ברק יצחקי, ירדן שועה (צילומים: אורן בן חקון)
ברק יצחקי, ירדן שועה (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | חטא היוהרה

ברק יצחקי רצה לחנך את ירדן שועה שהעז להגיד את דעתו על כך שהוא לא משחק בעמדה המועדפת עליו, סיפסל אותו וספג הפסד מביך לטבריה. המאמן חייב שאין לו אפשרות לוותר על השחקן הכי טוב שלו

פורסם בתאריך: 7.9.24 23:41

ברק יצחקי עשה את כל הטעויות האפשריות בהפסד לטבריה – בראשן הספסול המיותר של ירדן שועה. הכאב הגדול בהפסד הזה קשור בטעויות הטירוניות והיהירות של ברק יצחקי, בעיקר זו של סדרת החינוך לכוכב הקבוצה.
מרגע פרסום ההרכב – הבנתי שלא הולך להיות משחק קל נגד המערך הקשוח שבנה מאמן טבריה, אלירן חודדה. אמנם מיירון ג'ורג' פתח לראשונה מזה זמן רב בהרכב, אך לבית"ר לא היה את האיש שיספק לחלוץ הטבעי היחידי בסגל הירושלמי את הכדורים. יצחקי התנהל כאילו הוא מינימום פפ גווארדיולה, שלרשותו מצבת גדולה של שחקנים איכותיים, כאלו שמסוגלים להאפיל על חסרונו של שועה. היה זה הימור כושל, ואת הקופה – שלוש נקודות חשובות – לקחה טבריה.

פטריק טוומאסי וטימותי מוזי שפתחו בכנפיים, הם שחקנים מהירים שאוהבים לקבל את הכדור לשטחים פתוחים, אך שניהם לא מסוגלים לספק לג'ורג' ולשחקני הקו השני מהקישור את הכדורים המיוחדים שמספק שועה באמנות. שועה, כך מספרים, לא אוהב שיצחקי לא מציב אותו בקביעות בכנף שמאל האהובה עליו ובאחד מאימוני השבוע, מתוך תסכול כנראה, הוא זרק הערה (לגיטימית לטעמי) שהוא אחראי ל-40 שערים מעמדה זו ושהוא רוצה לשחק שם. יצחקי, פחות אהב את זה.
לאחרונה אנחנו שומעים יותר מדי על התנהלותו של ירדן שועה, על כך שהוא מבטא את עצמו ופורק גם את תסכוליו – לא בעצבים חלילה, אלא בדיבורים. את המחיר הוא, וכל אוהדי בית"ר, שילם בספסול נגד טבריה. עכשיו אני רוצה להבין – האם שחקני כדורגל צריכים להיות רובוטים? אין להם רגשות? הם לא יכולים להביע את עצמם ולהגיד למאמן שהם מעדיפים עמדה אחרת? מילא אם שועה היה מתבטא בחריפות, מקלל או מתחצף, עושה שביתה איטלקית – אז הייתי מבין את ההחלטה של יצחקי, אבל לא כך היה. שועה הביע תסכול. האגו של יצחקי לא הסכים להכיל. התשלום הגיע במזומן.
באשר ליצחקי, אני מקווה מאוד שההפסד הזה יפתח לו את קו המחשבה ויבין שבשביל בית"ר זה ירדן שועה ועוד עשרה. הוא לא יכול לוותר עליו מקצועית, בטח כשהוא לא עשה מעשה פסול. על יכולותיו המופלאות של מספר 7 אין צורך להכביר, הוא אולי לא מתאים למשחק הלחץ שמנסה יצחקי להנחיל, אבל אין לו גם את הפריבילגיה לוותר עליו. בית"ר של השנים האחרונות נשענת על שועה, ובסגל הקצר שיש לקבוצה, אין אפשרות לוותר עליו.
בית"ר, די כרגיל בשנים האחרונות, יוצאת לפגרה לאחר הפסד. יש את הקלישאה שגורסת שזה הגיע לקבוצה בזמן, שעכשיו אפשר לתקן את הדרוש תיקון. אני טוען שאוהדי בית"ר צריכים להיות מודאגים, כי הסטטיסטיקה מלמדת שגם ביציאה מהפגרה בית"ר לא מנצחת.

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. משחק לחץ

    שועה לא בנוי למשחק לחץ וכמו שראינו ביורו אין היום כדורגל בלי זה . שועה שחקן מוכשר של המאה הקודמת שנקלע לתקופה שלא מתאים לה.
    הבעיה של ביתר זה סילבה שוער בינוני מאוד ולא יציב . סילבה יעלה לנו בפלייאוף אבל בגלל שאהוב במזרח נתקע איתו . כמו שקריאף נשאר שלוש שנים אחרי שהיה פג תוקף.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר