אוהדי הפועל ירושלים (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הכדורסל)
אוהדי הפועל ירושלים (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הכדורסל)

דעה | להגדיל את הכמות

אחת המטרות החשובות בעידן אדלסון היא הגדלת כמות המנויים שהלכה והתדלדלה בשנים האחרונות, ולשם כך יש לבצע מספר פעולות מתבקשות

פורסם בתאריך: 21.7.24 02:59

בזמן שהפועל ת"א, טוב בסדר – עופר ינאי מחתים שחקנים במיליון וחצי דולר, אנחנו צריכים לעסוק בעניינים לא פחות בוערים, ולא בהכרח כאלה שקשורים לצד המקצועי של הכדורסל. והפעם: איך להחזיר את האוהדים לארנה.
לפני כשנה וחצי המציא אלכסנדר דז'יקיץ' את הסלוגן "טן טאוזנד", היתה זו קריאת השכמה לאוהדים להגיע ולמלא הארנה במשחקים החשובים באירופה. זה הצליח לו נגד א.א.ק אתונה. קשה ולא פשוט להגדיל את כמות האוהדים, יש סיבות רבות מדוע הארנה הלכה והידלדלה בשנים האחרונות, חלקן קשורות לירידת המתח, הציפיות והמטרות בעידן שאחרי אורי אלון (וחלקן לא), אבל עכשיו אנחנו בעידן חדש, אמריקאי יותר. אדלסון סטייל, והמטרה היא להביא כמה שיותר אוהדים לארנה – ישנים וחדשים, מחדשי מנוי ומזדמנים, שגם אלה מהמעגל השני והשלישי יגיעו יותר לארנה. זו לא הולכת להיות משימה קלה, אבל היא אפשרית.

 

הפועל תצטרך להתגבר על מספר בעיות, שלא כולן תלויות בה כדי שכמות האוהדים תגדל. המלחמה ברקע בוודאי לא עוזרת בעניין ומכירת המנויים שהחלה השבוע לא כוללת לצער כולנו את המשחקים באירופה, שכן משחקי הבית יערכו בבולגריה ואוהדי הקבוצה יצטרכו לנסוע עד לעיר סמקוב כדי להיכנס למשחק. משימה בהחלט לא פשוטה. אפשר רק לקוות שבמהלך העונה כן יתאפשר לקבוצות מישראל לארח במסגרת האירופאית.
אבל אם נתמקד בליגה המקומית, הרי ששם אפשר לעשות מספר מהלכים. הנהלת הפועל צריכה לבקש (ואני יודע שהם עושים את זה) ולהתעקש על שעות נוחות יותר ולא מאוחרות מדי, כדי שבני נוער יגיעו למשחקים, אך מצד שני זה עלול לפגוע במסיימי העבודה אוהדי הפועל המתגוררים מחוץ לעיר וכאלה יש הרבה. צריך למצוא איזון בין הצרכים השונים, למשל שהשעה לא תהיה מאוחרת מדי לצעירים. יותר משחקים בימי שישי בצהריים יכולים להיות פתרון הולם בעניין. המנויים השנה יהיו זולים יותר, בעיקר כי הפועל כאמור לא תשחק באירופה משחקי בית, וזה צעד נכון של הנהלת המועדון. אני מציע באופן כללי להנהלת הפועל להמשיך עם מחירי מנויים אטרקטיביים גם בהמשך כדי להחזיר את הקהל ליציעי הארנה.
הארנה בעידן אדלסון בהחלט השתדרגה, בעיקר אולם קבלת הפנים או הלובי. האזור נראה טוב ומזמין, אבל בהזדמנות זו גם חייבים לדאוג למזנונים מזמינים, איכותיים ובמחירים הוגנים יותר.
צריך גם לפעול בכיוון של חנות קונספט למכירת מוצרי המועדון, בדיוק כמו שיש בהיכל יד אליהו ולא רק דוכנים באיזור הלובי. זה בהחלט ירים את המוצר. אבל יותר מהכל – אם יש משהו אחד שיכול לגרום לאוהדים לקנות מנוי וכרטיס למשחק זו קבוצה אטרקטיבית. הפועל בונה את עצמה בימים אלה ועושה את זה בצורה יפה, אבל כדי שבאמת יהיה באז סביב הקבוצה, אנחנו זקוקים בסוף להחתמות יוצאות דופן, שוברות שוויון כדי שעוד ועוד האוהדים יצטרפו.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר