ברק אברמוב (צילום: אורן בן חקון)
ברק אברמוב (צילום: אורן בן חקון)

דעה| מריח לא טוב

הקיץ עד כה רדום - שחקנים רבים שוחררו, אך לעומת זאת רק שחקן רכש אחד בלבד חתם בבית"ר. זה מתחיל להזכיר את הקיץ הקודם

פורסם בתאריך: 22.6.24 13:33

שלושה חודשים מאז מונה אלמוג כהן למנהל המקצועי, ובית"ר החתימה שחקן רכש אחד בלבד- סילבה קאני, כשמנגד – ימים בודדים לאחר סיום העונה – שיחרר הצוות המקצועי לא פחות מעשרה שחקני סגל.
שחרור השחקנים היה, כמובן, מתבקש, שכן חלק לא מבוטל מהם לא התאימו לליגת העל ובוודאי לא לבית"ר. אבל איפה הרכז?
לאחרונה, אנחנו שומעים לא מעט תירוצים שעולים בתקשורת מגורמים שונים במועדון (מעניין מאוד למי יש אינטרס להוציא אותם החוצה) על כך שהמצב הביטחוני והמלחמה בישראל פוגעים בהחתמת שחקנים. התירוץ האופייני, מגיע להערכתי בעקבות סיבות כלכליות בלבד. על דן ביטון שמעתם? על יונתן כהן? אייל גולסה? עוד ועוד שמות ישראליים שבית"ר רצתה, אך בינתיים אף לא אחד הגיע לבית וגן.
בינתיים, אנחנו שומעים את אותן זמירות ישנות. למשל שבית"ר רצתה מאוד את ביטון – אך הוא החליט להישאר במכבי תל אביב, או שיונתן כהן רצה לבוא – אבל בסוף זה לא הסתדר כי מכבי תל אביב "לא רוצה לשחרר"/"לא רוצה להשתתף בשכר" או משהו דומה.

במציאות, בית"ר רדומה. בדיוק כמו בקיץ שעבר – כשאז עוד היה את תירוץ סאגת הגביע.
אז כן, נראה שכלום לא השתנה מהקיץ שעבר. גם לא התקציב הדי נמוך שמתכנן ברק אברמוב – ואנחנו, האוהדים, נמשיך לשלם את המחיר עם עוד עונה בינונית ומטה.
בבית"ר כאמור טוענים ששחקנים זרים לא מגיעים בשל המצב הביטחוני, ואני תוהה – אולי לא היה צריך לשחרר את פרד פריידי, שכבר נמצא פה ומכיר את ישראל ואת הקבוצה? אולי היה לראות אם מצליחים להביא רכש זר לנוכח המלחמה לפני שמשחררים?
אולי כדאי לצאת קצת מהקופסא ולהחתים כאן ישראליים איכותיים שמספקים את הסחורה ומייצרים מספרים, כמו גיא מלמד, שתמורת סכום נאה היה מגיע לבית"ר עם הקהל הגדול? אפשר לחשבו גם על דור חוגי, שעשה שתי עונות יפות בסכנין או על גיא מזרחי ממכבי נתניה בעמדת המגן הימני? ואפשר לחשוב רחוק יותר ולהשקיע על אחד השחקנים החמים בליגה – תומר יוספי ולהראות שאפתנות וכוונות רציניות?
ברור שאפשר, אבל אז היה צריך להוציא כסף גדול. ואוהדי בית"ר כבר יודעים – אברמוב לא בא לקנות שחקנים, אלא לקבל מושאלים, או להביא שחקנים חופשיים לקבוצה. כאמור, מטעמים כלכליים בלבד.
בעל הבית צריך להפנים שבשביל להביא מנויים, הוא יצטרך להשקיע בשחקנים איכותיים, כאלה שקונים בשבילם כרטיס. בשוק הישראלי כאמור, לא חסר שחקנים טובים ואיכותיים. כאן נמדד גם המנהל המקצועי, שאמור להביא איתו בשורה חדשה, חשיבה מחוץ לקופסא, דבר שלא היה בשנים האחרונות. ואם כהן ממשיך בקו הזה של הבינוניות אז אני שואל – למה צריך אותו? למה צריך להחזיק אותו בשכר גבוה, אם אנחנו נגיע לאותה נקודה?
אומנם עדיין מוקדם לקבוע נחרצות, אך כמו שטענתי שנה שעברה, כשראיתי את בניית הקבוצה של אבוקסיס ואברמוב ואמרתי וגם צדקתי שהסגל שנבנה בקיץ הקודם מועמד לירידה, אבל עד עכשיו הדברים, שוב, פשוט לא נראים טוב ולא מריחים טוב. הלוואי שאתבדה.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר