הדמיית המגדל ברחוב האחלה (צילום הדמיה: באדיבות חברת תנופה)
הדמיית המגדל ברחוב האחלה (צילום הדמיה: באדיבות חברת תנופה)

לאן העירייה ממהרת? מגדל בן 34 קומות אושר בתוך 14 חודשים

תוכנית בניין עיר לפינוי בינוי ברחוב האחלמה בגילה אושרה בתוך 14 חודשים. הפרויקט, יוזמת חברת תנופה & עומר הנדסה, כולל הריסת 36 יחידות דיור קיימות והקמת מגדל בן 34 קומות, שבו 165 יחידות דיור, קומת מסחר, מבני ציבור וחנייה תת קרקעית

פורסם בתאריך: 10.9.24 08:20

עיריית ירושלים, וזה ממש לא סוד, מקדמת ודוחפת פרויקטים של פינוי בינוי, בדגש על מספר שכונות בולטות, בהן גם שכונת גילה. אבל אישור תב"ע בתוך 14 חודשים הוא אירוע שלא מתרחש הרבה, ומצביע על שיתוף פעולה ודחיפה משמעותית מצד גורמי העירייה.

הפרויקט המדובר הוא של התחדשות עירונית ברחוב האחלה 5 בגילה, שם מתוכנן לקום מגדל בן 34 קומות – אשר, כאמור, קיבל את אישורי התב"ע בתוך פרק זמן של שנה וחודשיים – כמחצית מהזמן הרגיל הנדרש (כך לפחות קורה במרבית הפרויקטים) לאישור תוכניות בסדר גודל כזה.
מדובר בפרויקט של חברת 'תנופה & עומר הנדסה', בניהולם של אלי פוברסקי ויוסי שפירא, הכולל הריסת 36 יחידות דיור קיימות והקמת המגדל, שבו 165 יחידות דיור. שטח הפרויקט הינו 1.9 דונם, והוא כולל גם חניון תת קרקעי לרווחת הדיירים, קומת מסחר ומבני ציבור – מעון וגן ילדים.

גורמים המעורים בפרטים מציינים כי "הסיבה ליעילות המיוחדת ולזריזות שאפיינה את קידום הפרויקט, הינה רצון ועדות התכנון לקדם פרויקטים דומים בבניינים סמוכים, שבהם החל הליך של התחדשות עירונית".

 

 

בחברת תנופה מציינים את שיתוף הפעולה ההדוק והתמיכה המקצועית שקיבלו מצד כלל הגורמים בוועדות התכנון, "בדגש על יו"ר הוועדה המחוזית שירה תלמי-בבאי, מתכנן המחוז אדריכל דן קינן, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, סגן ומ"מ ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר ומהנדס העיר מר יואל אבן".

מנכ"ל תנופה אלי פוברסקי, מסכם: "לא לחינם שכונת גילה מובילה בתנופת בניה וזאת לקראת בואה של הרכבת הקלה שתנגיש את השכונה למרכז העיר. נמשיך לעסוק בבניין ירושלים ובהרחבתה, בשיתוף פעולה הדוק עם הדיירים בכל מקום ועם גורמי המקצוע, ואני רוצה להודות לגורמי המקצוע בעירייה ובוועדה המחוזית, שהפגינו יעילות וענייניות".

חברת תנופה מקדמת בימים אלו תוכניות להקמת למעלה מ-2,000 יחידות דיור בירושלים, אשר כוללות שני פרויקטים בשדרות הרצל, שלושה פרויקטים בפסגת זאב ושני פרויקטים במרכז העיר.

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. צחי

    נראה את המגדלים באם יבנו וישארו על הנייר ,לפחות עוד 10 שנים מינימום.

  2. יניר

    אתה איש חולה. שיעקבו אחר הבריאות שלך. אם למשרד הבריאות עוד אכפת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר