אצטדיון האתלטיקה הטוב בישראל - בגבעת רם (צילום: ארנון בוסאני)
אצטדיון האתלטיקה הטוב בישראל - בגבעת רם (צילום: ארנון בוסאני)

למרות המלחמה – עשרות אתלטים בינלאומיים הבטיחו השתתפו בגראנד סלאם ירושלים

תחרות האתלטיקה הבינלאומית היוקרתית תיערך ביום ראשון הקרוב, 19.5, באצטדיון האתלטיקה בגבעת רם. בתחרות - ברמת סילבר - ישתתפו כ-100 אתלטים מ-25 מדינות ברחבי הגלובוס. בין השמות הישראלים הבולטים - חנה מיננקו, בלסינג אפריפה, אדוה כהן הירושלמית ויונתן קפיטולניק

פורסם בתאריך: 15.5.24 12:08

לאור ההצלחה הגדולה של תחרויות האתלטיקה הבינלאומיות שנערכו באצטדיון גבעת רם – אליפות אירופה U18 ביולי 2022 ואת אליפות אירופה U20 באוגוסט 2023 – ביום ראשון הקרוב תתקיים תחרות בוגרים בינלאומית מסבב הגראנד סלאם, בהשתתפות כ-100 אתלטים מ-25 מדינות ברחבי העולם.

זהו הישג לא מבוטל לאיגוד האתלטיקה הישראלי ולעיריית ירושלים – שהצליחו, למרות המלחמה ועל אף החששות של רבים להגיע לישראל – לקיים תחרות בינלאומית שכזו בזמן הזה.

יש לציין כי מדובר על תחרות יוקרתית – ברמת סילבר (SILVER), וישתתפו בה אתלטים מובילים מישראל ומהעולם. בין הישראלים הבולטים – שיאנית ישראל בקפיצה לרוחק חנה מיננקו, זוכת מדליית הארד באליפות אירופה 2022 , שלה רשימת הישגים בינלאומיים גדולה; האצן בלסינג אפריפה – שיאן אירופה לנוער ושיאן ישראל בריצת 200 מטר, אלוף אירופה עד גיל 23, שהיה הנער הרביעי בהיסטוריה שרץ 200 מטר בפחות מ-20 שניות (כשברשימה מככב, כמעט מיותר לציין, יוסיין בולט).

בתחרות תשתתף גם הרצה הירושלמית אדוה כהן – שיאנית ישראל הנוכחית בריצת 3,000 מטר מכשולים ושיאנית ישראל בריצה 5,000 מטר באולם.

התחרות מתקיימת בישראל ביוזמת עיריית ירושלים, תוף שיתוף פעולה הדוק עם איגוד האתלטיקה בישראל. 'טוטו ווינר' יעניק לתחבור חסות ראשית, כשהמטרה של כלל הגופים הישראלים היא להפוך את האירוע למסורת שנתית, שתמשוך לירושלים את מיטב האתלטים הבינלאומיים.
עבור הספורטאים המתמודדים, במיוחד הישראלים שבהם, 'גראנד סלאם ירושלים' משמעותי מאוד לקראת השתתפות לשתי תחרויות מרכזיות שצפויות בחודשיים הקרובים – אליפות אירופה ברומא בעוד כשבועיים והמשחקים האולימפיים בפריז בעוד כחודשיים – כאשר בתחרות בעיר יוכלו הספורטאים לקבוע קריטריון להשתתפות.

הרוח החיה מאחורי האירוע ביום ראשון הקרוב, ובכלל מאחורי הבאת תחרויות אתלטיקה בינלאומיות לירושלים (ולישראל כולה) הוא ז'ק כהן, מנהל המחלקה הבינלאומית באיגוד האתלטיקה (לשעבר מנכ"ל האיגוד), שאומר: "אני מודה לטוטו ווינר על תמיכתם בגרנד סלאם ווינר ירושלים והמשך שיתוף הפעולה עם איגוד האתלטיקה. אני מקווה לעוד שיתופי פעולה משמעותיים כאלה".

מנכ"ל העירייה איציק לארי מוסיף: "ירושלים ערוכה לארח את תחרות גרנד סלאם ווינר ירושלים, תחרות בינלאומית נוספת שתתקיים בבירה. במיוחד בתקופה זו, אנו נרגשים לארח את התחרות היוקרתית באצטדיון הלאומי בגבעת רם, אליה נרשמו כבר כ-100 אתלטים מחו"ל שיגיעו מכ-25 מדינות שונות. 'גרנד סלאם ווינר ירושלים' יהווה עוגן נוסף ומרכזי שיחזק את מעמדה של ירושלים כבירת הספורט של ישראל".

 

 

שבתאי צור יו״ר הטוטו: ״אנו גאים להיות נותני החסות הראשית לגרנד סלאם Winner ירושלים, תחרות האתלטיקה הבינלאומית היוקרתית הראשונה שתתקיים בישראל מאז פרוץ המלחמה. מדובר בתחרות חשובה שתרכז עניין בינלאומי לאור העובדה שהיא מתקיימת לקראת אולימפיאדת פריז. אני מזמין את הציבור הישראלי להגיע ולתמוך בספורטאים שלנו".

מאיר ברדוגו, מנכ״ל הטוטו: ״ הטוטו רואה חשיבות רבה ושליחות בהבאת תחרויות בינלאומיות יוקרתיות לישראל במיוחד בעת הזו. זה חשוב לא רק לחוסן הלאומי שלנו כמדינה, אלא גם הזדמנות להציב בקדמת הבמה את הספורטאים הישראליים, שהם שגרירים הכי טובים שלנו בעולם".
עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה בישראל: "אני מודה להתאחדות העולמית ולהתאחדות האירופית, שמראות שוב, שנה שלישית ברציפות, שהן סומכות על איגוד האתלטיקה בישראל לארח תחרות יוקרתית בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אני מודה גם לעיריית ירושלים, שהפכה לשותפה קבועה שלנו, ונרתמה לאירוח נוסף של תחרות אתלטיקה. אנחנו נמשיך לפעול על מנת לארח תחרויות בינלאומיות נוספות ולהראות לעולם את הישגיה של האתלטיקה הישראלית ויופייה של מדינת ישראל. "

"אנו נרגשים וגאים לארח את גרנד סלאם ירושלים 2024, ומקווים שאירוח התחרות תהפוך למסורת מדי שנה באצטדיון האתלטיקה הלאומי גבעת רם", מסכם ראש העיר משה ליאון. "אין  עוררין על כך שירושלים הפכה בשנים האחרונות לבירת הספורט של ישראל, ומארחת מידי שנה תחרויות לאומיות ובינלאומיות במגוון מקצועות, ובראשן האתלטיקה, מלכת הספורט. אנו ממשיכים בבניית ושיפוץ מתקני ספורט ברמה הגבוהה ביותר, ונמשיך לטפח את הרוח הספורטיבית, המקצועית והעממית. בהצלחה לכל המשתתפים".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר