תיאור: אופל מוקה X מיני קרוסאובר שהושקה לראשונה ב-2012. המוקה X הושקה ב- 2016, כאשר היא מצוידת במנוע טורבו בנזין, בנפח 1.4 שמספק 140 כ"ס. התכנון והייצור נעשה באירופה ומיועד לסטנדרט המקובלים שם. היא זכתה בפרסי עיצוב בקטגורית SUV באירופה. משווקת בשלוש רמות גימור לרבות הנעת גלגלים כפולה. המחיר אטרקטיבי.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר. מספק 140 כ"ס, ומומנט של 20.4 קג"מ. דרגת זיהום 10.
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 6 הילוכים, העברת הילוכים באופן ידני באמצעות מתג חשמלי.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה, מערת בקרת ירידה במדרון, הגה כוח בתגבור חשמלי, מערכת התרעה לשמירת מרחק ונתיב מתוצרת מובילאיי, פנסי ערפל קדמיים, וגלגלי סגסוגת. מצלמת רוורס.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירתם. התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ריסוק EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינאמי. עיצובה של מוקה X, משדר שרירים ואגרסיביות כשהמעצבים יוצרים רכב בעל מבנה צר וגבוה. מכסה המנוע ארוך ומשתלב עם כונס אוויר מלבני המעוטר בפנל ניקל. הפנסים רחבים והפגוש אגרסיבי ומודגש באמצעות שילוב בין שני צבעים. מתחת נמצא כונס תחתון ומגן אבנים כסוף, פנסי ערפל עגולים ומסגרות הגנה.
עיצוב הצד, מדגיש קווים דינאמיים האופייניים למכונית מקטגוריית הקרוסאובר. קו הגג משופע לאחור, הדלתות רחבות עם קווי ובלטי זרימה בתחתית, החלונות צרים במיוחד החלון האחורי. וקשתות הגלגלים מעובות. גלגלי מגנזיום בעיצוב ספורטיבי.
עיצוב החלק האחורי, כולל גגון צר בשילוב ספוילר עליון, שמשה פנוראמית כהה המתכנסת אל מכסה תא מטען רחב שלצידם פנסים אורכיים הרוכבים אל הכנפיים. את המראה משלים פגוש אגרסיבי בשילוב פנסי ערפל, ומגן אבנים תחתון בגוון כסף
עיצוב פנימי – מעצבי המוקה יצרו סביבת נהג מודרנית כשהם משלבים בין סוגי חומרים שונים. הפנל צר ועמוק, עם תא אחסון עליון ותחתון המופרדים על ידי מסגרת כסופה מכרום, במרכז הפנל צג מולטימדיה רחב ומשטח לכיוון פתחי אוורור רחבים. פנל מערכת השמע ובקרת האקלים נמצא במבנה טרפזי ובתוכו משולבים מתגי הפעלה. פנל ההילוכים מהודר בעור וניקל. לוח שעונים בעיצוב מסורתי, עם 4 גלילים וצג דיגיטאלי במרכז. גלגל ההגה בעיצוב סטנדרטי ליצרן, 3 צלעות ומרכזו טרפזי. התקרה גבוהה, הישיבה נוחה ומרווחת מלפנים. המושב האחורי צר. המושבים מהודרים והריפוד משלב עור, ובמבנה ספורטיבי. דפנות בדלתות מרווחות ומהודרות. קיימת אפשרות לקיפול מושבים
אבזור – מערכת שמע MP3 ומולטימדיה מקורית Intelli-link בתמיכה עברית, מסך 7 אינץ הנשלטת מגלגל ההגה וכוללת שקע ל-USB ו- AUX ודיבורית בלוטוס מקורית. ממשק תואם ל- Apple Car Play ו- Android auto. מזגן עם בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך. ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית, ופנסי איתות, פנסי ערפל קדמיים, גלגל ההגה, מצופה עור, מתכוונן לגובה ולעומק. גלגלי סגסוגת . משענת יד לנהג, לחצן התנעה, מצלמת רוורס.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים ושקטים. זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר. תיבת ההילוכים יעילה ותואמת את פעולת המנוע. העברת ההילוכים למצב ידני (טיפטרוניק) פועלת באופן חשמלי ונעשית במתג המצוי בראש ידית ההילוכים. התנהגות כביש טובה, המתלים קשיחים, בנסיעה איטית המכונית נוטה להיות קופצנית, אך בכביש פתוח ניכרת יציבות. ההיגוי קל מדויק ומאפשר יכולת תמרון טובה בעיקר שמדובר בעיר. תנוחת הישיבה גבוהה, שדה הראיה נרחב, עם מראות צד רחבות. המוקה יעילה לנהיגה גם בתנאי עפר קלים שבילים וכדומה, יש לה מרווח גחון של 16 ס"מ, ומגני אבנים קדמי ואחורי, היא אף מצוידת במערכת בקרת ירידה במדרון. מבנה הרכב הגבוה מקנה מאפשר גישה נוחה לכניסה לרכב מבלי צורך להתכופף. כמיני קרוסאובר המוקה איכותית ומהנה לנהיגה.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, רמת בטיחות, עיצוב, איכות חומרים, אבזור, גודל צמיגים, מפתח דלתות רחב.
חסרונות – מתלים קשיחים, מושב אחורי צר, מזגן ללא פתחי אוורור מאחור.
סיכום – המוקה X, קרוסאובר אופנתי, שעלה לראשונה לכביש בשנת 2012 הנו רכב קומפקטי ואיכותי המתבסס על שלדת מכונית סופר מיני. המוקה, מצוידת במנוע טורבו בנזין 1.4 עוצמתי ותיבה אוטומטית. ביצועי המנוע עוצמתיים והתנהגות הכביש טובה. המכונית מיועדת לשוק האירופאי ועיצובה תואם את הסטנדרט האירופי בכל הקשור לאיכות החומרים. העיצוב מרשים ורמת האבזור מפנקת בדגם המבחן.
תגובות