יונתן אלון, ספידי סמית' (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
יונתן אלון, ספידי סמית' (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

דעה | אחראית ונכונה

בהפועל לא נגררו אחרי עופר ינאי ופעלו הקיץ בצורה מחושבת וטובה. יונתן אלון ממשיך לסמוך על ספידי סמית' והוא יהיה המנהיג של הקבוצה

פורסם בתאריך: 1.8.24 18:09

הפועל סיימה לבנות את הסגל שלה בשלהי חודש יולי, לא דבר של מה בכך. בניית הסגל השנה התאפיינה בשני מישורים: הראשון – המשכיות. שמונה שחקנים ממשיכים מהעונה הקודמת. השני – בחירת הזרים בפינצטה. כמו חייט שתופר חליפות, כך הפועל בחרה את הזרים שלה לפי הצרכים ובהתאם לבסיס הסגל שהמשיך מהעונה החולפת.
הטריו אלון-שמיר-מקל זיהו את המחסור בסנטר כדי להתמודד עם הגדולות בליגה ובמסגרת היורוקאפ, ולשם כך חרגו מתקרת השכר והחתימו את הסנטר האתלטי אוסטין וויילי. הכדורסל יש לציין הולך לשם, פחות סנטרים כבדים עם הגב לסל, ויותר אתלטיים בצבע שמסיימים מצוין, חוסם ולוקחים ריבאונדים. תשאלו את עודד קטש על ג'וש ניבו.

מי שימשיך להנהיג, להוביל ולנווט את הסגל הוא ספידי סמית', שמקבל את המפתחות זו העונה השלישית. יונתן אלון, שהחליט לשים את מבטחו בגארד, ידע גם שלצידו של סמית' (הקפטן הבא?) הוא חייב שחקן שיהיה אמון על יצירת הנקודות, ולכן הוצנח בארנה ג'ראד הארפר מוולנסיה, שהוא סקורר בנשמתו, לא מפחד משום דבר, ולמרות גובהו הנמוך (1.79 מ') הוא שחקן שמגיע לטבעת, חודר נהדר ואפילו מטביע.
ג'רמי מורגן הוא זר סולידי, שומר נהדר וקלעי מצוין שאמור להיות שחקן יציב ולתת להפועל עוד עומק בעמדה מספר 3. הוא לא ליוואי רנדולף, והפועל למעשה העבירה את כובד המשקל בצד ההתקפי מעמדה 3 שבה היה רנדולף לעמדות הגארד שם יככב הארפר (ביחד כמובן עם סמית' ועם "הישראלי" קדין קרינגטון).
הזר הרביעי שהצטרף הוא ג'סטין סמית'. הוא שיחק נפלא נגד הפועל במדי חולון (מה שככל הנראה גרם להחתמתו), ולצד וויילי ייתן להפועל הרבה אתלטיות ויכולת בצבע בשני צידי המגרש. למעשה, מדובר בשחקן התשיעי שממשיך ומכיר את הליגה וזה יתרון לא קטן להפועל. כריס ג'ונסון ממשיך אף הוא והפועל תהנה מהינסיון שלו ומהמנהיגות בחדר ההלבשה.
הסגל הישראלי של הפועל כפי שכבר כתבתי הטור הקודם שלי הוא הטוב בליגה לדעתי. תעודת הזהות הכחולה של קרינגטון נותנת להפועל יתרון משמעותי על יתר יריבותיה החזקות בצמרת ולמעשה, דה פקטו הפועל יכולה למצוא את עצמה עם חמישה זרים בו זמנית על הפרקט. נקווה שנועם דוברת וגבי צ'אצ'אשווילי יעשו התקדמות משמעותית ויתחילו לתרום כמו הפוטנציאל שיש להם.
לסיכום, אני מאוד מרוצה שהפועל לא נגררה אחר עופר ינאי ולא השתוללה. אנחנו כן רואים קפיצת מדרגה מבחינת ההשקעה, אבל היא נכונה, מחושבת ולא מופרעת. יש בה הרבה מחשבה. אפשר להגיד שזו קבוצה שממשיכה את דרכו של אלכסנדר דז'יקיץ' במובנים מסוימים, אבל עם תקציב יותר גבוה. נקווה לעונה מוצלחת

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר