במקום מאפיית ברמן - מגדלי תעסוקה (צילום הדמיה: יגאל לוי אדריכלים SYL)
במקום מאפיית ברמן - מגדלי תעסוקה (צילום הדמיה: יגאל לוי אדריכלים SYL)

במקום המאפייה הוותיקה – עוד שני מגדלים בגבעת שאול

לאחר שמתחם טחנת הקמח בגבעת שאול הופך בימים אלו לפרויקט מגורים, עיריית ירושלים ממליצה לאשר תוכנית משמעותית נוספת בהמשך רחוב בית הדפוס - במקום מאפיית ברמן הוותיקה - 2 מגדלים ו-100,000 מ"ר של תעסוקה ומסחר

פורסם בתאריך: 13.10.24 09:45

קצת פחות מ-60 שנה לאחר שהעתיקה את מקומה לרחוב בית הדפוס בגבעת שאול, מתחם מאפיית ברמן עומד, לשנות שוב את פניו ולהפוך למגדלי תעסוקה ומסחר, במה שממשיך את המגמה להפיכת אזור התעשייה הוותיק לאזור תעסוקה מתקדם ומודרני יותר.

במתחם, ששטחו כ-11 דונם, ובו שוכנת מאפיית ברמן הוותיקה צפויים להיבנות 2 מגדלים תעסוקה ומסחר – האחד בגובה 22 קומות והשני בגובה 30 קומות (שני המגדלים יוקמו מעל 5 קומות מסד למסחר ו-5 קומות של חניון תת קרקעי).

התוכנית הזו הומלצה ביום חמישי האחרון על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים. במסגרת התוכנית, שהוגשה על ידי י. את א. ברמן בע"מ (החברה שמפעילה את המאפייה מאז הקמתו), תפונה המאפייה ועל השטח ייבנו, כאמור, שני מגדלי תעסוקה ומסחר. המאפייה שוכנת במתחם רחב ידיים בין הרחובות בית הדפוס, האופה וכנפי נשרים – שבו צפוי לעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה.


הדמיית תוכנית מתחם ברמן (צילום הדמיה: יגאל לוי אדריכלים SYL)

הדמיית תוכנית מתחם ברמן (צילום הדמיה: יגאל לוי אדריכלים SYL)


 

 

במסגרת הפרויקט, שישתרע על שטח של כ-11 דונם, צפויים להיהרס שני מבנים ישנים בני 2 ו-4 קומות במתחם מאפיית ברמן, ובמקומם יוקמו שני מגדלי משרדים בני 22 ו-30 קומות, מעל 5 קומות מסד שישמשו למסחר ו-5 קומות של חניון תת-קרקעי. התוכנית כוללת הקמת שטחי תעסוקה בהיקף של כ-81 אלף מ"ר ושטחי מסחר בשטח של כ-24 אלף מ"ר. בנוסף, התוכנית מציעה חיבור באמצעות גשר הולכי רגל בין הפרויקט לבין רחוב כנפי נשרים.

אזור התעשייה בגבעת שאול עובר בשנים האחרונות מהפכה – מאזור ששימש עשרות שנים בית לתעשייה מסורתית, הוא הופך למרכז מודרני וחדשני יותר. בהתאם לתוכניות שאושרו ולתוכניות שנמצאות בהליכי אישור – בגבעת שאול המתחדשת צפויים להיבנות בשנים הקרובות כ-30 מגדלים בני 30-18 קומות, אשר ישמשו לטובת תעסוקה, מסחר וצורכי ציבור. כמו כן, עתידים לקום מבני מגורים מודרניים ומקודמת תוכנית להקמת מרכז לתעשייה עתירת ידע.

"גבעת שאול היא מנוע צמיחה משמעותי בעיר", מציין ראש העיר משה ליאון. "הפיתוח המואץ של האזור ייצור אלפי מקומות עבודה חדשים, ישפר את איכות חיי התושבים ויאיץ את הכלכלה הירושלמית. תוך כמה שנים אזור התעשייה הוותיק בגבעת שאול יהפוך לקריית תעסוקה תוססת המשלבת מקומות עבודה חדשים, חזיתות מסחר איכותיות ותחבורה ציבורית מתקדמת. ירושלים היא הדבר הבא של ישראל".


הדמיית תוכנית מתחם ברמן (צילום הדמיה: יגאל לוי אדריכלים SYL)

הדמיית תוכנית מתחם ברמן (צילום הדמיה: יגאל לוי אדריכלים SYL)


 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. איתן כהן

    כל המגדלים המיותרים האלה , הם פצעים בנוף של ירושלים ונראים כמו קוצים , והם נועדים למיליונרים בלבד !! שלא לדבר על הגדלת נפח התנועה שיתווסף לזה !! לאון הטיפש לא מתחשב בצעירים שרוצים לקנות דירות בעיר ולא יכולים בגלל המחירים בשמיים!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכל יהפוך לדירות של חרדים. מי צריך אלפי מטרים למשרדים?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר