היכל הפיס ארנה, קוביית הלד החדישה בהיכל (צילומים: עודד קרני, איגוד הכדורסל, אריאל)
היכל הפיס ארנה, קוביית הלד החדישה בהיכל (צילומים: עודד קרני, איגוד הכדורסל, אריאל)

שיפור חוויית הצפייה: השדרוג של הארנה הירושלמית

אם רק היו פותרים את בעיית התחבורה והנגישות: רגע לפני פתיחת עונת הכדורסל 2024/25 היכל הפיס ארנה עבר בחודשים האחרונים שדרוג מקיף הכולל התקנת לוחות אקוסטיים, מערכות הגברה וכריזה חדשות וגולת הכותרת - קוביית לד חדישה, מהגדולות בהיכלי הספורט באירופה

פורסם בתאריך: 12.9.24 08:27

רגע לפני פתיחת עונת הכדורסל – הסתיימו עבודות השדרוג והשיפוץ שבוצעו בחודשים האחרונים, מאז היציאה לפגרה, בהיכל הפיס ארנה. העבודות, יוזמת עיריית ירושלים ומפעל הפיס ובביצוע החברה העירונית 'אריאל', כללו שדרוג משמעותי למערכות ולתשתיות בהיכל וכן למתחמים ולמבואות ברחבי הארנה.

המשימה הבאה, הקשה יותר, מציאת פתרון לבעיות התחבורה והנגישות לארנה ולקריית הספורט במלחה בכלל – בעיות שחלקן עשויות להיפתר עם תחילת נסיעות הרכבת הקלה. עד אז, האזור, כפי שמתלוננים האוהדים לא אחת – פחות ידידותי למשתמש.

בינתיים, כאמור, ניתן דגש על החוויה של מי שכבר נכנסו להיכל הארנה. גולת הכותרת של העבודות – החלפת קוביית הלד הנמצאת במרכזו של ההיכל, לקובייה חדישה בטכנולוגיה מתקדמת המשדרת ברזולוציה גבוהה במיוחד וכמסך אחד שלם. מדובר בקוביית הלד הגדולה מסוגה בארץ ומהגדולות בהיכלי הספורט באירופה, המתפרסת על שטח של כ-200 מ"ר ומשמשת כלוח תוצאות במשחקי הכדורסל וכמסך וידיאו להקרנות במופעים ובאירועים. הקובייה החדשה כוללת גם סטריפ פנימי לתוצאות, סטטיסטיקות ושטח פרסום, וכן מספר רמקולים שהותקנו עליה לשיפור הסאונד בזירת הפרקט. בנוסף, הותקנו מצלמות שיצלמו את הקהל בזמן המשחקים ויקרינו באון-ליין על קוביית הלד וכן הוחלפו המסכים המותקנים בהיקף הזירה ובאולמות הכניסה.


קוביית הלד החדשה בארנה (צילום: אריאל)

קוביית הלד החדשה בארנה (צילום: אריאל)


עבודות השדרוג כללו גם התקנת מערכת הגברה חדשה ומתקדמת ברחבי ההיכל וכן הצבת עשרות לוחות אקוסטיים ייחודיים בגג האולם המרכזי, הצפויים לשדרג משמעותית את חוויית השמע של הצופים במשחקים ובאירועים השונים.

 

 

שדרוגים אלו מצטרפים להחלפת הפרקט שבוצעה בארנה במהלך העונה שעברה. מדובר בפרקט בסטנדרט אירופאי גבוה, המותקן במספר היכלי ספורט גדולים באירופה שבנוסף לכך, הוא נוח לפירוק ולהרכבה לטובת המופעים ואירועי תרבות המתקיימים בהיכל לאורך השנה, לצד משחקי הכדורסל ותחרויות הספורט.

הארנה, הינה כידוע, היכל הספורט והתרבות הגדול בישראל, המכיל למעלה מ-11,000 מקומות ישיבה, משתרע על פני שטח כולל של 47 אלף מ"ר ובו 6 מפלסים, זירה בשטח של 2,400 מ"ר, 12 יציעים ו-16 תאי צפייה. ההיכל משמש כאולמה הביתי של הפועל ירושלים בכדורסל וכן מארח תחרויות ספורט בינלאומיות, אליפויות ישראל בענפי ספורט שונים ועשרות הופעות של אמנים ישראליים ובינלאומיים, מופעי תרבות ומחול, הופעות ילדים, כנסים, ירידים ותערוכות מקומיות ובינלאומיות.

"שדרוג היכל הפיס ארנה הוא חלק נוסף בהשקעה העירונית הכבירה בספורט ההישגי בעירנו", אומר ראש העיר משה ליאון, ומוסיף: "לאחר השדרוג יוסיף ההיכל להוביל אירועי ספורט, ישראלים ובינלאומים כאחד ואירועים שונים ומגוונים. גם בשנים הבאות אנו צפויים להשקיע במתקני הספורט בעיר כדי להמשיך ולקבע את מעמדה של ירושלים כבירת הספורט של ישראל".

מנכ"ל חברת אריאל, אורי מנחם: "לאחר 10 שנות פעילות רצופה היכל הפיס ארנה שהוא ההיכל החדיש, הגדול והמתקדם בארץ עשה קפיצת מדרגה נוספת בביצוע שדרוגים והתאמות ששמים אותו בשורה אחת עם האולמות המובילים באירופה מדובר בעבודות שדרוג מושקעות, המבוצעות בהתאמה לטכנולוגיה מתקדמת ולשיפור חווית הצפייה לכלל הפעילויות המתקיימות בהיכל".

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. דודי

    רק תסבירו איך אתם בדיוק דואגים לכספי ציבור ?
    אתם והעירייה מבזבזים בלי סוף….

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בינתיים חיסלו חצי מגרש חניה באזור הארנה הסובל ממצוקת חניה. חלם

  3. MJ

    תגידו מה מעניין את אוהד הכדורסל שבא לארנה ? הגעה נוחה, חניה, מזנונים עם מגוון ומחירים סבירים ושירותים נקיים. מהכתבה זאת אני מבין שטיפלו רק בדברים לא חשובים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר