קאדין קרינגטון (צילום: הפועל ירושלים האפליקציה הרשמית)
קאדין קרינגטון (צילום: הפועל ירושלים האפליקציה הרשמית)

דעה | הם מפחדים. ובעיקר מקנאים

רמי כהן ואלדד אקוניס, יושבי הראש של הפועל ת"א ובני הרצליה מנסים לטרפד את רישומו של קדין קרינגטון כישראלי בליגה, למרות שקיבל אזרחות - מדובר בלא יותר מחשש מקצועי ובעיקר מקנאים

פורסם בתאריך: 13.7.24 11:31

פרשיית האזרוח של קאדין קרינגטון גורמת להדים רבים בכדורסל הישראלי, ובפרט אצל שני אנשים – אלדד אקוניס ורמי כהן – יושבי הראש של בני הרצליה והפועל תל אביב בהתאמה. משהו אצלם לא נבלע.
עוד לפני השניים, להלן תקציר האירוע: נבחרת ישראל (או אם תרצו איגוד הכדורסל), החליטה ליישר קו עם הטרנד האירופי של אזרוח שחקן זר (אמריקאי לרוב) לטובת הפיכתו לשחקן מוביל בנבחרת. אין לי כמובן בעיה עם זה ובכל ענף ובלבד שיחזק את הנבחרת הלאומית. ועדת האיתור שבה ישבו מאמן הנבחרת אריאל בית הלחמי, ביחד עם מאמן מכבי ראשל"צ שרון דרוקר ומאמן העבר פיני גרשון בדקה וחשבה מי השחקן המתאים ביותר (שגם רוצה לקבל אזרחות ולייצג את ישראל), זה שיחזק את הכחולים-לבנים מול נבחרות מקבילות, שלמריבתן יש "שחקן זר" בנבחרת – ג'וש ניבו בסלובניה, לורנזו בראון בספרד, סקוטי ווילבקין ושיין לארקין בטורקיה, טי ג'יי שורטס בצפון מקדוניה ועוד ועוד.

ועדת האיתור, כידוע, התכנסה לפני למעלה משנה ולא שמענו אף תלונה או התנגדות למהלך. ואף אחד גם לא פצה פה בשנה שעברה, כשהפועל וקרינגטון המתינו לאישור שלא הגיע ממשרד הפנים.
בשבוע שעבר – קרינגטון קיבל את כל האישורים. הוא יכול כבר מחר לייצג את הנבחרת. ולפתע התעוררו שני האדונים, שנראה כי מונעים מאינטרסים אישיים – אקוניס פועל לטעמי מיצר נקמה בגלל המעבר של דן שמיר, מהלך שבני הרצליה לא אהבה בלשון המעטה (ואני גם לא פוסל על הסף שהוא משרת את האינטרס של מכבי תל אביב, שלא רוצה לצאת באופן מופגן נגד המהלך, הרי יודע כל ילד שהצהובים הם מלכי המתאזרחים).
לגבי כהן – נראה שהוא מתפקד כנער השליחויות של בעל הבית של הפועל תל אביב, עופר ינאי, לטובת טרפוד המהלך. אז הוא הציע שקארינגטון ישחק בנבחרת, אבל בליגה יחשב לזר (מהלך שאין לו באמת היתכנות כי ספק גדול מאוד אם בכלל קיים שהגארד יסכים לכך).
תרשו לי להמר, שאם ועדת האיתור היתה בוחרת את אחד מהזרים של הפועל תל אביב, רמי כהן לא היה פוצה פה. ורק נזכיר – בבני הרצליה שיחקו בשנה שעברה לא פחות מארבעה מתאזרחים, שבנוגע לחלקם תהיות רבות על אופן קבלת התעודה, ואילו בהפועל תל אביב שיחק דאסטי הנהאס (והמבין יבין). בקיצור, צמד צבועים.
שלא לחזור אחורה יותר בהיסטוריה ונזכיר את לבן מרסר והאזרוח שלו, או את ברד ליף מגליל עליון שאף אחד לא הבין איך קיבל בדיוק אזרחות בזמנו, "חוק בריסקר" ועוד דוגמאות קטנות וגדולות שהיו במרוצת השנים בכדורסל הישראלי.
ובשורה התחתונה – טוב שמנהלת הליגה זרקה את אקוניס וכהן מכל המדרגות, ואין לי ספק שבאיגוד תהיה החלטה דומה, אחרי הכל, מדובר במהלך של האיגוד ולא של הפועל ירושלים, שאמנם נהנית ממנו – אבל היא בוודאי לא זו שיזמה אותו.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר