תיאור: ה- CX-5, רכב הפנאי שטח במבנה קרוסאובר של מאזדה שהושק בשנת 2011. התחדש ב- 2017 בעיצוב עדכני ואיכות החומרים. מצויד במנוע מתקדם בטכנולוגיית ה-"סקאי-אקטיב" שנועדה לשיפור הביצועים וחיסכון בדלק. רמת האבזור מקבלת תוספות רבות להנאת הנוסעים.
מנוע וביצועים – בנזין בנפח 2.0 ליטר, מסדרת Sky-Active, המספק 165 כ"ס ומומנט של 21.4 קג"מ. מערכת i Stop, דרגת זיהום 13.
תיבת הילוכים – אוטומטית עם ששה הילוכים ומערכת להעברת הילוכים ידנית ומצב ספורט.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, מערכת בקרת יציבות ובקרת אחיזה. מערכת סיוע למניעת דרדור בעליה. הגה כוח עם סיוע חשמלי בקושי משתנה למהירות. חיישני לחץ אוויר בגלגלים, בלימה בעמידה Auto Hold מצלמת רוורס, מערכת התרעה לשמירת מרחק וסטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל, רכב דו גלגלי ותמרורים (מובילאיי), בלם חנייה חשמלי, פנסי לד בחזית עוקבי פנייה, פנסי ערפל קדמיים- לד, מראות צד עם פנסי איתות, גלגלי אלומיניום.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון ניתוק לכרית אוויר. חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה קולית וויזואלית לאי חגירת חגורות. הפעלת איתות חירום בתאונה.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ריסוק EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינאמי ואלגנטי. בחזית בולט החרטום עם מכסה מנוע ארוך וגבוה, מתחתיו ממוקם כונס אוויר עוצמתי רחב וטרפזי העטור במסגרת ניקל. פנסי חזית צרים כ"עין הנשר", הפגוש גבוה ואגרסיבי ובתחתיתו ספוילר תחתון.
עיצוב הצד, דינאמי, כאשר קו הזרימה בולט בכתפי הדלתות, ובתחתית הדלת מתבלט מגן תחתון מפלסטיק קשיח. הדלתות רחבות והחלונות מהודרות במסגרת ניקל. מאחור החלונות כהים. קשתות הגלגלים רחבות ומובלטות במגיני פלסטיק. גלגלי אלומיניום כהים וספורטיביים.
עיצוב החלק האחורי ספורטיבי. זה בא לידי ביטוי בגג עם הספוילר שבו פנס בלימה. השמשה פנוראמית וכהה, הפגוש האחורי גבוה, חלקו התחתון עשוי מפלסטיק שחור, משולבים בו מחזירי אור ושני מפלטים המשדרים עוצמה.
עיצוב פנימי – יוקרתי, תוך דגש על איכות חומרים. הפנל הקדמי צר וגבוה במרכזו ממוקם צג מולטימדיה כיאה במאזדה. מתחתיו פתחי אוורור ומשטח כסוף. פנל המזגן כולל מתגים וכפתורי הפעלה עגולים. פנל ההילוכים מהודר בעור וכרום. בהמשך מתגי ההפעלה למערכת שמע. תאי אחסון ומשענת יד רחבה. לוח השעונים עם שלושה גלילים אנלוגיים וצג דיגיטאלי. גלגל ההגה ספורטיבי מצופה עור עם שלוש צלעות המרכזית שבהם עם ציפוי כרום. לרשות הנהג והנוסע לידו יש משענות יד מרווחות עטורות באריג ומשטחי כרום. גודל תא המטען סביר. המושבים מרווחים ומהודרים בציפוי עור איכותי כיאה למכונית יוקרתית. מרווח הפנים לרגלים מרשים והתקרה גבוהה.
אבזור – מערכת שמע מקורית MZD Cnnect הנשלטת בגלגל ההגה, MP3 שקעים ל-USB ו- AUX ושקע USB מאחור. ו- 6 רמקולים. דיבורית בלוטוס, מזגן עם בקרת אקלים מפוצל מלפנים ופתחי אוורור מאחור. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, גלגל הגה מצופה עור המתכוונן לגובה ולעומק. נעילת דלתות וחלונות חשמליים, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית, איתות במראות צד, פנסי ערפל, משענת יד ותא אחסון, גלגלי אלומיניום. מושבים עם ריפודי עור, מושב נהג מתכוונן חשמלית. מצלמת רוורס.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים ושקטים, זמינות הכוח מתקבלת בטווח סביר. תיבת ההילוכים פועלת ביעילות. הורדת הילוך ידנית מסייעת להאטה אולם פועלת בכיוון הפוך מהמקובל, הורדת הילוך מתבצעת בהזזת הידית קדימה. העברת הילוכים במצב ספורט מתבצעת ידנית, ויש גם צג המתריע על תזמון ההילוך המתאים. התנהגות כביש טובה, כיול המתלים קשיח ומרוסן ומשכך מהמורות כראוי. ההיגוי מדויק רגישותו משתנה עם הגברת המהירות. בבטיחות ,קיימת מערכת בלימה אוטונומית שתפעל עד למהירות 80 קמ"ש. התראות של מובילאיי, ומניעת תנועת הרכב כל עוד הנהג לא חגור. כל המושבים מהודרים בציפוי עור איכותי, תנוחת הישיבה גבוהה, שדה הראייה נרחב, גם בזכות מראות הצד הגדולות. מרווח פנים מרשים לרגליים גם במושב האחורי. המושבים מהודרים בציפוי עור
יתרונות – ביצועי מנוע, צריכת דלק, דרגת בטיחות, בלימה אוטונומית, התנהגות כביש, מרווח פנימי, עיצוב מודרני.
חסרונות – תאוצה הדרגתית, דרגת זיהום, ללא מערכות התרעה מקוריות, מושב אחורי מרכזי צר, מושבים צרים וקשים, ציפוי עור למושבים לא שימושי בישראל.
סיכום – ה-CX5 בעיצוב שפת קודו- ריגוש בתנועה. טכנולוגיה הסקאיי-אקטיב, הכוללת מכללים מתקדמים המביאים לשיפור בבטיחות, ביצועים ובסעיף הדלק. התנהגות הכביש איכותית ורמת הבטיחות כוללת מערכות אקטיביות מקורית ליצרן, תוך שילוב של מערכת התרעה מתוצרת מובליאיי. תכנון המכונית נעשה ביעילות תוך דגש על הנדסת אנוש, איכות החומרים ונוחות לנוסעים. רמת האבזור גבוהה כבר ברמה הבסיסית אקזקיוטיב. CX-5 רכב ה- SUV של מאזדה הופך לפתרון משפחתי אטרקטיבי ומשתלם.
תגובות