מתן אדלסון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)
מתן אדלסון (צילום: דוד מיכאלי, הפועל ירושלים)

דעה | לוקח את הזמן

מתן אדלסון הצהיר לא אחת כי המטרה היא להגיע ליורוליג וגם שהוא ייקח למכבי שחקנים. בפועל, הדברים זזים יותר לאט, אבל לבעלי הפועל יש הדרך שלו ובעיקר את הטיימינג המתאים כדי להשיג את הדברים

פורסם בתאריך: 29.6.24 18:33

מתן אדלסון בא להפועל ירושלים לטווח הארוך ומטרתו להגיע ליורוליג, כך הצהיר בקיץ שעבר, "זה יכול לקחת שנתיים או חמש או אפילו יותר", אמר. "נעשה את זה בדרך שלנו ומבלי לשים זמן מעל הראש שלנו". את ההצהרה הזו נתן לפני המלחמה שטרפה את הקלפים ולא עזרה לקבוצה להתקרב למטרותיה.
תור המולטי מיליארדרים שרוצים לקחת את הבעלות על הפועל ירושלים לא נראה ארוך במיוחד ולכן לאדלסון אין שעון חול מעל הראש בניגוד לכל מיני בעלי דעות שהצהירו שזוהי "שנת המבחן" שלו. לא, הוא יכול גם לבחור לחכות לסיטואציה שלדעתו תתאים יותר להשקעה משמעותית.
מצד שני רק לפני כחודש ואחרי הזכייה בגביע הצהיר שבקיץ ישקיע סכומים גדולים ויתחרה עם מכבי על מאמנים ושחקנים. אז האם נראה החתמות גדולות ויקרות כבר הקיץ או בניה שקולה והדרגתית תחת אילוצי המלחמה? ימים יגידו.

בינתיים, בניגוד להצהרות רבות, יונתן אלון הוחתם כמאמן הראשי ודן שמיר החליף אותו בתפקיד המנהל המקצועי. מהלך שאפשר להבין תחת סכנת המלחמה, אבל הוא דוגמה לסיבה שבגינה חלק מהאוהדים מאבדים סבלנות ומביעים תסכול בפורומים של אוהדי הקבוצה. להבנתם – ישנו כרגע פער בין הדיבורים למעשים.
נכון, הקיץ בשלב מאוד מוקדם ויש עוד הרבה זמן ומהלכים שהקבוצה צריכה לבצע לפני תחילת העונה, אך נראה שבקרב חלק מהאוהדים הציפייה היא, מלחמה או לא, להחתמות נוצצות וקבוצה שתסתער על היורוקאפ – המפעל האירופי, שמוביל ליורוליג – כאן ועכשיו יהיה מה שיהיה המחיר ללא הסתכלות קדימה.
אך לא בטוח בכלל שזו התוכנית במשרדי הפועל. ניכר שכבר עכשיו סטו בקבוצה משמעותית מהתוכניות לעונה הקרובה, עם החתמת אלון כמאמן, העזיבות המסתמנות של זאק הנקינס וליוואי רנדולף והקושי בהבאת זרים תחת איום המלחמה, יתכן שבהנהלה יקבלו החלטה לא "להשתגע" הקיץ וללכת לעונת מעבר נוספת, בתקווה שהמלחמה תיגמר ובקיץ הבא הקבוצה תוכל להתחזק מבלי לשלם "מס מלחמה", כשהאפשרויות בשוק השחקנים יהיו מגוונות יותר.
מאחר וישנם לפחות 4 זרים שהקבוצה עוד תחתים, מוקדם לשפוט האם הקיץ הזה הקבוצה תלך אחורה מקצועית או תייצר עניין והתרגשות לקראת העונה הקרובה עם שמות גדולים. שימור הבסיס הישראלי והחתמת ספידי סמית' על חוזה חדש הם התחלה טובה, מעניין יהיה לראות מה יעשה אדלסון בשוק השחקנים הקיץ.
אם מסתכלים על היריבות מתל אביב, ניתן לראות שעופר ינאי עשה בינתיים שתי החתמות משמעותיות בעוד הצהובים חטפו מידנו את רנדולף, אך הם בבעיה כלכלית נוכח הירידה בהכנסות ממנויים ועזיבת רוב הכוכבים. יתכן וזוהי הזדמנות לצמצם פערים מול היריבה המיתולוגית, אך בעונה בה תיתכן החמרה ביטחונית זוהי תוכנית בסיכון גבוהה.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מבינים שם בניהול אסטרטגי נכון ומתוך כך לא בקבלת החלטות טקטיות.
    מושכים את הזמן ואבדו את כל הישראלים הטובים שנחטפו.
    תמימות, נאיביות ועצלות חשיבתית עד כה.
    בינתיים הוקמה "קבוצת חברים" לתפקידי הניהול והאימון. הימור ענקי.
    שום דבר מיוחד ויצירתי.
    מעניין אם יגיעו לפליי אוף בשנה הבאה. סיכויים נמוכים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר