דן שמיר (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
דן שמיר (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

דעה | ממש לא פשרה

הליהוק של דן שמיר לעמדת ה-GM מוצלח ומרגש. כעת נותר רק לאייש בהנהלה את האדם עם הסכין בין השיניים, שידאג שסיפור רנדולף לא יחזור שוב | טור דעה

פורסם בתאריך: 24.6.24 10:54

התרגשתי מההכרזה שדן שמיר הג'נרל מנג'ר של הפועל, ושהוא ויונתן אלון – שניהם ירושלמים. כבר שבוע אני מדמיין רפרנסים מירושלים של האייטיז והניינטיז עולים בטבעיות בישיבות הנהלת הקבוצה, משפטים כמו "הקומבו גארד הזה נראה כמו שבור על אופני קרוס מחוץ לגידי יון", שאחריהם שמיר ואלון מחליפים קריצות ומקל מגלגל עיניים.

עושה לי טוב לדעת שהאנשים שיובילו את הפועל מכירים את הריח של הפיפי בתחתית של המפלצת ועמדו בתור בקור מחוץ לאומן רק כדי לסבול בפנים. המקרה של שמיר מתעתע, כי הוא הרי פחות דוגמא לירושלמי, ויותר דוגמא לייצוא ירושלמי מוצלח – לתל אביב ומשם לאירופה כולה. האם האיש שהסתחבק עם מסינה ועם ניו זילנדים אומר עדיין פאוול ולא פאול? מתפלק לו "מה נהיה" לפעמים? הוא יוצא ליום סידורים חמוש בשקית כי זה נוח?

הופתעתי שהפועל מיסגרה השבוע את המינויים של שמיר ואלון כפשרה בגלל המלחמה. זה נכון לגבי אלון: הוא אמנם כשרוני, אבל עדיין לא בקליבר שמתאים כדי להביא את הפועל ליורוליג, ולאור הקושי להחתים מאמנים וזרים שלא שיחקו בארץ לעולם, הגיוני לפתוח איתו את העונה; אבל זה לא נכון לגבי שמיר – הוא מתאים להיות GM של הפועל גם בלי המלחמה. הוא מנוסה, בעל קשרים, מכיר הרבה שחקנים ויודע לזהות כישרונות צעירים. הוא לגמרי יכול להיות ה-GM כשתחתיו מאמן אירופאי בכיר יותר מאלון, כל עוד הוא יהיה זה שבוחר את האירופאי הזה.

האספקט שאני לא בטוח לגביו בהקשר לשמיר, הוא בדיוק זה שהפועל נחשפה במערומיה לגביו: היכולת לנהל מו"מ קשוח ולהתנהל באגרסיביות הנדרשת בשוק השחקנים. לא כל הג'נרל מנג'רים אמונים גם על ניהול מו"מ, חלקם רק בוחרים את השחקנים ואז המנכ"ל סוגר עבורם את החוזה. גיא הראל עסק בעיקר בסגירת חוזים ופחות בניהול מקצועי, ושמיר מן הסתם בא בעיקר כאוטוריטת כדורסל. אז מי בשורה התחתונה יהיה האחראי שפאשלה כמו זו שהיתה עם ליוואי רנדולף לא תחזור יותר בחיים? מרוב בחורים טובים בהנהלה, שכחו שצריך גם דמות רעה עם סכין בין השיניים.

 

 

הסכין הזה יהיה הקיץ נחוץ מאי פעם. עונת המלפפונים הזו מתאפיינת בהבנה שיהיה קשה להביא זרים חדשים לארץ, ולכן צריך למקסם את הפוטנציאל עם זרים ששיחקו בליגה הישראלית אשתקד או בשנים האחרונות. התרגום של זה לעברית הוא מלחמת הכל בכל. זו הסיבה שמכבי הסתערה על ליוואי ברגע שלקחה אליפות ולוטשת עין גם לג'יילן הורד, שהפועל ת"א החתימה את רגלנד, ור"ג (שתשחק בליגה של פיב"א) מיהרה לסגור עם אמין סטיבנס מאתא ועם דרו קרופורד מחולון.

במציאות קנבילית שכזו, חשוב לאחוז חזק בנכסים שכבר יש לך, ולכן השחרור של עוז בלייזר הוא לא פחות משערורייה. האיש היה צריך להישאר ולשחק בעמדה 3, בנוסף לזר שיוחתם במקום רנדולף. אני עצבני כבר עכשיו ממופע השלשות שהוא ידפוק בניצחון של הפועל תל אביב בארנה בעונה הבאה.

לאור המצב הקשה, הנה 3 שחקנים עם עבר בארץ שכדאי לגשש אצלם: רטין אבסוהן – שיהיה רכז נוסף מעולה לצד ספידי שיכול לשחק גם איתו, ישלים את הקליעה של הראשון במשחק חדירה קטלני ויוסיף הגנת ברזל; ג'ף וויטי – הסנטר הלבן ששיחק בנס ציונה, חתם בקיץ האחרון בהפועל ת"א ובסוף לא בא. חוסם בחסד ושומר טוב אבל בלי משחק גב לסל איכותי מספיק; וג'יימס בייטמון מקרית אתא, שהפועל לפי דווחים כבר בשיחות איתו.

מצבת גארדים של ספידי, אובסוהן, בייטמון, קרינגטון ודוברת (והסבה של זוסמן לעמדה 3) זה אחלה לדעתי.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר