך כל כך כואב שנכשלנו במשימה להחזיר אותו (ואת כלל החטופים) הביתה וליציע. קיבלנו שוב תזכורת, שהאויב לא מבדיל בין אוהדי הפועל לבית"ר ונקווה שהניצנים לפיוס מסוים, שהחלו עם הודעה המכובדת על השתתפות בצערנו שפרסמה בית"ר ירושלים, תזלוג גם לאוהדיה והיריבות תחזור לפסים ספורטיביים כמו שהיתה בעבר.

 

ברצוני להעלות נושא שעלה בשיח האוהדים, במיוחד לאור ההתפתחויות האחרונות שהגיעו לשיאן במשחק בין הפועל באר שבע לבני סכנין, וחזר להיות אקטואלי ממש בימים אלו, כמו גם את הקשר שלו אלינו.

האם עלינו כקבוצה לנגן את ההמנון הלאומי לפני משחקי הבית ולהוסיף דגל ישראל על חולצות השחקנים? לטעמי התשובה היא כן חד משמעית בשני הנושאים, או לפחות באחד מהם, כיוון שאנחנו משחקים בליגה הישראלית ורוב הקבוצות נוהגות כך. טוב להיות שונים ומיוחדים בדברים מסוימים, אך לא הפעם. הפעם להרגשתי, עדיף להיות כמו רוב הקבוצות. אני בהחלט מקבל שישנם כאלו שחושבים אחרת ומאמינים שהדבר יגרום לזילות ההמנון והדגל ועדיף לשמור אותם למשחקים בינלאומיים. זהו נימוק הגיוני, ומי שטוען כך הוא אוהב ישראל לא פחות מאחרים. לטעמי זה נימוק שמתאים לימים רגילים ולא לתקופתנו העכשווית לאחר פרוץ המלחמה בשבעה באוקטובר, מה גם שלא נראה שנארח משחקים בינלאומיים בעתיד הקרוב.

כיוון שהנושא עלה כבר בעבר, לא נותר אלא להניח שיש החלטה מודעת של הוועד ונראה שהם אינם מסכימים עם עמדתי. יתכן וישנם נימוקים משכנעים לאי הרצון של הוועד לשנות, אך לצערנו לא שמענו דבר בעניין – ויש לדון בנושא מחדש לאור ההתפתחויות האחרונות. אבקש מראש לחסוך את התשובה הקבועה של חלק מהאוהדים (אפשרות החלפת הוודע בבחירות), שמנסים להימנע מדיון ענייני. אין שום צורך להחליף ועד שעושה עבודה מצוינת, אבל כן אפשר לבקש לקיים דיון והסבר מפורט להחלטה – זאת מהותה של קבוצת אוהדים. אני מקווה שגם בוועד שלנו ינהלו דיון ותקבע עמדה רישמית ולא ימוססו את הדברים כחסרי חשיבות ובטלים.

אני מאמין שעמדתי מייצגת את עמדת רוב אוהדי הפועל ירושלים, אין לי ספק שניגון ההמנון ו/או הדפסת דגל ישראל על חולצות השחקנים לא יעוררו התנגדות, אלא יתרמו להרגשת האחדות וחיזוק תחושת השייכות לקהילה האדומה היפה והמרגשת, קהילה שהוכיחה את חוזקה ואת יכולותיה המרשימות גם ובמיוחד בנסיבות העצובות האחרונות.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. שאול נעים

    חד משמעית , נגינת ההמנון בכל משחקי הפועל , מי שמפריע לו שילך לשחק בתימן .

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר