מתן אדלסון, ליוואי רנדולף ואורי אלון (צילומים: פרטי, עודד קרני - איגוד הכדורסל, תמונת פרופיל פייסבוק)
מתן אדלסון, ליוואי רנדולף ואורי אלון (צילומים: פרטי, עודד קרני - איגוד הכדורסל, תמונת פרופיל פייסבוק)

דעה | פגיעה תדמיתית

אם מכבי תל אביב תצליח לגנוב להפועל את הקפטן ליוואי רנדולף, מדובר יהיה במכה תדמיתית אנושה, כזו שאפילו פוגעת בשם של האדומים אצל ראשי היורוליג. האם גם אורי אלון היה מאבד את הקפטן לצהובים? מוזמנים לשאול את בר טימור | טור דעה

פורסם בתאריך: 20.6.24 14:43

עונת הכדורסל הסתיימה עבור הפועל ירושלים לפני כשבועיים, אבל רק השבוע התחילו לזוז דברים וכפי הנראה, אנחנו הולכים לקיץ מאוד לא פשוט.

עזיבתו הצפויה של ליוואי רנדולף, קפטן הקבוצה, זה שרץ עם דגל ישראל אחרי הניצחון בסדרה מול א.א.ק אתונה בשנה שעברה, דווקא למכבי תל אביב מהווה מכה כואבת מאוד לאוהדים, ועוד יותר מכך למועדון.

גם אם מקצועית, יהיה אפשר להביא שחקן ברמתו או קרוב לכך, על אף שגם פה מדובר בסימן שאלה גדול לנוכח האפשרות להנחית זרים איכותיים בגלל המצב הביטחוני, לבטח מדובר במכה תדמיתית לא פשוטה. זה מחזיר אותנו לימים בהם מכבי היתה חוטפת להפועל את שחקניה המובילים, ומספיק להיזכר בדוגמאות כמו טרנס מוריס או וויל סולומון כדי להבין את הסיטואציה המעצבנת. אם באותם ימים הדברים עוד היו כואבים, אבל מובנים לנוכח הפערים הכלכליים בין המועדונים, כעת, כאשר הבעלים הוא מתן אדלסון שיכולותיו הפיננסיות ידועות לכל, שמצהיר בריש גלי שהוא מכוון ליורוליג ואף להחתים שחקנים משמעותיים כולל כאלה ממכבי – הדברים מרתיחים.

 

מתברר שיש פער בין השיח על הכוונות הגבוהות לבין העשייה בפועל. לאבד את כוכב הקבוצה, הקפטן שלה, ליריבה המושבעת – זה בלתי מתקבל על הדעת. אם רנדולף עוד היה עושה את המעבר לקבוצת יורוליג מחו"ל, זה היה מתקבל עוד, אבל מעבר למכבי זה פשוט יותר מדי עבור האוהדים (וגם עבור המועדון לטעמי).

אם נותר עוד סיכוי כלשהו להשאיר את רנדולף באדום, על אדלסון לעשות מאמצים כבירים כדי למצות אותם, אחרת הוא מקבל פה מכה לא רק תדמיתית, אלא גם פגיעה באמון האוהדים שרוצים כיסוי להצהרות.

בעניין אחר. כמה שעות לפני תום משחק הדרבי בגמר הפלייאוף, התבשרנו שהפועל חוזרת ליורוקאפ לאחר שש עונות. באיחור של שנה, מתן אדלסון וגל מקבל קיבלו את ההחלטה הנכונה. אם הפועל באמת שואפת להיות ביורוליג היא היתה חייבת לחזור לשם, אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא. קל זה לא יהיה, ממבט על רשימת הקבוצות אפשר לראות שגם ולנסיה החזקה שם וכמובן הפועל ת"א של עופר ינאי השאפתן, אבל אם היא רוצה להגיע למפעל הבכיר באירופה היא תצטרך להרכיב קבוצה חזקה במיוחד כדי לעמוד במשימה הלא פשוטה הצפויה לה.

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. עופר ינאי

    הפועל ת"א גנבה לחולון את ג'ו רגלנד.
    מה יש לכבודו לומר על זה?

  2. דוד

    יש בעלים שבא לעשות עלינו סיבוב מבלי להוציא כסף. לעומת הפועל ת"א ששם הגיע אדם פחות אמיד אבל משקיע בקבוצה בירושלים לעומת זאת מסתמן שהגיע בחור שבא להתפרסם על חשבון הקבוצה עם השקעה מינימלית.
    ככה לא בונים קבוצה עם שאיפות.

  3. רפי

    חבל על הזמן. מאדלסון לא תבוא הישועה
    כשההצהרות לא פוגשות את המציאות זה לא מה שקורה

  4. אורן

    צריך להשאיר את רנדולף!! שאלה של כסף בלבד והוא שווה את זה.

  5. דידי (לא הררי)

    אחחחחח איזה תענוג למה מגיע לנו כל הטוב הזה? אלופת המדינה לוקחת למחלה ממלחה את הכוכב הכי גדול שלה את הקפטן שילבש מעוד חודשעעם צהוב כחול וישחק ביורוליג. לקרוא את הקינה הזו את המקוננים בשער זה פשוט תענוג צרוף. תענוג חח

  6. שי

    רק להזכיר לך ששנתיים אתם מקבלים בראש מהפועל ירושלים האדומה בגמר גביע המדינה.
    בראון ובולדווין שמקבלים לעונה מיליון וחצי דולר לא הביאו לא גביע ולא יורוליג.
    לא יבל על הכסף שמזרחי נותן להם

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר