מרקו אלצ'בסקי (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
מרקו אלצ'בסקי (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

דעה | אומץ ותעוזה

מדיניות המועדון הכוללת רכישה והחתמה של שחקנים צעירים גם בסכומי כסף לא מבוטלים היא צעד נועז ואמיץ מצד הצוות המקצועי

פורסם בתאריך: 13.7.24 12:21

לאחר בשבוע שעבר, כידוע, התבשרנו על פרידה מצערת משני שחקנים צעירים, כארם זועבי ואור רויזמן, השבוע הגיעו הבשורות המשמחות, אלו המספרות על שחקנים חדשים שחתמו.
השוער הצפון מקדוני מרקו אלצ'בסקי הצעיר, שלפחות לפי ממדי גופו נראה כמי שמתאים לעמדת השוער. יש לקוות ולהאמין שהוא ניחן במשחק רגל טוב, על מנת שישתלב בתוכנית המשחק של זיו אריה שכוללת הרבה בניית משחק שמתחילה מהשער. אני מאמין שגם הוא, כמו צעירים אחרים שהתפתחו אצלנו, יוכל לגדול ביחד עם הפועל ולהתפתח והפועל תוכל מן הסתם להרוויח עליו בעתיד – גם מקצועית וגם כלכלית. אלצ'בסקי הוא הזר הרביעי (בנוסף לאילוז' יאו, דון סדריק ויאללה דווין), מה שמותיר להפועל מקום לשני זרים נוספים.
כיוון שאני בספק שנוותר על המענק הכספי שמעניקה המנהלת לקבוצות שמחתימות שישה זרים ולא שבעה, (שישה לבוגרים ואחד לנוער), נראה שאחד הזרים שיוחתמו יהיה שחקן צעיר שיוכל לשחק גם בנוער וגם בבוגרים. כרגע ישנו שחקן ניגרי כזה שנבחן ועתידו יקבע בקרוב.

שחקן נוסף שהיה אמור להצטרף, אבל כרגע יש סימן שאלה גדול לגביו ואם כן באיזה סטטוס – מושאל או שיירכש, הוא הקשר הכישרוני ינאי דיסטלפלד ממכבי חיפה. נכון לעכשיו המהלך עוד לא קרם עור וגידים, כשמכבי חיפה החזירה מלחמה ונראה כי הצליחה לטרפד את מהלך הרכישה שניסתה הפועל לבצע, אבל כך או אחרת, נסיון רכישה כזה מבטא את קפיצת המדרגה המרשימה מאוד של הפועל – אנחנו לא עוד קבוצה קטנה אשר כל בעל בית עשיר יכול לשים את ידו על כל שחקן צעיר באיזה זמן שירצה, אלא קבוצה אשר יודעת גם לנשוך כשצריך. אם המהלך הזה אכן יצא אל הפועל לבסוף, אנחנו נשלם את סעיף השחרור על סך 400,000 יורו, סכום דמיוני מכדי לעלות על הדעת, שמהווה קפיצת מדרגה מטורפת ומרשימה שמלמדת שאנחנו ממשיכים להתקדם בכיוון הנכון.
גם אם הרכישה עדיין מוטלת בספק, זה המקום לתת מילה טובה לצוות המקצועי בראשות שי אהרון, שמוכן לקחת סיכון ברכישה של שחקן צעיר בגיל נוער, מבטיח ככל שיהיה. ניהול כדורגל מורכב מסיכונים ושיקולי רווח והפסד לטווח קצר וארוך. כולנו תקווה שהצירוף של שחקנים צעירים ומבטיחים כדוגמת דיסטלפלד, אבל עוד קודם של אוהד אלמגור וגם של החלוץ הניגרי-ישראלי איבי, יהיו בינגו נוסף.
צעדים נועזים שכאלה בהחלט מראים על יכולת של המערכת והעומד בראשה לצאת מהקופסה והשבלונה ולהתפתח לכיוונים חדשים ומרתקים. כאוהד, אני שמח שהתפתחנו לכיוונים הללו ושאנחנו פקטור גם בקניית שחקנים ולא רק במכירתם.
בהזדמנות זו חייבים להודות לאורי אלון, שביחד עם לארי טננבוים וג'ואל גרינברג נותנים לנו רשת ביטחון שבלעדיה לא היינו קיימים ברמות בהן אנחנו נמצאים. חשוב תמיד לזכור זאת ולהביע את תודתנו והערכתנו על תמיכתם רבת השנים והלא מובנית מאליה.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר