תיאור: הפריוס כבר דור 4 לדגם הושקה ב- 2015. בעיצוב דינאמי ועתידי. הטכנולוגיה ההיברידית שמשלבת מנוע בנזין וחשמל ומשפרת את הביצועים והחיסכון בדלק. הפריוס מתבססת על השלדה הגלובלית של טויוטה – TNGA שמעניקה מרכז כובד נמוך ושיפור במידות. רמות הבטיחות עם מערכות מתקדמות אדפטיביות לבלימה ובקרת שיוט. רמת האבזור משופרות.
מנוע וביצועים: היברידי עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר שמספח 98 כ"ס ומומנט של 14.5 קג"מ. מנוע חשמלי בהספק של 71 כ"ס ומומנט של 16.6 קג"מ. ההספק ההיברידי המצטבר עומד על 122.4 כ"ס.
תיבת הילוכים: אוטומטית רציפה עם מצב האטה B. שלשה מצבי נהיגה: חסכוני, רגיל וספורטיבי.
בטיחות אקטיבית: מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע ובלימת אוטומטית בעת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, הגה כוח בתגבור חשמלי, מערכת התרעה לשמירת מרחק וסטייה מנתיב, מערכת למניעת דרדור בעלייה, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, מערכת לזיהוי תמרורים והחלפת אורות, בקרת שיוט אדפטיבית, פנסי ערפל קדמיים. מצלמת רוורס. גלגלי סגסוגת אלומיניום.
בטיחות פסיבית: 7 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת נוסעים, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. מנגנון למניעת צליפת שוט הצוואר. מוט הגה קורס בהתנגשות החזית.
מבחני ריסוק: 5 כוכבים במבחני ריסוק של ה- EURO NCAP. במבחני ריסוק של איגוד הבטיחות האמריקאי ה- IIHS קיבלה את דירוג הבטיחות המרבי.
עיצוב חיצוני: דינמי וספורטיבי. הצד, מבליט את רעיון הזרימה, מאחור, סגנון ספורטיבי ועתידי.
עיצוב פנימי: עתידי, היי-טקי וייחודי. במרכז הפנל צג מכוונים צבעוני לנתוני הנסיעה. התקרה גבוהה, דפנות הדלתות מרווחות.
אבזור: מערכת שמע מקורית MP3 שכוללת מולטימדיה Toyota Touch 2עם מסך 7 אינץ'. הנשלטת בגלגל ההגה כוללת גם: נגן CD, 6 רמקולים, שקע ל-USB ו- AUX. דיבורית בלוטוס מקורית. מזגן אוויר עם בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, צגי תפעול ובקרה דיגיטליים לרבות צג מהירות שמשתקף בחלון קדמי מול הנהג. נעילת דלתות וחלונות חשמליים, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמליות ועם פנסי איתות מחשבי דרך מתקדמים עם נתונים רבים פנסי ערפל קדמיים ותאורת לד ליום. גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק. שלטים לפתיחת לדלתות עם השראה והתנעה ללא מפתח. מצלמת רוורס. חימום מושבים קדמיים.
תחזוקה: טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש: ביצועי מנוע טובים ושקטים, זמינות כוח עוצמתית ונתוני תאוצה משופרים. המעבר בין המנועים אינו מורגש כלל. תיבת הילוכים נוחה לתפעול ויעילה, מצב האטה מתבצעת בעת הסטת הידית למצב B יש גם מצב חנייה (P) לעצירה בחנייה המופעל בלחיצת כפתור. השילוב בין המנועים לתיבת ההילוכים תורם רבות לחיסכון בדלק. התנהגות כביש טובה, מתלים רכים, מערכות בקרת היציבות והאחיזה תורמות לתחושת היציבות. 4 מצבי נהיגה לבחירת הנהג: נהיגה רגילה, חסכונית, ספורטיבית ונהיגה חשמלית. נהיגה באמצעות הסוללה בלבד אפשרית לטווח של כמה ק"מ בודדים ובמהירות איטית. התנהגות כביש טובה, מתלים רכים, ההיגוי מדויק ועם רגישות משתנה. מערכות הבטיחות האקטיביות מקוריות וכוללת התרעות לשמירת מרחק, נתיב תמרורים, בלימה ובקרת שיוט אדפטיביים שתורמות לתחושת הבטיחות. העיצוב הפנימי מרשים וייחודי, היא עולה מדרגה בתחום זה וניכר כי יש בה מה שאין בכל מכונית אחרת. תצוגת הנתונים אקטיבית מרשימה בצבעוניות שבה. על נוחות בתפעול השקיעו מחשבה שמתבטאת בהנדסת אנוש. שפע האבזור רמת האבזור ונוחות המושבים מעניקים תחושה שונה והנאה בנהיגה.
יתרונות: מערכת היברידית, ביצועי מנוע, חסכונית בדלק, רמת בטיחות, התנהגות כביש, רמת אבזור, ידידותית לסביבה. מס שווי שימוש נמוך.
חסרונות: רוחב מושב אחורי, בלם חנייה מכני שמופעל ברגל, נדרשת מיומנות לתפעול המכונית.
סיכום: הפריוס ההיברידית, דור רביעי לדגם שמיוצר משנת 1997, מציעה כעת מערכת היברידית משופרת שמביאה לשיפור בביצועים ובחיסכון בדלק. המרכב החדש שלה, מתבסס מעתה על השלדה הגלובלית שמשותפת לדגמי טויוטה נוספים. תחום הבטיחות כולל מערכות התרעה אדפטיביות מקוריות.
תגובות