ברק יצחקי (צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
ברק יצחקי (צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)

דעה | שנת מבחן

יצחקי הוכיח בשנה שעברה שהוא קורץ מהחומר הנכון, ועכשיו שבניית הקבוצה תהיה בצלמו ובדמותו, תהיה זו שנת מבחן שתקבע אם הוא יכול להיות בצמרת המאמנים הישראלים

פורסם בתאריך: 21.7.24 03:04

בית״ר יצאה השבוע למחנה האימונים המסורתי, אבל לפני שאגיע לשחקנים, אי אפשר שלא להתייחס לברק יצחקי. העונה זו בית״ר שלו, הוא פותח את השנה עם קבוצה שבנה ממש מא' ועד ת׳, עם חריש עמוק בקיץ (שחרור מאסיבי של שמונה שחקנים), וגיבוי מלא מאלמוג כהן וברק אברמוב. יצחקי הוכיח בשנה שעברה שהוא קורץ מהחומר הנכון, והצליח להחיות את בית״ר ולגרום לקבוצה שהיתה נראית כבויה להחריד, לשחק כדורגל שוטף ויפה לעין.
השנה זו שנת מבחן עבור יצחקי, שאם יצליח, יקבע את מעמדו כמאמן ישראלי בכיר. אופציה ב', שנשמח שתישאר רק כאופציה, היא שיצחק ייכשל, וייזכר כעוד שחקן עבר שהפך למאמן כושל. ואפשר גם באמצע – אבל זה הכי גרוע. תנו לנו אקשן, מתח ודרמה, והלוואי שבית״ר תרוץ בצמרת. רק לא עוד עונה באמצע.

ועכשיו לסגל השחקנים: חמישה זרים כבר חתומים ויהיו חלק מהסגל, ובנוסף חתמו גם גיל כהן וירין לוי. אחרי שאורי דהן האריך חוזה (מחליף ראוי לכהן ומרסלן) ובהנחה שהצרפתי החדש שווה אפילו עשירית ממה ששולם עליו בעבר (נקנה על ידי מונאקו מאוקזר ב-10 מיליון יורו), נדמה שלבית״ר סוף-סוף תהיה הגנה יציבה, שלא נאמר עוצמתית.
יהיה מרתק לראות מה יוליד השילוב בין הבלם הישראלי המבטיח לבין הצרפתי. מרסלן מזכיר את עבדוליי סק בסגנון ובמבנה הגוף, אבל מסלול הקריירה שלו נמצא בירידה. ההגעה לבית״ר היא גלגל הצלה עבורו, ותהיה לו האפשרות לבחור – האם להיות ליוואי גארסיה, או אנטואן קונטה?
השותף שלו להגנה, גיל כהן, הוא בלם שקט, חרוץ, אחראי – מנהיג אמיתי. אם הכל ילך כשורה, כהן יהפוך לבלם העתיד של בית״ר, יש לו את היכולות והבמה לעשות את זה. זו יכולה להיות גם העונה של ליאון מזרחי, שהפגין ניצוצות, וגם זוהר זסנו חייב לשדרג את עצמו ולהביא לידי ביטוי את היתרונות העיקריים שלו, מהירות וכח פריצה. ועדיין – אם אני יכול להצביע על נקודת תורפה בסגל – זו עמדת המגנים.
ירדן שועה ועדי יונה יובילו את הקישור של בית״ר, כאשר איסמעילה סורו מאחור הוא נכס שאי אפשר לוותר עליו בליגה שלנו. עונה גדולה של שלושת הכוכבים האלה היא קריטית להצלחה של בית״ר, אבל מי יהיו אלה שיפרחו לידם, אם בכלל? האם טימוטי מוזי יעשה את קפיצת המדרגה ויהפוך משחקן ליגה חביב לכוכב אמיתי? האם דור מיכה יהיה טוב כמו סוף העונה הקודמת, ואף יותר? האם ירין לוי שהגיע ממכבי חיפה יצדיק את הציפיות שנבנו סביבו?
ונשארנו עם ההתקפה. הכל על הכתפיים של מירון ג׳ורג׳, ואיזה כתפיים יש לו. החלוץ השיל משקל רב בקיץ והוא נראה לוהט מתמיד. האם הירידה במשקל תביא לעלייה במכסת השערים? ימים יגידו.
בית״ר חייבת להנחית עוד זר איכותי, יש לה מקום ויש לה צורך בחלוץ או קשר שייתנו עוד קצת עומק. בסך הכל אפשר להיות מרוצים מאיך שהדברים נראים הקיץ בבית וגן, בטח לאור שנים עברו.

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. שמעון סימו

    חייבים לשחק עם 3 בלמים וליאון מזרחי וזסנו מגנים תוקפים מורוזוב לא משהו ומוזי לא איכותי לכן חייבים עוד קשר הגנת ועוד חלוץ, דחוף

  2. יוסי

    יאלה בית"ר אחלה בניה. אני מאמין ביצחקי סומך עלו.. אלמוג תותח.. וכל הכבוד לאברמוב

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר