מתחם הרישוי הישן, הדמיית המגדלים שיוקמו (צילומים והדמיה: אורבך הלוי אדריכלים)
מתחם הרישוי הישן, הדמיית המגדלים שיוקמו (צילומים והדמיה: אורבך הלוי אדריכלים)

המתחם המיתולוגי בתלפיות ייהרס. שני מגדלים יקומו במקום

משרד הרישוי הישן בתלפיות, שכל נהג ירושלמי מכיר כמתחם הטסטים, ייהרס ובמקומו מתוכננים 2 מגדלים - האחד למגורים, תעסוקה ומסחר והשני עבור תחתנת משטרת מוריה ומשרדי ממשלה

פורסם בתאריך: 13.10.24 19:40

את מתחם משרד הרישוי הישן בתלפיות כמעט ואין ירושלמי שלא מכיר. הוא מכונה בפי רבים – מתחם הטסטים, וכמעט כולם עברו שם בדרך להוצאת רישיון הנהיגה. בשנים האחרונות הוא שינה במעט את פניו והפך למתחם טסטים ולימוד של רכיבה על אופנועים.

כעת, את המתחם המיתלוגי הזה, צפויים להחליף שני מגדלים – האחד בן 30 קומות למגורים, תעסוקה ומסחר, והשני (19 קומות) ישמש כבית חדש לתחנת משטרת מוריה וכן למשרדי ממשלה. כך לפחות המליצה ועדת התכנון והבנייה בעיריית ירושלים לוועדה המחוזית לתכנון ובניה, כחלק מהמפך והשדרוג של אזור התעשייה תלפיות.

רובע תלפיות, כפי שכבר פורסם לא אחת, צפוי לשנות את פניו לחלוטין בשנים הקרובות, עם בניית אלפי יחידות דיור לצד מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה ועוד. במסגרת זו, כאמור, החליטה ועדת התכנון העירונית להמליץ לאשר בוועדה המחוזית שתי תוכניות משמעותיות, הכוללות בניית מתחמי מגורים בעירוב שימושים ברובע תלפיות המתחדש. התוכניות כוללות תוספת של מאות יחידות דיור חדשות לצד הקמת מבני ציבור רחבי ידיים, שטחי מסחר ותעסוקה ועוד.

אחת התוכניות היא זו של מתחם הרישוי, והוא כולל הקמת מתחם מגורים איכותי בעירוב שימושים הכולל שטחי ציבור, תעסוקה ומסחר, בין הרחובות משה ברעם, פייר קניג, האומן והתעשייה. במסגרת התוכנית, המשתרעת על שטח של כ-17 דונם, יוקם כאמור מגדל מגורים בן 30 קומות, שבו 217 יחידות דיור. 6 הקומות הראשונות של המגדל יהיו קומות מסד לטובת שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-13.5 אלף מ"ר.


המגדלי שיוקמו במתחם הרישוי הישן (צילום הדמיה: אורבך הלוי אדריכלים)

המגדלי שיוקמו במתחם הרישוי הישן (צילום הדמיה: אורבך הלוי אדריכלים)


שטח תוכנית משרד הרישוי (צילום: אורבך הלוי אדריכלים)

שטח תוכנית משרד הרישוי (צילום: אורבך הלוי אדריכלים)


 

 

התוכנית מציעה גם הקמת מבנה בן 19 קומות אשר מיועד לשימוש משטרת ישראל ומשרדי ממשלה וכן הקצאת שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-10.2 אלף מ"ר. בנוסף, מוצע במסגרת התוכנית להקצות שטחים בהיקף של כ-14 אלף מ"ר לטובת מבני ומוסדות ציבור, לצורך הקמת בית ספר, מעון יום, גני ילדים, מועדון נוער, מתחם ספורט ובית כנסת. שילוב זה של מבני ציבור ושטחי מסחר ותעסוקה כחלק מהמתחם יאפשר לתושבים ליהנות ממגוון שירותים במרחק הליכה קצר.

יצוין כי את התוכנית הגישו ויזמו הרשות לפיתוח ירושלים והחשב הכללי במשרד האוצר. על הפן האדריכלי הופקד אדריכל אורי הלוי ממשרד אורבך הלוי אדריכלים.

***

התוכנית השנייה שהומלצה למתן תוקף ממוקמת בין הרחובות פייר קניג ויעקב בן דב, והיא מציעה הקמת מתחם מגורים איכותי בעירוב שימושים הכולל שטחים ציבוריים ומסחריים. במסגרת התוכנית, המתפרסת על שטח של כ-16 דונם, מוצע להקים מבנה מגורים בן 14 קומות הכולל 42 יחידות דיור וכן מבנה מגורים בן 29 קומות ובו 115 יחידות דיור אשר יוצעו להשכרה לתקופה של 20 שנה לפחות.

בנוסף, התוכנית מציעה להקצות שטחים בהיקף של כ-35 אלף מ"ר לטובת מבני ומוסדות ציבור, לצורך הקמת בית ספר יסודי, וכן מבנים נוספים לצורכי חינוך, תרבות, קהילה, חברה, רווחה ודת. זאת ועוד, מוצע להקים בשטח התוכנית חזיתות מסחריות פעילות לכיוון רחוב פייר קניג, חניון תת-קרקעי בשטח של כ-3,000 מ"ר, תחנת השנאה לרכבת הקלה וחניון אופניים ציבורי למשתמשי הרכבת הקלה.


הדמיית הפרויקט בפייר קניג-יעקב בן דב (צילום הדמיה: אלונים גורביץ' אדריכלים בוני ערים)

הדמיית הפרויקט בפייר קניג-יעקב בן דב (צילום הדמיה: אלונים גורביץ' אדריכלים בוני ערים)


מגישת התוכנית: רשות מקרקעי ישראל. עורך התוכנית: אדריכל עדו אלונים ממשרד אלונים גורביץ' אדריכלים בוני ערים.

ראש העיר משה ליאון: "אזור התעשייה הוותיק בתלפיות, שבו פועלים כיום מוסכים, בתי מלאכה וחנויות, עומד לשנות את פניו בשנים הקרובות ולהפוך לרובע תוסס חדשני ומודרני של עסקים, מגורים ותרבות. זאת, לצד מהפכה תחבורתית שצפויה לעבור תלפיות, הכוללת, בין היתר, הקמת הקו הכחול וחיבור קווי הרכבת הקלה העתידיים לקווי הרכבת הבינעירוניים. כל אלה יהפכו את רובע תלפיות המתחדש למוקד משיכה לתושבים, עסקים וחברות – שיתרום רבות לפיתוחה ולשגשוגה הכלכלי של ירושלים".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. מאיר

    פשוט מזעזע הפכו את ירושלים לגורדי שחקים , זה מה שקורה שראש העיר והמנכ״ל לא ירושלים
    פשוט אסון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר