אף לא טרקטור או דחפור אחד הגיע למתחם ההתחדשות העירונית שברחוב אריה קלנר בקרית היובל, וכבר תוכנית פינוי-הבינוי במקום הגיעה לוועדת הרפורמות בכנסת. בעקבות תלונות תושבים על היעדר תכנון תחבורתי – על רקע הצפי לעומס תחבורה באזור, נערך בנושא דיון בוועדת הרפורמות בכנסת ביוזמת חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו). בעקבות הדיון הוחלט השבוע כי באחריות היזם של תוכנית פינוי—בינוי במתחם קלנר להכניס נספח תחבורה ציבורית עם התייחסות למרחב התנועה במקום.
תוכנית קלנר 2, שאושרה השבוע בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, נמצאת במתחם שבין הרחובות עמנואל אולסוונגר מדרום ואריה קלנר מצפון, לבין מתחם בית הספר הניסויי ארגנטינה ממערב. התוכנית, שגובשה על ידי חברת מוריה – אחראית על ההתחדשות העירונית בעיר במסגרת מינהלת התחדשות עירונית – משתרעת על פני כ-9.6 דונמים, והיא כוללת הריסה של שני מבני מגורים קיימים בני שמונה קומות שבהם 116 יחידות דיור, והקמת חמישה מבנים המשלבים בינוי למגורים, שטחים לשימוש ציבורי ושטחי מסחר. מדובר בתוספת אדירה של דירות ושל תושבים שיגורו באזור. החשש, כאמור, מעומס תחבורתי רב.
תוכנית ההתחדשות העירונית בקרית היובל הובאה לוועדת הרפורמות על ידי היו״ר, ח"כ עזריה כדוגמא לתוכנית בנייה מאסיבית שדורשת חשיבה מוקדמת על נושא התחבורה הציבורית. כך למשל הועלו הצעות מטעם התושבים והמתכננים האורבנים לשנות את מסלול קו הרכבת הקלה באזור ולהימנע מהיווצרות פקקים ברחובות הצרים של השכונה.
עזריה מציינת השבוע: אני שמחה לראות כי הדיונים הארוכים בוועדת הרפורמות בראשותי נשאו פרי וכי הוועדה המחוזית הבינה כי לא ניתן לקדם תוכנית התחדשות עירונית בלי חשיבה מרחבית. אני מתכוונת לפעול כך שכל תוכנית כזו תהיה חייבת להוסיף נספח תחבורה ציבורית והליכתיות כפי שנעשה במקרה זה בקרית היובל. היזם חייב לקחת בחשבון נתיבים לאוטובוסים, רכבת קלה ומסלולי הליכה לתושבים כאשר נעשות עבודות בשכונה".
יוסי מירושלים
מתקפת המגדלים ללא חשיבה תכנונית היקפית וללא התחשבות בתושבים הינה מתקפה שתפגע בירושלים בשנים הבאות, מחירי הדיוק ויוקר המחיה יעלו באופן ניכר בעיר , ישאר פחות כסף פנוי למחיה והתוצאה היא עוני כי כשאתה צריך לשלם הרבה כסף לדיור ולאחזקה נותר לך פחות כסף להוציא למחיה ולחסכון