כך יראה המגדל מהר הרצל (צילום: באדיבות יוסי חביליו)
כך יראה המגדל מהר הרצל (צילום: באדיבות יוסי חביליו)

"המגדל הוא אצבע משולשת לכולנו" – הסערה סביב מגדל 'בורג' חליפה' נמשכת

התנגדות חריפה של השדולה למען מעמדה הכלכלי של ירושלים לפרוייקט מתחם אפשטיין המכונה "בורג' ח'ליפה הירושלמי". יו"ר השדולה, ח"כ הכנסת מירב כהן:" הקמת גורד השחקים – פגיעה במוסדות הלאומים של ישראל"

פורסם בתאריך: 8.8.24 22:57

הפרוייקט המתוכנן במתחם אפשטיין על ציר שדרות הרצל-הנטקה שבקריית יובל מעורר זעם. כזכור, בפרוייקט מעורר המחלוקת עתיד להיבנות מגדל בן 42 קומות ויש כבר המכנים אותו כ"בורג' ח'ליפה של ירושלים", בהשוואה למגדל העצום מדובאי. מדובר בפרוייקט גרנדיוזי שיכלול הקמת דירות, בתי מלון וכן מבני ציבור שונים. 195 התנגדויות הוגשו לוועדה המחוזית, אך הועדה המקומית כבר המליצה על התוכנית עם שינוי אחד – הקמת המגדל שיהיה נמוך בכ-30 מהתוכנית המקורית ובנוסף, שתכלול גם דירות להשכרה שיתפרשו על פני 10 קומות במבנה. כך או אחרת, השדולה למען מעמדה הכלכלי של ירושלים בראשות ח״כ מירב כהן קיימה הבוקר (ה') דיון מיוחד בהר הרצל בנוגע לתוכנית מתחם אפשטיין שעתידה להגיע להצבעה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה בשבוע הבא.


כך יראה המגדל מהר הרצל (צילום: באדיבות יוסי חביליו)

כך יראה המגדל מהר הרצל (צילום: באדיבות יוסי חביליו)


"הר הרצל הוא קודש הקדושים של המפעל הציוני, זה המקום שהכי מייצג את החלום הציוני", אמרה יו״ר השדולה, ח״כ מירב כהן שהוסיפה:" להקים גורד שחקים כאן זה לא רק חוסר טעם אלא פגיעה במוסדות הלאומים של מדינת ישראל. זה חלק מתוכנית רחבה של כ-500 מגדלים שמקודמים בימים אלה, וישנו את הזהות של ירושלים מקצה לקצה. המגדל יתנשא מעל כולנו כמו אצבע משולשת ובעצם יפתח את הסכר להקמת עוד מגדלים כאלה".


ח"כ מירב כהן (צילום: באדיבות מירב כהן)

ח"כ מירב כהן (צילום: באדיבות מירב כהן)


 

 

אל מירב כהן, הצטרפה גם חברת מועצת העיר, יעלה ביטון דה-לנגה. "רואים לכם! למי אתם אתם בונים את זה בשנה הקשה הזאת? דווקא עכשיו? במקום הכי קדוש לישראליות החדשה לסמל הציונות, כאן אתם בונים?", אמרה דה לנגה, "החברים הטובים של אחייני יוראי כהן ז״ל, לוחם ימ״מ שנפל ב7.10 נקברו ממש כאן, בשם המשפחות השכולות אני אומרת – הגזמתם, בשם מה המגלומניה יכולה לתפוס את המקומה של ערבות הדדית, היזם יהיה היחיד שיחייך".


חברת המועצה יעל ביטון דה לנגה (צילום: באדיבות מירב כהן)

חברת המועצה יעל ביטון דה לנגה (צילום: באדיבות מירב כהן)


"הרעיון לתקוע את המגדל במיקום הזה ליד יד ושם והר הרצל מעלה סימני שאלה", תהתה לורה ורטון, חברת מועצת העיר, " אם לא בונים סמוך לעיר עתיקה – למה לא לכבד את גם את המקומות האלה שחשובים לא פחות? הסיבה היחידה שעושים את זה כי יש יזם שירוויח בענק וזה לא מצדיק את הפגיעה במוסדות האלה".


חברת המועצה לורה ורטון (צילום: באדיבות מירב כהן)

חברת המועצה לורה ורטון (צילום: באדיבות מירב כהן)


גם מרים גרייבר, שורדת שואה ותושבת העיר ירושלים מתנגדת נמרצות לפרוייקט: "הפרוייקט הוא זילות השואה, הבנייה מעיבה על זיכרון השואה. יד ושם נוסד ע״י שורדי השואה שרצו להקים מקום רגוע בגובה העיניים שיחנך לזכרון השואה, המגדל יפגע במרכזיותו ומעמדו של מרכז יד ושם. אני פונה לעיריית ירושלים, איך אפשר לתרץ בניית מגדל בסמוך למקום כה חשוב לעם ישראל?"

"איך אנחנו יכולים לתת לזה לקרות? זאת שערוריה וכתם על העם שלנו, ירושלים תאבד את היחוד והאופי שלה", זעמה אסנת קולק, בתו של טדי קולק ז״ל, ראש עיריית ירושלים לשעבר . חייבים ללכת למאבק ציבורי ולגייס את הציבור הרחב. אבי בתקופתו הקיף את חומת העיר העתיקה בפארק על מנת לשמר אותה ולמנוע בניה באיזור שתאפיל עליה. את אותו הדבר עשה עם בניית הטיילת בארמון הנציב, וכך יש לעשות גם באיזור זה".

ח"כ מירב כהן סיכמה כי תמשיך להיאבק בנושא במספר מישורים על מנת למנוע את הקמת המגדל בסמוך להר הרצל.

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. מעניין למה ברחביה לא?

    בחרתם ליאון? קיבלתם טיל(ון)!

    בנייה פראית ולא אחראית בכל רחבי העיר.

  2. אורי ש.

    ליאון הוא נטע זר בירושלים.ככזה אינו רגיש לאופיה היחודי.מחלל סימליותם של האתרים
    הלאומיים שקודשו לזיכרם של נכחדי השואה ,וחללי צה"ל.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    0מול הוא 0מול – תמיד מטורלל וחולני.גם עיריה.אחלה מגדל גאווה לירושלים

  4. סיון אסיף

    הגיע להעלות הילוך נגד המגדל העיראקי, ולרדוף את היזם על ידי שיימינג. איך אדם חסר מצפון להעדיף את כיסו על פני האינטרס הציבורי שאמור לשמור על כבוד המתים והקורבנות והזכרון הלאומי היהודי-ישראלי. צריך להשתלח בו יום יום מצאתי מביתו לעבודה ולהזכיר לו שהכסף לא ייך אתו לקבר והוא ישאיר אחיו רק מפלצת אדריכלית לנצח.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר