תיאור: הספארק, מכונית מיני מרווחת של שברולט, שמיועדת ל- 5 נוסעים, היא כבר דור שני לדגם. הספארק, מצוידת במנוע עוצמתי בנפח 1.4 ליטר ותיבות הילוכים אוטומטית או ידנית. העיצוב דינאמי וצעיר. רמת הבטיחות משופרת, רמת האבזור בסיסית.
מנוע וביצועים – בנזין בנפח 1.4 ליטר ,שמספק 98 כ"ס ומומנט של 13.1 קג"מ. דרגת זיהום 5.
תיבת הילוכים – אוטומטית CVT רציפה ומצב L להאטה.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת להתרעה לשמירת מרחק וסטייה מנתיב מתוצרת מובילאיי, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, הגה כוח בתגבור חשמלי.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת נוסעים, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – לא בוצעו מבחני ריסוק של ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינאמי. בחזית מכסה מנוע קצר שמשתפל קדימה לכונס אוויר צר עם פנסי חזית מעוצבים לכנפיים. הפגוש אגרסיבי ומובנה בו כונס טרפזי בולט ומהודר במסגרת ניקל. בחלק התחתון פנסים לתאורת יום ומגן אבנים.
הצד, אלגנטי, קו הגג משופע לאחור, קווי זרימה בולטים בכתפי הדלתות, הדלת הקדמית רחבה ואילו האחורית צרה וכך גם החלונות. ידית הפתיחה של הדלת האחורית משתלבת ונסתרת במשקוף. קשתות הגלגלים רחבות והטסות מהודרות.
מאחור, ספוילר בולט בגג במרכזו מותקן פנס בלימה. שמשה פנורמית ודלת מטען רחבה, הפנסים מעוצבים לכנפיים ומשתלבים בדלת המטען. הפגוש אגרסיבי בשילוב מחזירי אור בתחתיתו.
עיצוב פנימי – מודרני, הפנל שטוח ועמוק, במרכזו משטח עם תא אחסון, ופנל מערכת השמע. מתחת פתחי אוורור ופנל מזגן עם מתגים סיבוביים. ידית ההילוכים ממוקמת במפלס נמוך ומהודרת בשילוב פלסטיק איכותי. לוח השעונים אנלוגי כאשר מימין קיים צג נתונים דיגיטלי. גלגל ההגה עם 3 צלעות ומרכזו כמשולש. המושבים מלפנים מרווחים, התקרה גבוהה, דפנות הדלתות מרווחת.
אבזור – מערכת שמע מקורית כוללת 4 רמקולים, שקע ל-USB ו- AUX. דיבורית בלוטוס מקורית. ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות חשמלית, גלגל הגה מתכוונן לגובה. פנסי חזית בכיבוי אוטומטי.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים ושקטים, בזכות מנוע עוצמתי ובידוד יעיל. זמינות הכוח ,מתקבלת בטווח קצר. תיבת ההילוכים, לראשונה אוטומטית ופועלת בשיטה רציפה, כאשר יחסי העברת ההילוכים ארוכים. אין בתיבה מערכת שמאפשרת העברת הילוכים ידנית. לצורך האטה, נדרש לשלב הידית למצב L. התנהגות בכביש טובה, כיול המתלים על הצד הרך, אולם המכונית מרוסנת וניכרת יציבות. ההיגוי קל ומדויק, תמרון עירוני לא הכי נוח בגלל רדיוס היגוי רחב יחסית. מרווח הפנים נוח מאוד מלפנים לנהג וליושב לצידו, ניכר שניתן לכך דגש למרחב בתכנון המכונית. הפנל הקדמי שטוח ונקי ולא עמוס, בנוסף שדה הראייה נרחב מלפנים ומאחור ומאפשר שליטה טובה לנהג. רמת האבזור בסיסית במכונית המבחן ברמת ה- LT. בתוספת מחיר קטנה, ניתן להשלים לכל המערכות החסרות והנחוצות מאוד לשליטה הנאה בנהיגה.
יתרונות – ביצועי מנוע, צריכת דלק, התנהגות כביש, רמת בטיחות. עיצוב, מרוח פנים.
חסרונות – תיבת הילוכים ללא העברה ידנית, רדיו מקורי ללא שליטה בהגה, רמת אבזור בסיסית, ללא פנסי ערפל קדמיים, ללא מחשב דרך, איכות חומרים.
סיכום – הספארק מכונית מיני של שברולט, פרצה דרכה לכבישים בגרסה ידנית. אך מ- 2016 התחדשה בגרסה אוטומטית עם מנוע עוצמתי בנפח 1.4 ליטר שהינו ידידותי וחסכוני בדלק. העיצוב מודרני, מעודן, ומקבל מעתה סגנון אורבני. הדגם האוטומטי, משווק בשלוש רמות גימור, כאשר רמת האבזור משתנה משמעותית, בכל רמה ובפער מחיר קטן ואטרקטיבי. רמת המבחן LT בסיסית מאוד באבזור. המלצתנו לבחור ברמת גימור LT פלוס שמשלימה את החסר. הספארק, מכונית מיני אוטומטית עוצמתית וחסכונית.
תגובות