מצד אחד – שכונה חדשה צפויה לקום בדרום ירושלים. על ציר הקו הכחול של הרכבת הקלה בדרך חברון. מצד שני, השכונה הזו תכלול מגדלי ענק בגובה של עד 50 קומות – הכי הרבה שאושר עד כה בירושלים.
הפרויקט, סטריפ דרך חברון שמו, אושר היום, שלישי, על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי. מדובר על הקמת שכונה חדשה, או כמו שבוועדת התכנון אומרים – רובע עירוני חדש שישלב מגורים, מלונאות, שטחי תעסוקה ומסחר מבני ציבור ושטחים פתוחים, בהם גם מתחם ארכיאולוגי מרהיב.
אז מה אומרים המספרים? התוכנית משתרעת על פני שטח של כ-120 דונם. היא כוללת הקמת 3,500 יחידות דיור במגדלים של עד 50 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור – 700 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות קטנות (בשטח עד 55 מ"ר. 1,050 יחידות דיור יוקצו לטובת השכרה של 10 שנים.
בנוסף, התוכנית כוללת 1,300 חדרי מלון ב-5 מגדלים בני 30 קומות, כ-50,000 מ"ר שטחי מסחר שיוקמו כחזית מסחרית רציפה לאורך דרך חברון ובסמוך לתחנות הרכבת הקלה, 65,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, שישה בתי ספר חדשים, מרכז ספורט אשר יכלול גם בריכת שחיה וכן 52 גני ילדים ומעונות יום ובתי כנסת ושטחי קהילה אשר ישולבו במבני המגורים.
זאת ועוד – יוקצו 35 דונם לשטחים פתוחים המשולבים בשרידי העתיקות שיוגדרו לשימור. התוכנית, כאמור, ממוקמת בשטח ארכיאולוגי חשוב על דרך חברון ובמרחב נופי היסטורי רב ערך על קו פרשת המים הארצית. במסגרת התכנון, מוצע לשמור על אתרים ארכיאולוגיים חשובים, ובהם: קבר הנזיר, מבנה כבשן הסיד ואמות המים הקדומות. התוכנית מגדירה אזור עתיקות לשימור בתיאום עם רשות העתיקות, תוך שילוב אזור העתיקות בשטחים הפתוחים המוצעים במסגרת הבנייה החדשה.
יצוין כי התוכנית הינה ביוזמת חברת תדהר ונערכה על ידי סטודיו יגאל לוי אדריכלים.
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, שירה תלמי באבאי: "התוכנית מייצרת מרחב ציבורי מעולה בו ייבנו חמישה בתי ספר, מתחם עתיקות מרהיב, גנים, טיילת, אלפי יחידות דיור, דיור להשכרה, מלונאות ותעסוקה. מדובר בתוכנית המבטאת באופן מיטבי את מדיניות הוועדה המחוזית להתחדשות העיר פנימה ובינוי לאורך צירי הרכבת הקלה, זאת כדי לשמור על השטחים הפתוחים ועל הזוגות הצעירים בעיר".
מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "התוכנית מהווה מימוש הלכה למעשה של חזון הפיתוח של הוועדה המחוזית לציפוף הרקמה הבנויה ושיפור המרחב הציבורי, בפרט בסמוך למוקדי תחבורה ציבורית. זאת על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר, תוך הימנעות מבניה בשטחים פתוחים ככל הניתן. מדובר בתוכנית המייעלת את השימוש בתשתיות העירוניות הקיימות, מגדילה את עירוב השימושים ברקמה העירונית, ותתרום רבות לפיתוח החלק הדרומי של העיר".
ראש העיר משה ליאון מוסיף: "בירת ישראל ממשיכה להתקדם במרץ בתחום הבנייה והתשתיות, תוך התמקדות בעיבוי צירי הרכבת הקלה בבנייה איכותית. התוכנית שאושרה בדרך חברון היא דוגמה מצוינת לכך, והיא משלבת בנייה של אלפי יחידות דיור לצד מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה ופיתוח תשתיות תחבורה. כל זאת, תוך שמירה על אתרים היסטוריים חשובים שמספרים את סיפורה של היפה בערים. נמשיך לפעול כדי להפוך את ירושלים לעיר מודרנית יותר, נוחה יותר ואיכותית יותר עבור כלל תושביה".
מרי
גועל נפש מה אתם מתהדרים בגורדי השחקים הללו
הרסתם את צביון השכונות והעיר כולה
במקום לשפץ ולהוסיף 2/3 קומות אתם עושים 50 קומות חוסמים את האוויר מצופפים את הבניינים ומעמיסים על הדיירים עוד מאות דיירים מי רוצה ככ ה3בנ שכנים
על הראש שלו ולהתעסק עים וועד ומעליות
הזויים זוהי בכיה לדורות
מרי
גועל נפש מה אתם מתהדרים בגורדי השחקים הללו
הרסתם את צביון השכונות והעיר כולה
במקום לשפץ ולהוסיף 2/3 קומות אתם עושים 50 קומות חוסמים את האוויר מצופפים את הבניינים ומעמיסים על הדיירים עוד מאות דיירים מי רוצה ככ הרבה שכנים
על הראש שלו ולהתעסק עים וועד ומעליות
הזויים זוהי בכיה לדורות
ת
מעניין מניין נובעת ההתלהבות של ראש העיר..
מעניין ותמוה מה מסתתר מאחורי ההתלהבות ועידודו של ראש העיר?
ישראל
כל הכבוד צריך לבנות רק ליהודים
לאון מחריב ירושלים
לאון הזה חתיכת מכה לעיר
בכיה לדורות
איזה רווחים עצומים בין המגדלים העיקר 50 קומות,היה אפשר לבנות נורמלי רחובות עם עד 10 קומות אפילו כמה 20 קומות שהראש עיר יהיה מבסוט,והיה יוצא פי 3 יותר דירות,בלי הבנייה הגסה והוולגרית הזאת
עיריית ירושלים מקדמת אסון תכנוני
סקרומדון
מי צריך את זה?
נחמה
צודקים.
הורסים את העיר.
איל שושן
בניה לגובה תגרום לאפקת רוחות חזקות
Windshild לכן מחיב שמשות כפולות
בפנים ובחוץ
2 מי יבוא לגור בבינין שלא רואים את השכנים בכלל
א.
איזה זוג צעיר יכול לקנות דירות במחירים האלה מה הקשקשת הזו והעבודה בעיניים על הציבור ?!?!