זיו אריה, איינאו פרדה (צילומים: דני מירון, הפועל ירושלים)
זיו אריה, איינאו פרדה (צילומים: דני מירון, הפועל ירושלים)

דעה | המהפכה האמיצה של זיו

תחילת העונה הייתה נוראית, אז קיבל זיו אריה החלטה אמיצה - ללכת עם הילדים הצעירים שחלקם גדלו במועדון על חשבון מנוסים יותר וזה השתלם לו בענק

פורסם בתאריך: 1.6.24 12:35

זהו טור סיכום העונה הפרטי והסובייקטיבי שלי. כל דבר שקרה העונה קשור ישירות או בעקיפין לעננה הכבדה והמדכאת שמרחפת עלינו ובתוכנו מאז שמחת תורה. בתור חסיד גדול של אסקפיזם, הפועל סיפקה לי העונה בריחה אחת מדהימה מהמציאות הנוראית. שנה שלישית בליגת העל, שנה רביעית לאיחוד, הביאה איתה בגרות חדשה. ריחוף בין אימת תהום הקו האדום לחלומות על פלייאוף עליון הביאו אותנו לשגרה חדשה שמסמלת שלא תמיד נאבק על מקום רביעי או נמלט מירידה ברגע האחרון, בואכה הפועל חיפה ודומותיה. השלווה שהנהלת הקבוצה, ולמרבי הפלא רוב גדול של אוהדיה, קיבלו את ה-2 מ-27 בתחילת העונה, רק מראה לאיזו קבוצה יציבה, בוגרת ושלווה הפכה הפועל.
זיו ואוהדים אחרים טענו שלא השתנה כלום וששיחקנו את אותו הכדורגל בתשעת המחזורים הראשונים מההמשך וההבדל היחיד היה בביטחון. הנרטיב היה שאם אתה מאמין במשהו – תדבוק בו. המציאות היתה שונה. זיו עשה מהפיכה אמיצה במחזור העשירי והעלה את הילדים. את העונה פתחה הפועל עם תומר אלטמן, נדב נידם ואווקה אשטה בקישור, אופק ביטון בכנפיים, סדריק כחלוץ או בכנף ופרדה על הספסל. באצ'ו וגלזר היו הבלמים ויאו מגן ימני. במשחק העשירי העונה, נגד חדרה, לקח זיו הימור ענק והעלה הרכב צעיר במיוחד. מלמוד חזר ישר להרכב ואגבדיש היה מגן שמאלי, ליאור קאסה, כארם זועבי ופרדה פתחו בהרכב. בסך הכל עלו 7 שחקנים שהיו בנוער של הפועל. על הספסל נשארו השחקנים המנוסים יותר: אלטמן, נידם, באצ'ו, חוזז ואווקה. מאז הניצחון על חדרה זיו שינה לחלוטין את מרכז הקישור ונתן את המפתחות לפרדה כ-6, סדריק כ-8 וביטון כ-10 – המהפכה הזו בקישור יחד עם ההצערה של הרכב הביאה תוצאות ואחר כך ביטחון.
הרכב נגד מכבי פ"ת, מחזור 1: אדאליי, יאו, באצ'ו, גלזר, נדיר, אלטמן, נידם, ביטון, רויזמן, סדריק, חוזז.
הרכב נגד הפועל חדרה, מחזור 10: אדאליי, יאו, פיבן, מלמוד, אגבדיש, פרדה, סדריק, קאסה, זועבי, דוין, רויזמן.
ו

מכאן לנבחרי העונה שלי –
שחקן העונה: איינאו פרדה – הפער ביכולת של הקבוצה איתו ובלעדיו מפחיד.
השחקן המשתפר: עומר אגבדיש – לגיטימי גם בימין וגם בשמאל.
ההפתעה: נועם מלמוד – החזרה שלו שינתה את כל העונה.
האכזבה: תומר אלטמן – הספסול שלו שינה את העונה וכל פעם שהוא קיבל צאנס נוסף – אכזב.
עסקת השנה: אוהד אלמגור במקום ליאור קאסה.
הרגע הגדול: שני השערים של חוזז בדקה ה-90 – בדרבי ונגד הפועל חיפה.
זו דעתי המאוד לא אובייקטיבית ובוודאי לא מקצועית. עברו 30 שנים מהפעם האחרונה שנתתי ציונים לשחקנים בעיתון (דבר ז"ל). אז אני משחזר את המסורת: אדליי 5, זמיר 6, יאו 6, אגבדיש 7, נדיר 5, גרצקין 6, יאו 6, מליח 4, גלזר 5, באצ'ו 4, פיבן 8, מלמוד 9, אלטמן 4, נידם 5, אווקה 5, פרדה 9, סדריק 8, ביטון 8, רויזמן 6, דהאן 6, חוזז 5, אלמגור 9, קאסה 7, קאפיטה 4, דוין 6, זועבי 7.

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. תומר מירושלים

    חוזז 5? זה שניצח את הדרבי וסיים כמלך שערים? נו באמת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר