הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים ממליצה לוועדה המחוזית לאשר תוכנית בנייה משמעותית על ציר הרכבת הקלה בדרך חברון. במסגרת התוכנית, שנושקת לקו הכחול העתידי של הרכבת הקלה בדרום תלפיות ומערבית לקיבוץ רמת רחל, צפויים להיבנות מבני מגורים בני 19 עד 50 קומות, ובהם 3,500 יחידות דיור. למעלה מ-1,000 מיחידות הדיור (כ-30 אחוז), מיועדות להשכרה לתקופה של 10 שנים ו-20 אחוז מכלל הדירות יהיו קטנות – בשטח של עד 55 מ"ר.
בנוסף, במסגרת תוכנית סטריפ דרך חברון", שמשתרעת על שטח של כ-120 דונם, ייבנו כ-1,300 חדרי מלון ב-5 מבנים בני 13 עד 31 קומות, דפנות מסחריות לאורך ציר דרך חברון, מגדל תעסוקה בן 39 קומות, מבני ציבור חדישים עבור מגוון שירותים, שטחים ציבוריים פתוחים ועוד. בסך הכל, צפויים להיבנות בשטח התוכנית כ-90 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, כ-80 אלף מ"ר יוקצו לטובת הקמה של מבני ציבור וכ-53 אלף מ"ר עבור שטחי מלונאות.
התוכנית ממוקמת בשטח ארכיאולוגי חשוב על דרך חברון ובמרחב נופי היסטורי רב ערך על קו פרשת המים הארצית. במסגרת התכנון, מוצע לשמור על אתרים ארכיאולוגיים חשובים, ובהם: קבר הנזיר, מבנה כבשן הסיד ואמות המים הקדומות. התוכנית מגדירה אזור עתיקות לשימור בתיאום עם רשות העתיקות, תוך שילוב אזור העתיקות בשטחים הפתוחים המוצעים במסגרת הבנייה החדשה.
"התחדשות דרך חברון מהווה נדבך חשוב במסגרת התוכנית להפיכתה לרחוב אורבני, שבמרכזו יעבור הקו הכחול של הרכבת הקלה, אשר יספק פתרון תחבורתי יעיל ומהיר לתושבים", נמסר מוועדת התכנון העירונית. "עיריית ירושלים משקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים לשיפור המצב התחבורתי בציר דרך חברון, שבמסגרתם בוצעה, בין היתר, הפרדה מפלסית בצומת דרך חברון-האומן-אשר וינר, אשר הקלה משמעותית את עומסי התנועה באזור. כמו כן, נסלל שבילי אופניים חדשים ומשודרגים תשתיות הכבישים".
ראש העיר משה ליאון מוסיף: "בירת ישראל ממשיכה להתקדם במרץ בתחום הבנייה והתשתיות, תוך התמקדות בעיבוי צירי הרכבת הקלה בבנייה איכותית. התוכנית שאושרה בדרך חברון היא דוגמה מצוינת לכך, והיא משלבת בנייה של אלפי יחידות דיור לצד מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה ופיתוח תשתיות תחבורה. כל זאת, תוך שמירה על אתרים היסטוריים חשובים שמספרים את סיפורה של היפה בערים. נמשיך לפעול כדי להפוך את ירושלים לעיר מודרנית יותר, נוחה יותר ואיכותית יותר עבור כלל תושביה".
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
אף אחד לא מגיב מהסיבה, שהעיר לא. מעניינת אותם או שאין להם תקווה שיקשיבו להם.
אנינגד מגדלים ענקיים בירושלים.
יש לשמור על צביונה המיוחד ולא לפגוע בו.
ברוך ג.
זאת תהיה טעות פתאלית לבנות את.המגדלים הארורים האלה !!!
ראש העיר הטיפש הזה עוד יצטער על מעשיו הרעים האלה !!! שום שיפור בתחבורה הציבורית לא יועיל לו , עם המגדלים המכוערים בכל העיר !!!
שיצפה לעוד הגירה שלילית לישובים ולערים מסביב בזמן הקרוב , כמו כל שנה !!! ראש עירית חלם !!
ברוך ג.
זאת תהיה טעות פתאלית לבנות את.המגדלים הארורים האלה !!!
ראש העיר הטיפש הזה עוד יצטער על מעשיו הרעים האלה !!! שום שיפור בתחבורה הציבורית לא יועיל לו , עם המגדלים המכוערים בכל העיר !!!
שיצפה לעוד הגירה שלילית לישובים ולערים מסביב בזמן הקרוב , כמו כל שנה !!! ראש עירית חלם !! תפרסמו שוב !!
שמואל
חחחח אפשר לחשוב שיש רכבת קלה עובדת!
Dsonorid
ירושלים בדרך להיות אחת הערים הצפופות בעולם כרגיל אף אחד לא רואה את האזרח הקטן
דינה
זאת טעות לבנות מגדלים כ"כ גבוהים.
תות
איך אף ארגון לא קם וצורח שיש פה פגיעה בהכל כולל הכל??
ירושלמית מלידה
אנחנו נגד מגדלים ! גם ככה מאיצים את ה 30 קומות – ללא הצדקה אז 50 קומות? מה עם התשתיות?? כל הירושלמים עוזבים את העיר ורק תושבי חוץ יבואו לרכוש דירה בעיר. למה לא דואגים לצעירים? במחירים שפויים זה מה שצריך לעניין את ראש העיר.
מיכל נוריאל
גזירת אלהים נפלה עלינו.
משה.ב
לפני "מגדלי-בבל" בירושלים,רצוי שהעיריה תטפל בתשתיות הכבישים הגרועות,שהורסות את המכוניות הפרטיות.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
הגטו זה כאן!!!