יונתן אלון, אוסטין וויילי (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
יונתן אלון, אוסטין וויילי (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

דעה | חידה גדולה

לאור ההתפוצצות של עופר ינאי והפועל ת"א, הפועל ירושלים מרגישה שהיא קצת אנרדרדוגית במאבק המשולש עם מכבי כשהיא מציגה סגל שהוא חידה גדולה, אבל הציפיות עדיין גדולות מהרגיל

פורסם בתאריך: 22.8.24 12:23

אם תשאלו אוהדי הפועל ירושלים, איך הם מסכמים את העונה שחלפה, סביר להניח שלא תשמעו קונצנזוס מוחלט בקרב האוהדים. ולא מדובר בהכרח על הצד המקצועי. כן, הפועל פתחה באופן מדהים את העונה האירופית שלה עם אלכסנדר דז׳יקיץ׳ ואז הגיעה ההתרסקות עם קנצוריס היווני, יונתן אלון הגיע כפלסטר שהתברר קבוע וחזק ואיתו הגיעה זכייה מרשימה בגביע המדינה על חשבון מכבי ת״א בהיכל מנורה.
אבל מעבר לכך, עונת 23/24 עברה והסתיימה בסימן מלחמה. עונה שלמה שבה מנסים האוהדים לאזן את חיי היומיום הקשים מנשוא, עם קצת אסקפיזם טהור שגורם למחשבות ולשגרה הקשה להישכח לכמה רגעים, לפעמים קסומים כמו הניצחון המדהים על טנריפה בחוץ, ולפעמים קשים ומרגיזים כמו חוסר היכולת לתמוך בקבוצה במגרש המשחקים האירופים.
יכול להעיד על עצמי, שזוהי העונה שהוציאה ממני את מיטב הרגש והאמוציות, גם כשלא הצלחתי להגיע לארנה באופן סדיר. הרגע המצמרר שבו חמשת אלפים אדומים מנצלים את המעמד הגדול של גמר הגביע ומניפים את דגל הפריסה הענק בדמותו של החטוף הירש גולדברג-פולין שהלוואי וישוב במהרה, זה אחד הרגעים הגדולים שאני זוכר בתור אוהד הקבוצה. לעמוד, למחוא כפיים, להזיל דמעה, ולצאת לדרך עם מנת האסקפיזם השבועית. מציאות הזייה.

ולאחר שהתרגלנו למציאות המטורפת הזו, עונה חדשה בפתח, ולהפתעת רבים, בעלי הקבוצה, מתן אדלסון, החליט לא להשתולל עם כספיו ולתת אמון בפרויקט המסקרן של המאמן יונתן אלון, שקיבל קרדיט גדול, למרות הציפייה למאמן מוכח.
ליוואי רנדולף, ה-סמל של הפועל בשנתיים האחרונות, שבר את ליבם של אוהדי הפועל והחליט לעזוב, הישר ליריבה המושבעת והשנואה מכבי ת״א. גם זאק הנקינס מכוכבי הקבוצה, עזב בטעם חמוץ בגלל השפעות והשלכות המלחמה שעננה מרחפת עדיין מעל ראשינו. שניהם השאירו בקבוצה חור מקצועי גדול, מי ימלא את מקומם של שניים מהשחקנים שהביאו את הפועל לקדמת הבמה? האוהדים ידעו שעונת המלפפונים הקרובה תהיה מסקרנת במיוחד, על אחד כמה וכמה בגלל משולש היריבות המסקרן בין הפועל ומכבי ת״א לבין הפועל שלנו.
באופן סנסציוני, בעלי הפועל ת״א, עופר ינאי, הטיל את הפצצה הראשונית של הקיץ, בדמותו של החתמת כוכב פנרבחצ׳ה – ג׳ונתן מוטלי. בתאריך הזה, 25/6, בשעה 8:30 בבוקר, נשבר השוק, נשברו הכלים, כללי המשחק השתנו. וזה המשיך לקיץ חלומי עם החתמות אדירות, שערערו וזעזעו את כל אוהדי הכדורסל בישראל.
באופן טבעי, אוהדי הפועל ירושלים הרגישו שהרף עלה, ואיתו גם הציפיות. ההמתנה מורטת העצבים לשחקן שיחזיר את האוויר לאוהדים שלנו, לבסוף השתלמה. אוסטין וויילי, אחד הסנטרים המוכשרים באירופה, שחקן צעיר במגמת עלייה, בחר דווקא בהפועל ירושלים לחוזה ארוך טווח לעומת הצעות יורוליג רבות שהיו על שולחנו. מראה על הרמה שאליה המועדון מכוון.
עם וויילי הגיעו שמות מוכרים כמו ג׳ארד הארפר, שחקן יורוליג לגיטימי וג׳סטין סמית', שכיכב העונה בחולון. אולם הגיעו גם שמות קצת פחות כמו ג׳רמי מורגן, סימן השאלה הגדול של הקיץ. השחקן שמגיע על המשבצת המשמעותית של ליוואי רנדולף עוד לא דרך על הפרקט בשכונת מלחה וכבר הביקורות לגביו לא היססו להגיע.
הפועל ירושלים עונת 24/25 היא חידה גדולה, מצד אחד הציפיות הגדולות והרגילות, ומהצד השני המעמד האנדרדוגי שבו הקבוצה של אלון נמצאת. וכמובן שכל זה בשילוב עם המלחמה שעדיין משפיעה על שגרת חיינו. אז יאללה הפועל – מלחמה.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר