ברק אברמוב, ברק יצחקי (צילומים: אורן בן חקון, באדיבות בית"ר ירושלים)
ברק אברמוב, ברק יצחקי (צילומים: אורן בן חקון, באדיבות בית"ר ירושלים)

דעה | חסר גרוש ללירה

הציפיות גבוהות, אבל אם בית"ר רוצה לחזור לצמרת הליגה היא צריכה לחזק את עצמה בזמן שנותר עד לסגירת חלון העברות

פורסם בתאריך: 15.9.24 13:29

בית"ר פתחה את העונה הסדירה ואת משחקי הליגה בצורה בינונית – ניצחון לא קל נגד מ.ס אשדוד לעיני 18 אלף צופים בבלומפילד והפסד לעולה החדשה מטבריה במגרש בנוף הגליל. הלקח העיקרי של בית"ר צריך להיות שעדיין, ולמרות קיץ מוצלח, חסר לה את הגרוש ללירה. חסרים מספר שחקנים, כך שאלמלא תתחזק בעמדות הנכונות היא לא תוכל לעמוד בציפיות הגבוהות שפיתחה (בצדק).

חזרנו ואמרנו כי לבית"ר חסר עומק במרכז המגרש, חסר לה חלוץ או שניים במרכז ההתקפה במטרה להגדיל את יכולת הכיבוש וחסר לה מגן ימני, אם במועדון רוצים צמרת, אם רוצים להתמודד על המקום השלישי, הקבוצה חייבת לחזק את עצמה בזמן הקצר שנותר עד לסגירת החלון.

 

לעמדת המגן הימני בהחלט אפשר להגיד שאבישי כהן, שמוזכר כמועמד, הוא פתרון ראוי. לכהן יש את היכולות לאייש את העמדה הזו הן בהיבט ההגנתי והן בהיבט ההתקפי, וטוב יעשה ברק אברמוב אם יתאמץ בגזרה שלו וינחית אותו בבית וגן. אפשר להוסיף לכך שכהן הוא שחקן בית, כך שאין שאלה לגבי יכולת ההתאקלמות המהירה שלו בחזרה במועדון.

באשר לדן ביטון, המועמד השני ממכבי תל אביב, לו אני הייתי אלמוג כהן את ברק יצחקי הייתי חושב פעמיים. לא כי ביטון לא שחקן מצוין, אלא כי בית"ר זקוקה לקשר 50-50 עם אוריינטציה הגנתית ויכולת ניהול משחק. ביטון הוא יותר 10 מאשר 8, ויכול להיות שצירוף שלו יצור עומס בחלק הקדמי, אבל בהעדר מציאה בגזרת הזרים, עדיף יהיה להביא את ביטון ולא להישאר בלי כלום.

דבר אחד בטוח, הסתמכות על ירין ולוי ואיסמעליה סורו במרכז הקישור לא תספיק. לעניין עמדת החלוץ – גם כאן בית"ר חייבת להבין שאין לה מספיק פתרונות, מיירון ג'ורג' הוא החלוץ היחידי הטבעי הראוי בשלב הזה ובית"ר צריכה שחקן נוסף בעמדה הזו.

לסאגת ירדן שועה והביקורת על יצחקי במשחק האחרון גם כדאי להתייחס, ראוי שהמאמן יפסיק להתחכם. בית"ר לא צריכה ניסיונות, יש לה סגל מספיק טוב כרגע בכדי שיצחקי לא ינסה ניסיונות במשחקי הליגה בזמן אמת. אם רוצים לתת לשועה לשחק – הוא צריך לשחק בעמדה שנוחה לו ושטבעית עבורו – בכנף ההתקפית, בטח לא במרכז ההתקפה.

לגבי הקיבעון של זסנו כמגן ימני, הייתי מצפה מיצחקי לנסות חלופה לעמדה הזו, הסתה של מורוזוב ימינה וליאון אזולאי במקומו כמגן שמאלי עדיפה, זסנו לא מספק את הסחורה.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר