שי אהרון, זיו אריה ( צילומים: אורן בן חקון)
שי אהרון, זיו אריה ( צילומים: אורן בן חקון)

דעה | איפה הכסף?

בשנים האחרונות, בבחירה מודעת, מכרה הפועל לא מעט נכסים והכניסה לקופת המועדון הרבה מאוד מזומנים. אז למה הכסף הזה לא משמש לרכישת שחקנים מנוסים ואיכותיים? | טור דעה

פורסם בתאריך: 15.9.24 12:58

לא פחות מתשעה משחקים ללא ניצחון (בהכנה, בגביע הטוטו ובליגה) היו במאזנה המביך של הפועל חיפה רגע לפני חופן המתנות לחג(ים) שקיבלה מהפועל ירושלים – קבוצה שאחרות מתיישרות על גבה מסורתית. שפע הבעיות בצד האדום של הכרמל, לצד מחאת אוהדים כלפי הבעלים, יואב כץ, הובילו לאופטימיות כללית שהפועל יכולה וצריכה לצאת עם משהו מהמשחק הזה, חרף חסרונם של נועם מלמוד, איינאו פרדה ואופק ביטון.

בפועל, שחקניו של זיו אריה הציגו את משחקם הגרוע ביותר מאז חזרה הקבוצה לליגת העל לפני כשלוש שנים. יהיה לא הוגן להפיל את התיק על שחקן ספציפי בהתמודדות שהזכירה יותר את משחק הילדים 'קירות', הזכור לטוב מאמצע הניינטיז בשכונה, כשהכדורים פוגעים פעם אחר פעם בשחקנים הלבנים ומסדרים לרוני לוי כדור הרגעה נוסף.

יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהשלומיאליות המתמשכת של עמית גלזר, בעל מניות בכורה בצמד של גיא מלמד, מהחורים (שלא לומר בורות) בצד שמאל של מקסים גרצ'קין, שכמעט נעצר על שוטטות, ועל החולשה הכללית של ליאל צ'אנה, שרחוק שנות אור מהגדרה של בעל בית בקישור האחורי.

יילה דוין הולך ומתגלה כפלופ מהדהד, ובפעם הבודדת שקיבל כדור מול השוער, רץ אוטומטית הצידה ובזבז הזדמנות בטרם נולדה. מתן חוזז לא מספיק מעורב, אוהד אלמגור מתקשה לשחזר עד כה את נפלאות העונה שעברה, וכל אלה מאלצים (שוב) את סדריק דון, להתחיל לנהל את המשחק כ-20 מטר במחצית המגרש של הפועל ולהגיע בלי אוויר לאזורים המסוכנים של היריבה.

 

 

וגם אחרי שלוש חתיכות על הראש ב-45 דקות, מקבוצה שעד אז כבשה שער ליגה בודד ב-180, 'הצליח' זיו אריה להשאיר את איבי רנסום ועידן דהן על הספסל עד הדקה ה-60. אולי רצה לעשות מחווה יפה ליואב ג'ראפי, שאחרי שני משחקי נבחרת בהם לא נח לרגע, השתטח פרקדן מחוץ לרחבת ה-16 שלו וערך סדרת מתיחות ארוכה על מנת לא להתנוון. את חולצת המשחק הנקייה הוא ודאי החזיר לארון. מי שכן נכנס בהפסקה הוא יונתן ליש, שכזכור איבד את מקומו אחרי מחצית אחת מול חדרה בגין צהוב, חרף יכולת טובה. מה קורה לבלם צעיר ומוכשר שמאבד ביטחון, יכלו כולם לראות בשער הרביעי.

במחזור שבו ים של אקסים באו לידי ביטוי – מגיא חדידה, דרך אחמד סלמן ונדב נידם, ואפילו אביחי וודג'ה הפעלתן בקרית שמונה, לא נותר אלא לחזור שוב לשאלת מיליון הדולר – ויש הרבה יותר מהסכום הזה בזכות מכירות השחקנים הסיטונית – מדוע לא חוזקה הקבוצה בשחקנים מנוסים בעלי שיעור קומה?

וכל זה קורה דווקא במשחק בו רצתה הפועל לנצח אפילו יותר עבור הירש גולדברג-פולין ז"ל, הילד האדום הנצחי, שדיוקנו הוטבע על חולצות השחקנים לאחר שהפך לעוד חוליה שורפת לבבות בשרשרת טרגית ובלתי נגמרת של 'הותר לפרסום'. החולצות הקוראות לשובו עדיין בצבצו ביציע, לצד החדשות עם הכיתוב 'יהי זכרך מהפכה'. האוהדים גם שילבו את שמו של הירש באחד משירי העידוד הוותיקים, לצד הדמעות שנשפכו בטקס לזכרו ובמהלך דקת מחיאות הכפיים העצובות.

כאן המקום להרבה יותר ממילה טובה לכ-300 האמיצים שצבעו אמש את יציע האורחים בסמי עופר, שרו במלוא גרון ולא הורידו את הרגל מהגז בזמן שקבוצתם אפילו לא לחצה עליו. האוהדים הנאמנים של הפועל לא ראויים לביזיון שכזה. בטח שלא הירש.

 

תגובות

11 תגובות
11 תגובות
  1. איתן

    מחדל והפקרות ואולי גם זלזול בכול הקשור בבניה של קבוצת כדורגל. הקברניטים כנראה התבלבלו.

  2. 8

    צודק. הבעיה היא במאמן ובשיטות המשחק המוזרות שלו. בכל עונה מתחילים לתפקד במחזור 8, כשמפסיקים להקשיב לו

  3. שלמה ל.

    אף קבוצה בליגת העל ובלאומית לא היתה מקבלת 4 וכמעט 6 מחיפה הזו. זו לא מעידה חד פעמית. לא יום שחור. ממש לא. חייבים בדק בית ומסקנות מיידיות. מכרו ומכרו כל דבר שיש לו ביקוש. תכלס הפחיתו לחמור את האוכל באופן מתמשך והחמור המשיך לעבוד. פעם פלייאוף עליון במזל. אחר כך הישרדות בתחתון ועכשיו החמור מת. עכשיו זה לא יהיה פלייאוף זה פלייבלוף. עכשיו זה או המאמן הביתה או להביא 5 שחקנים או שניהם. או שנרד ליגה ונתפלל ששם נשרוד לפחות עד שיעשו פה פריש מיש גדול.

  4. שאול נעים

    הדשדוש של הפועל כבר שנים מוכיח שאין חזון מזוהה וכאן הבעיה, כבר שנים שכמות האוהדים לא גדלה , וכשאין שום שאיפות הדרך לירידת ליגה בטוחה , ונניח ששוב הפועל תישאר בליגה , ואז מה ?

  5. יצחק

    הכול קרס, ביזיון שאני לא זוכר כמותו הרבה שנים, עצוב לראות את הפועל ירושלים כול כך חלשה, ככה מצליחים להרחיק את האוהדים הותיקים של הפועל ירושלים,,,,מיתעסקים בהכול חוץ מכדורגל וחבל שכך.

  6. קובי

    הגיע הזמן לפטר את המאמן בונקר השחקנים מפחדים לעבור את החצי ושי אהרון תתעורר אין קהל עם כדרוגל כזה

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה וחרפה שיחקו כמו לוזרים לא התאמצו בכלל ולא נדבר על מלחמה על כל כדור

  8. אדומה

    כמה שטויות אלוהים ישמור, כל שנה אותם מזמןרי קינה ונהי וכל שנה הקבוצה בתוך כמה מחזורים, משתפרת ומתחזקת. אנחנו לא קבוצה שתתחרה על אליפות בעונה הזאת. אבל תנו לשחקנים החדשים ללמוד לשחק ביחד, אלה הרכבים חדשים, תפסירו ליבב כבר. די עם זה.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גלזר מתאים למכבי ירושלים וגם שם כמחליף
    גם המגן שמאלי עקום מארץ העקומים .
    איפה הולך הכסף ממכירת השחקנים .
    האם יתכן שיש שחיטות במועדון ???

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר