הדמיית התוכנית בסן מרטין (למעלה משמאל עם כיוון השעון), הדמיית התוכנית ברמת אשכול, הדמיית הפרויקט בפסגת זאב, הדמיית התוכנית בכ"ט בנובמבר (צילומי הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים, קימל אשכולות אדריכלים, קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים, פרוס אדריכלים)
הדמיית התוכנית בסן מרטין (למעלה משמאל עם כיוון השעון), הדמיית התוכנית ברמת אשכול, הדמיית הפרויקט בפסגת זאב, הדמיית התוכנית בכ"ט בנובמבר (צילומי הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים, קימל אשכולות אדריכלים, קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים, פרוס אדריכלים)

עוד מגדלים בגוננים והבדלים בין שכונות: תוכניות הענק שאושרו בירושלים

ועדת התכנון בעיריית ירושלים אישרה הקמת 1,200 יחידות דיור ב-4 שכונות בפריסה עירונית רחבה. בגוננים, כמובן, אושרו מגדל ענק בן 30 קומות, בעוד ברמת אשכול ובקטמון הישנה הבנייה החדשה היא במבנים בני 11-10 קומות בלבד. וגם - פרויקט פינוי-בינוי ראשון בפסגת זאב

פורסם בתאריך: 16.9.24 08:32

עיריית ירושלים ממשיכה לקדם ולדחוף עוד ועוד תוכניות של התחדשות עירונית, כשהשבוע אושרו תוכניות ב-4 שכונות בפריסה עירונית רחבה – מגוננים עד פסגת זאב, מקטמון הישנה ועד רמת אשכול.

אופי הבנייה בכל אחת מהתוכניות מגדיר אולי את ההבדלים בין השכונות השונות – בעוד שבגוננים ממשיכה העירייה לבנות לגובה – עם מגדל ענק בן 30 קומות – בשכונות האחרות הבנייה נמוכה יותר – 11-10 קומות ברמת אשכול ובקטמון הישנה ועד 22 קומות בפסגת זאב. ככה זה כשאין תוכנית מתאר מאושרת – וכן, ידוע שישנה תוכנית מתאר 2000 – אך היא לא מאושרת ואינה סטטורית.

כך או כך, התוכניות שאושרו כוללות הקמת 1,200 יחידות דיור ובנוסף אלפי מ"ר של מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה, ולמעשה העירייה ממליץ לוועדה המחוזית להמשיך ולקדם את התוכניות.

התחדשות ראשונה – פסגת זאב
הוועדה המקומית לתכנון ממליצה לאשר מתן תוקף לתוכנית ההתחדשות העירונית הראשונה בשכונת פסגת זאב, מתחם הצעירים, הכוללת הקמת 3 מבני מגורים בני 22 קומות וביניהם 4 בניינים של 10 קומות ברחוב דוד ניב. במסגרת התוכנית, המשתרעת על כ-15 דונם, מוצע לבנות 520 יחידות דיור, כאשר 60 אחוז מתוכן תיועדנה להשכרה או לדיור מוגן. כמו כן, התוכנית כוללת הקמת שטחי מסחר ותעסוקה בשטח של כ-3,900 מ"ר וכן מבני ציבור בהיקף של כ-1,700 מ"ר, בהם מבני תרבות ורווחה, בית כנסת ומשרדים לעירייה. התוכנית מציעה גם חזית מסחרית היוצרת כיכר עירונית בדופן רחוב דוד ניב ושיפור הנגישות בין הרחוב לבין שטחים פתוחים במפלס רחוב עוזי נרקיס ויצירת שטח ירוק. מגישת התוכנית: בית ירושלמי. עורך התוכנית: אדריכל רנדי אפשטיין ממשרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.


הדמיית הפרויקט ברחוב דוד ניב בפסגת זאב (צילום הדמיה: קרדיט הדמיה: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)

הדמיית הפרויקט ברחוב דוד ניב בפסגת זאב (צילום הדמיה: קרדיט הדמיה: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)


ממשיכה לטפס לשמיים – גוננים
בגוננים ממשיכה העירייה לקדם הקמת מגדלי ענק – ואזור קטמונים ח'-ט' צפוי לשנות את פניו עם עשרות מגדלים שיוקמו בו בשנים הקרובות. התוכנית שאושרה כוללת פינוי 2 מבני מגורים בני 4 קומות ברחוב סן מרטין 6-4, והקמת 2 מגדלים – האחד בן 18 קומות והשני של 30 קומות, שבהם 308 יחידות דיור בסך הכל. עוד כולל הפרויקט טחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-2,300 מ"ר, וכן הקצאת 10,500 מ"ר עבור מבני ציבור – בית ספר, מעונות יום, גני ילדים, בתי כנסת ועוד. מגישת התוכנית: כרמים-קרתא. עורך התוכנית: מילוסלבסקי אדריכלים.


הדמיית הפרויקט ברחוב סן מרטין בגוננים (צילום הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים)

הדמיית הפרויקט ברחוב סן מרטין בגוננים (צילום הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים)


 

 

מתחדשת ללא מגדלים – רמת אשכול
ברמת אשכול ועדת התכנון העירונית המליצה לקדם תוכנית להקמת 3 מבנים מגורים בני 11 קומות בלבד (שאלת הגובה מעניינת, שכן לא מדובר באחת מהשכונות ההיסטוריות שבהן לא מקודמת בניית מגדלים רבי קומות). במסגרת הפרויקט, שממוקם ברחוב פארן 4, ייהרסו 63 יחידות דיור קיימות ובמקומן ייבנו 181 יחידות דיור חדשות. עוד כולל הפרויקט – שטחי מסחר ותעסוקה בקומת הקרקע בהיקף של כ-4,000 מ"ר, והקצאת כ-450 מ"ר לטובת מבני ציבור. מגישת התוכנית: קפיטל גולד. עורך התוכנית: קימל אשכולות אדריכלים.


הדמיית הפרויקט ברחוב פארן ברמת אשכול (צילום הדמיה: קימל אשכולות אדריכלים)

הדמיית הפרויקט ברחוב פארן ברמת אשכול (צילום הדמיה: קימל אשכולות אדריכלים)


ללא מגדלים 2 – קטמון הישנה
גם בקטמון הישנה מקודמת תוכנית התחדשות ללא רבי קומות, כאשר ברחוב כ"ט בנובמבר ייהרס מבנה מגורים בן 5 קומות ו-40 יחידות דיור ובמקומו יוקמו 2 בניינים בני 10 ו-11 קומות, שבהם 96 יחידות דיור. עוד כולל הפרויקט – גן ילדים בשטח הפרויקט, שאינו כולל עירוב שימושים ותעסוקה ומסחר.


הדמיית הפרויקט ברחוב כ"ט בנובמבר בקטמון הישנה (צילום הדמיה: פרוס אדריכלים)

הדמיית הפרויקט ברחוב כ"ט בנובמבר בקטמון הישנה (צילום הדמיה: פרוס אדריכלים)


ועוד בקטמון הישנה – הומלץ על מתן תוקף לתוכנית התחדשות עירונית הכוללת פינוי מבנה מגורים ישן בן 5 קומות ברחוב רחל אמנו 48-46, והקמת מבנה מגורים חדש בן 8 קומות מעל חניון תת-קרקעי. במסגרת הפרויקט, שישתרע על שטח של כ-2 דונמים, מוצע להגדיל את היצע יחידות הדיור בשטח התוכנית – מ-35 יחידות דיור קיימות ל-80 יחידות דיור חדשות. בנוסף, התוכנית כוללת הקמת גן ילדים בשטח של 130 מ"ר וכן חזית מסחרית.

ראש העיר משה ליאון: "ירושלים ממשיכה בתנופה חסרת תקדים. אלפי יחידות דיור חדשות, תשתיות משודרגות ושטחים ציבוריים ירוקים נבנים בכל רחבי העיר, כחלק ממהפכת הבינוי והפיתוח שאנו מובילים. אנו משקיעים משאבים רבים ותשומת לב בפיתוח שכונותיה של ירושלים, תוך שמירה על צביונה הייחודי ועל אופייה ההיסטורי, במטרה להפוך את ירושלים לעיר מודרנית, ירוקה ונגישה לכולם, עיר שתושביה יוכלו ליהנות מאיכות חיים גבוהה וממגורים מתקדמים".

 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. מאוכזבים ממש. נשכיר כאן ונעבור החוצה מעיר הקודש האהובה.

    אנחנו בדרך לקטסטרופה תחבורתית, בכל אזור ארנונה-ארמון הנציב, קטמון הישנה, קטמונים, רחביה.

    פשוט גומרים על העיר היפה שלנו.
    אלפי יחידות דיור בלתי תשתיות תחבורה, שטחים ירוקים ועוד.

  2. מי מקבל שוחד?

    לא יכול להיות שהעירייה מקדמת פרוייקטים הרסניים כאלו סתם כך. הם יגרמו לצפיפות נוראית ולפקקים אינסופיים. התשתיות לא מתאימות לזה.

    לכן עולה השאלה – מי מקבל שוחד על זה? כנראה שפרוייקט הולילנד לא לימד לקח. בעוד 20 שנה מישהו יישב בכלא, אבל הנזק כבר ייעשה והעיר תהיה חנוקה לשנים רבות

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא לחתום על פינוי בינוי!!
    תבנו בגוננים כמו בשכונות יוקרה ואז תהיה איכות חיים לכולם!!!
    תפסיקו לחנוק את השכונות צפופות גם ככה!!
    מי ישלם את מחיר הזוועה???

  4. שלטון הערב רב

    למגיב ששואל מי מקבל שוחד,אף אחד לא ישב בכלא היחידים שישבו בכלא או יותר נכון במכלאות בטון אם התושבים
    הכל המכלאות האלו מתכננות קוראים לזה ערי 15 דקות או יותר נכון מתחמי ורובעי 15 דקות,
    מי שאשם כמובן זה הממסד שמהטל ומרמה את האזרחים וגורם להם בכל מיני מינפולציות לוותר על הזכויות שלהם בקרקעות המאוד יקרות
    אבל יש אשמה לא פחותה על הדיירים,אם כל בניין שמקדום אצלו מתחם פינוי בינוי היה זורק לכל הרוחות את כל היזמים ולא חותם על כלום,ולא נכנע "לרק תחתום על השלב הראשון זה לא מחייב בכדי שנתקדם"
    הדיירים היו עושים אספת דיירים בינם לבין עצמם עם החלטות ששום חתימה לא תעשה מול יזם ועירייה רק בתנאי שיבנו מקסימום 12 קומות ואם לא שילכו להזדיי….
    אז כל הכאוס לא היה קורה,אבל הדיירים מסוכסכים בינם לבין עצמם,ורואים רק אייך ירויחו עוד חדר אז התוצאה חורבן והעיריה ויזמים עושים סיבוב על התושבים
    גוזלים מהם את הזכויות על הדירה והקרקעות הכי יקרות ומרכזיות בעיר

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר