תיאור: הויטארה רכב פנאי שטח של סוזוקי’ מותאם יותר לתנאי שטח קלים. בויטארה, ניתן דגש לעיצוב כללי לאיכות החומרים ולאבזור. המנוע איכותי ועוצמתי ותיבה אוטומטית. דגם המבחן בגרסת הנעה כפולה לעבירות שטח קלה. מבחני הריסוק באירופה ורמת הבטיחות בישראל ממצבים את הויטארה בדרוג בטיחותי גבוהה.
מנוע וביצועים: בנזין בנפח 1.6 ליטר, המספק 119.6 כ"ס ומומנט של 15.9 קג"מ. מנגנון לדימום המנוע בעת עצירה.
תיבת הילוכים: אוטומטית עם 6 הילוכים ומערכת להעברת הילוכים באופן ידני בגלגל ההגה.
בטיחות אקטיבית: מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה. הגה כוח בתגבור חשמלי, מערכת התראה למניעת אי שמירת מרחק וסטייה מנתיב הנסיעה (מובילאיי), חיישני לחץ אוויר לצמיגים. מראות צד עם פנסי איתות, פנסי לד לתאורת יום. בקרת ירידה במורד, חיישני חנייה מלפנים ומאחור.
בטיחות פסיבית: 7 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס לרבות התראה קולית לאי חגירתם, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק: 5 כוכבים במבחני ריסוק של ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני: אגרסיבי ושרירי המושך את העין מכסה מנוע בולט, כונס אויר טרפזי מהודר בניקל וכרום פנסי חזית רחבים בשילוב לד ופגוש אגרסיבי שבתוכו משולבים פנסי ערפל ופנסי לד. וכונס תחתון אגרסיבי בצבע כסוף שמעוצב כמגן אבנים ומקנה תחושת שטח. עיצוב הצד מעניק לויטארה את המראה הקשוח. עיצוב החלק האחורי אלגנטי עם דלת מטען קמורה, עם שמשה פנוראמית כהה ופגוש צר וגבוה.
עיצוב פנימי: אלגנטי ומודרני ומיועד להגברת תחושת העוצמה שמתקשרת עם ייעודו של הרכב כרכב שטח. המושבים מרווחים והתקרה גבוהה. דפנות הדלתות מרווחות לרבות תאי האחסון. מסך מולטימדיה 10.2" אנדרואיד (אופציה).
אבזור: מערכת שמע מקורית הנשלטת בגלגל ההגה כוללת שקע ל-USB , ודיבורית בלוטוס מקורית נשלטת מגלגל ההגה. 4 רמקולים ו- 2 טויוטרים. מזגן עם בקרת אקלים מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות ומופשרות ומתקפלות חשמלית)בדגם 4+4 ) גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק. חיישני חנייה קדמי ואחורי(בדגם 4+4). לחצן התנעה(בדגם 4+4) משענת יד בין המושבים. מערכת מובילאי- התראה לשמירת מרחק. תוספת עבור שני צבעים לרכב ב-3000 ₪.
תחזוקה: טיפולים בכל 20,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש: ביצועי מנוע טובים, כך גם ההספק והמומנט. בנסיעה במאמץ ניכרים רעשים בעיקר מחוסר בידוד בקדמת הרכב .בעת עצירת המכונית המנוע דומם ונדלק עם עזיבת הבלם. תיבת ההילוכים אוטומטית וטובה , השילוב הראשוני נוטה למקם את הידית במצבM שנועד להחלפה ידנית ולא במצב D השימושי. יחסי העברת הילוכים ארוכים, מנופי החלפת ההילוכים ממוקמים בגלגל ההגה, ומאפשרים החלפה נוחה להילוכים לנוחות הנהג. התנהגות כביש טובה, המתלים בכיול ממוצע. ההיגוי קל ומדויק. תחושת היציבות ניכרת בכביש. תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת בכביש. שדה הראיה נרחב מלפנים. יש תחושת מרווח טובה למעט מרווח הרגלים ליושבים מאחור. התקרה הגבוהה ורוחב המכונית מעניקים את הנדרש. רמת האבזור סבירה בהחלט בתמורה למחיר. נסיעה תואמת לתנאי שטח קלים, בורר מצבי הנהיגה מצוי בפנל ההילוכים בהפעלתו תנאי העבירות משופרים.
יתרונות: ביצועי מנוע, תיבת הילוכים כולל מנופי הפעלה, חסכונית בדלק, רמת בטיחות, עיצוב כללי ושילוב צבעים, רמת זיהום. הנעה כפולה, תמורה למחיר אטרקטיבי.
חסרונות: בידוד רעשים.
סיכום: הויטארה, הוא רכב פנאי שטח, שמתאים עצמו לדרישות השוק, הוא קומפקטי יותר, ומתאים עצמו למגמות העיצוב הנוכחיות. מכללי מנוע וגיר חדישים ואיכותיים, רמות אבזור, הבטיחות והביצועים טובים. דגם עם הנעה כפולה משתפר בזכות יכולת העבירות ומחירו האטרקטיבי הופך את הג'יפון של סוזוקי לעסקה משתלמת.
תגובות