כארם זועבי (צילום: דני מרון - הפועל ירושלים)
כארם זועבי (צילום: דני מרון - הפועל ירושלים)

דעה | מודל קיום

במבנה הנוכחי של בעלות אוהדים תאלץ הקבוצה להתבסס כלכלית על מכירת שחקנים מוכשרים שיפרצו, מהם המועדון יהנה לזמן קצר, אבל ההכנסה תהיה משמעותית

פורסם בתאריך: 4.7.24 02:06

פגרת קיץ משעממת עוברת על הכדורגל הישראלי עד עכשיו והפועל ירושלים שלנו לא שונה מרוב הקבוצות האחרות. ניכר שיש מבחר דל למדי של שחקנים מקומיים, ועל המעטים שיש – נלחמות קבוצות רבות. גם בגזרת השחקנים הזרים אין בשורות גדולות ומעניינות, וכצפוי יהיה קשה העונה, בעקבות המצב הבטחוני המתמשך, למשוך שחקנים זרים אטרקטיביים ואיכותיים, למרות שבוודאות אלה יגיעו ונקווה שיוכיחו את עצמם.
ועדיין הצלחנו לייצר השבוע כותרות: נפרדנו סופית מהחלוץ מכארם זועבי, שעבר לקבוצתו החדשה בפרטוגל תמורת כ-900,000 יורו, שנכנסו לקופתנו התופחת בקצב משביע רצון. במקרה של כארם, יש קולות אשר טוענים שנפרדנו מהשחקן המוכשר בסכום לא גבוה מספיק ביחס לכישרונו הנדיר והפוטנציאל העתידי שלו. לדעתי מדובר בזווית לא נכונה של הראייה, כיוון שכארם הובא אלינו מראש על ידי המאמן גדי כרמלי ככוכב פוטנציאלי גדול תחת הגבלות מוסכמות מראש, לפיהן השחקן הצעיר יהיה זה שיבחר לאן לעבור ובאילו תנאים.

אסור גם לשכוח – מלכתחילה היה לו סעיף יציאה בסכום שבו הוא נמכר, – 900,000 יורו – כשבזמנו, לפני כחמשי שנים, זה היה נשמע סכום דמיוני למדי לילד בן 14, והיה ברור שאם יראה אפילו מעט מכשרונו – יופעל סעיף היציאה שלו ונאלץ להיפרד ממנו, כפי שאכן קרה. חשוב לזכור ולהבין שכל סיפור השבחה מוצלח כמו של זועבי, מקרב אלינו את סיפור ההצלחה הבא של קידום שחקן צעיר.
במבנה שלנו כקבוצת אוהדים, נאלץ להנות מכישרונות צעירים לתקופה קצרה למדי ואז להיפרד מהם, בתקווה שתמורת סכום מכובד שיעזור לעתידנו. זה מודל הקיום שלנו ואין בלתו כרגע.
השבוע התבשרנו על פרידה מעוד שחקן שאהוב עלי מאוד, נדב נידם. לצערי הרב, עם נידם לא הצלחנו כפי שהצלחנו עם אחרים, ובמקרה שלו הוא עוזב כהבטחה קטנה יותר מההבטחה הגדולה שהגיע.
לא כל שחקן תמיד מצליח למלא את הציפיות איתן הוא מגיע, ונידם הראה רק ניצוצות מהכישרון שלו אצלנו. לעולם נזכור לו את הבישול המבריק בשער השני ב-0:3 המוחץ בדרבי האחרון בו שיחק, ויותר מהכל נזכור את החיבור המדהים והמיוחד שהיה לו עם הקהל שלנו. אין שחקנים רבים כמוהו שמגיעים מקבוצה גדולה ומרגישים ישר בבית כאחרון האוהדים.
לצערי, יתכן ויאלץ לשלם מחיר על ההזדהות המוחלטת שלו עם הקבוצה האדומה, ובמידה ואכן יעבור (לצערנו) לבית"ר – לא יהיו לו חיים קלים עם הקהל שם, שכבר מביע את מחאתו ברשתות החברתיות. עצתי ותקוותי האישית אליו היא שיצליח למצוא קבוצה קטנה בחו"ל, שם יוכיח לכולם שלפעמים דברים מתעכבים ולא תמיד פורצים בצורה מיידית. נידם הוא כישרוני ולפעמים "משנה מקום משנה מזל", רק בתנאי שלא בבית"ר. לנו נותר לאחל בהצלחה רבה לשני השחקנים שעזבו ולקוות שנדע להביא להם מחליפים טובים לא פחות.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר