הדמיית מגדל 'בורג' חליפה' במתחם אפשטיין בקרית היובל, ח"כ מירב כהן (צילום והדמיה: משרד האדריכלים AS+GG, רפי קוץ)
הדמיית מגדל 'בורג' חליפה' במתחם אפשטיין בקרית היובל, ח"כ מירב כהן (צילום והדמיה: משרד האדריכלים AS+GG, רפי קוץ)

"מי שמאשר מגדל יוקרה בגובה 170 מול הר הרצל ויד-ושם, אין לו הבנה של מהי ירושלים"

לקראת ישיבת השדולה למען קידום מעמדה הכלכלי של ירושלים, שתיערך הבוקר, שני, בכנסת, תחת הכותרת "השמיים הם הגבול? מדיניות תכנון ובנייה בירושלים", מוסיפה ואומרת יו"ר השדולה למען ירושלים, ח"כ מירב כהן: "מבינה את הצורך בבנייה לגובה אך צריך להתחיל בצעדים מידתיים שתואמים את התשתית והאיזור"

פורסם בתאריך: 15.7.24 10:16

ביום רביעי שעבר דנה ועדת התכנון בעיריית ירושלים בהתנגדויות לתוכנית 'בורג' חליפה הירושלמי', ואישרה בסופו של דבר הקמת מגדל בגובה 170 מטר (שאולי יצמח בחזרה ל-200 מטר בוועדת התכנון המחוזית) במתחם אפשטיין בקרית היובל.

המגדל הענק הזה מצטרף, כידוע, לעוד מאות מגדלים שאושרו ומאושרים בשנים האחרונות בירושלים, מה שמשנה לחלוטין את קו הרקיע של העיר (למרות שבשלב זה לא מאושרים מגדלים בתחום העיר ההיסטורית). בשל ריבוי המגדלים והבנייה המתוכננת לשנים הקרובות ברחבי העיר, בדגש על שכונות קרית היובל, תלפיות, גוננים וגילה, תתקיים הבוקר, שני, בכנסת ישיבה מיוחדת של השדולה למען קידום מעמדה הכלכלי של ירושלים שתעסוק בנושא – "השמיים הם הגבול? מדיניות תכנון ובנייה בירושלים".

לקראת כינוס הוועדה, יו"ר השדולה למען ירושלים ח"כ מירב כהן (יש עתיד), ירושלמית מבטן ומלידה, לשעבר חברת מועצת העירייה, מתייחסת לבנייה המתוכננת בירושלים, ואומרת: "מי שמאשר מגדל יוקרה בגובה 170 או 200 מטר מול הר הרצל ויד-ושם, אין לו הבנה של מהי ירושלים, ואיך צריך לשמור עליה, על התושבים שלה, ועל האופי הממלכתי והציוני שלה".


מירב כהן (צילום: רפי קוץ)

מירב כהן (צילום: רפי קוץ)


 

 

לדברי כהן, "ירושלים עוברת מהפכה של תכנון ובניה, שאת רובה – עדיין לא רואים בעין ולא מבינים את השלכותיה. על פי המדיניות הנוכחית, מאות מגדלים צפויים להיבנות בשטח העיר בעשורים הקרובים, ולשנות לא רק את קו הרקיע שלה – אלא גם את האופי שלה. חשוב לי להבהיר, אני מבינה את הצורך בבנייה לגובה אך עם זאת צריך להתחיל בצעדים מידתיים שתואמים את התשתית והאיזור. לבנייה לגובה יש השפעה עצומה על היבטים כמו העמסה על תשתיות, איכות חיים, וגם – מרקם דמוגרפי של קהילה וחברה.

"בנוסף – צריך כמובן לוודא שהבניה החדשה – לא פוגעת בנכסי התרבות והמורשת שהופכים את ירושלים למה שהיא. בעיר כמו ירושלים, עיר בירה שהיא גם עיר היסטורית, מדיניות התכנון צריכה להיעשות במתינות – ולא בריצת אמוק שיש בה אלמנטים שמזכירים ניסוי חברתי. הציבור צריך להכיר את זה, ולתת את דעתו על הנושא".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", לאחר אישור פרסום תוכנית 'בורג' חליפה', מסרה העירייה: "במסגרת המתווה החדש, מוצע להקים מבנה נמוך בכ-30 מטר לעומת מה שנכתב בתכנית שהופקדה וכן דירות להשכרה ארוכת טווח שיתפרשו על פני 10 קומות במבנה. התוצאה של התכנון העדכני היא מבנה מגורים נמוך יותר ב-30 מטרים, שייתן מענה משמעותי וחשוב לביקוש הגובר למגורים, גם להשכרה. הגם שמדיניות התכנון שני מגדלים, הוחלט ללכת על אחד.

"הבניין באפשטיין יכלול שטחים משמעותיים לצורכי ציבור, תוך ניצול הפרשי הטופוגרפיה בין שדרות הרצל לרחוב עין כרם, וכן שטחים עבור מלונאות. התכנית מציעה גם יצירת מרחב ציבורי משמעותי מעל גג הבניין, שבמסגרתו תוקם כיכר תצפית לנוף המרהיב והירוק של מערב ירושלים".


הדמיית תוכנית אפשטיין (צילומי הדמיה: משרד האדריכלים AS+GG)

הדמיית 'מתחם אפשטיין' – בורג' חליפה הירושלמי (צילומי הדמיה: משרד האדריכלים AS+GG)


 

תגובות

38 תגובות
38 תגובות
  1. מתנגדים למגדלים

    אין גבול לחזירות, לחוצפה ולחוסר ההבנה של אלו שמאשרים חיים אומללים במגדלים לאוכלוסיה המוחלשת ולפריירים שחושבים שיקנו איכות חיים במגדלים האלו. נראה אותם יוצאים בבוקר לעבודה, לגנים ולבתי הספר.
    תבנו אבל אנחנו לא בבל ולא ניו יורק!!

  2. אזרחית

    אנא. אל תהרסו את צביונה של ירושלים.
    אם הביניים רבי קומות תבנו בה מה תהייה דונה משאר הערים ?
    אסור להרוס אפר לייצב ולעצב אבל לא להעציב.

  3. משה

    הורסים את העיר עצוב מאוד העיקר שיהיו הכנסות לעירייה עצוב מי מגן על התושבים טעות קשה לבחור היה במשה ליאון

  4. רחל אמנו

    בכייה לדורות כל המגדלים בירושלים.מנסים לעשות אותה לגישה עיר עולם….זאת ירושלים עתיקה ותיקה מדורי דורות..בולט .ראש העיר לא ירושלמי במקור….מפספס בגדול.

  5. טליה ברקוביץ זהבי

    זה כאילו כבר הכל הוכרע מראש. בשביל מה מתכנסת ועדה אם כל הזמן מפמפמים לנו שישנו פה וישנו שם אבל המיגדל עוד יעמוד. עצוב, ובעיקר לדורות הבאים. אנחנו שלב הביניים … רק נסבול מהפיגומים, מהפקקים, מהרעש, אבל כבר לא "נהנה", אם אפשר לומר, מהפירות. עיצרו עכשיו.. הכל … אנחנו עוד בשלב שירושלים נסבלת, שונה מערים אחרות, יפה …. אתם עושים שם בעירייה גם דברים טובים אבל תמיד יזכר לדיראון עולם כל הבנייה המאסיבית והמכוערת הזו, כדי לעמוד בגידול האוכלוסיה המטורף. עדיף להוציא כסף על חינוך להגבלת ילודה, על חינוך לאהבת הטבע והסביבה, על דגש טבע עירוני וגם "סתם" טבע, שהוא לא מהונדס , שהוא פשוט הוא, צומח בכל מיני מקומות. לא כל סנטימטר בעיר צריך לשפצר. עדיין לא מאוחר להתחרט ואפשר, כמו שהצעתי, להעתיק את הפרוייקט הגרנדיוזי הזה, לעיר יותר מתאימה או למקום "נכשל" שהפרוייקט יכול רק להרים אותו ולא לפגוע בו. אולי בבני ברק? אולי ליד מאה שערים?

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רוצים להרוס את מבנה העיר לחלוטין עם כל המגדלים הענקיים?

  7. יוסף

    מהלך הכי לא מותאם לירושלים. מה למגדל ענק ומגלומני ולאופי של ירושלים? רק הכסף מדבר. שערוריית הולילנד קטנה לעומת המפלצת המגלומנית הזאת.

  8. לאון מחריב ירושלים

    עכשיו התעוררת?
    כי 50:קומות ברחוב הנביאים מגדלים בשוק
    ופריז ולונדון כבר הוכיחו שצפיצות לקמ דווקא מגיעה עי בנייה מרקמית נעימה ולא עי מגדלים עם דמי תחזוקה יקרים

  9. איסי

    לצערי ירושלים כבר מזמן איבדה את היופי והצביון שלה….שימשיכו על בעלי האינטרסים להוציא היתרי בנייה לכל דורש…לא אכפת להם מהעיר….לאף אחד מהם

  10. לא עניינך

    מי אמר שירושלים צריכה להראות כמו בית קברות אני גר באזור וזה לא מפריע לי למרות שאין לי לי כסף לקנות שם דירה. יותר חשוב שיהיה חיים חילוניים בשבתות גם אנחנו אזרחים במדינה

  11. טל נועם

    תודה למירב כהן. גם אנחנו נגד הפרויקט. ירושלמים שגרים כאן וגם ירושלמים בלב. תצליחי לשנות את התוכנית למרכז יד לבנים למשפחות שכולות שישמש את המשפחות ויהיה בניין של מקסימום 3 (שלוש) קומות!

  12. בהצלחה

    נושא חשוב לשמור על הציביון של העיר ההיסטורית. כל מי שרוצה מגדלים, צריך לעשות מחוץ לירושלים! למה? כי היא כבר ככה עמוסה ופקוקה עם כל התיירים שפוקדים אותה, תיירי חוץ ותיירי פנים, חרדים שיש להם משפחות ברוכות ילדים, עובדים שמגיעים לעבוד בירושלים וחוזרים בתחבורה הציבורית, אנשי ערי לוויין שמגיעים לערוך קניות וסידורים בעיר ירושלים וחוזרים בתחב"צ. לכן אין שום צורך להוסיף תושבים במגדלים. הצפיפות נוראית.

  13. דוד סיטון

    ראש העיר הזה דוחף למגדלי בבל ללא הבנה מה זה יגרום לבעלי הדירות הקיימות. המגדלים הנבנים בירושלים יהרסו משפחות רבות בגלל חשיבה אטומה של הראש והוועדה המחוזית. למה שלא יבנה מגדלים בעירו מהיכן שהוא בא ? למה הוא לא שומע את האנשים שפשטו רגל והפסידו בתים וכסף ? העיקר מגדלים.
    למה באזורים חרדים הבנייה היא בגובה 6 8 10 קומות ובאזורים של לא חרדים הוא מבקש לבנות 30 ועד 40 קומות ? העיקר להרוס משפחות .
    עדיף שיעזוב את ירושלים כי נמאס ממנו ושיגיע ראש עיר שאיכפת לו מהתושבים ולא מהארנונה.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבנייה לגובה במתכונתה הנוכחית, צופנת בחובה בכייה לדורות ומוריקה מריח של אינטרסים והעדר תכנון ותכלול ראויים

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בנייה לגובה במתכונת הנוכחית = בכיה לדורות

  16. קרית יובל

    ואיפה הייתם שבנו 2 מפלצות בטון בפינת זנגויל במקום בו הייתה תחנת דלק החוסמים את הנוף הייחודי של יער ירושלים??????

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כפעילה ומשפיעה אני מקווה ….
    מן הראוי שלא יבנה מגדל כזה שלא קשור לכלום ושום דבר ,בדרך כלל אנחנו מושפעים מתרבות המערב ולא מארצות ערב שבונים מגדלי בבל כמו בדובאי .
    אסור בתכלית האיסור שיהיה מבנה כזה,הספיק לירושלים הולילנד …

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שאישר את זה לא מבין כלום בעירוניות ותכנון אבל כן מבין בכסף ושחיתות. אין שום מקום מתוקן באירופה בו היו מאשרים מגדל כל כך אנטי תכנוני

  19. גונזלס

    מגדלי עמלק ממש חורבן ירושלים בבניה יאמר לזכותו של טדי קולק ששמר על ירושלים ההכי טוב עד לבנינה מחדש

  20. ראש העיר

    העיר הזאת ללא בנייה לגובה גמורה.
    תהפוך לעיר עוני סטייל אופקים.
    חובה לבנות גבוה ככל שניתן כדי לאכלס משפחות צעירות כי אין יותר אדמה בחינם.

  21. תושבת העיר

    סמל פאלי מעל יד ושם והר הרצל- מראה לנרקיסיזם של האדריכל ובושה לדראון עולם לחברי הועדה, האמורים לייצג את האינטרסים של העיר כעיר בירה , עיר קודש ועיר עולם, ושל תושביה.
    הזחיחות והיהירות של מקדמי התכנית (כולל בועדה המחוזית) צועקת לשמים מול שני אתרי הקודש שמולם.
    רווח ענק ליזם, שום תרומה לעיר גם לא להיצע הדיור.

  22. ניר

    למרות שאני ממש לא תומך יש עתיד, אבל מסכים לגמרי עם מירב כהן. פשוט הרס וחורבן בגלל בצע כסף. ממש לא מתאים לצביונה של העיר. בושה.

  23. נס1

    הרסו את הצביון היחודי של ירושלים . ראש העיר לא מבין את העיר הזאת , שיבנה בעיר ממנה הוא בא!! רוצים לבנות מגדלים בשכונות ??!! הם אמיתיים יהפכו את קטמונים וקרית יובל לאזור פקוק אחד ענק , בלי תשתיות מתאימות . כדאי להתחיל לבדוק כמה שוחד קיבלו בעיריה כי , זה לא הגיוני שיישארו מגדלים בעיר ובעיקר בשכונות . הולילנד המכוער פרץ את הסכר וראש העיר החליט שזה לא מספיק מכוער אז רוצה לבנות כאן עוד מגדלים . שיבין אנחנו לא ניו יורק ולא תל אביב , אבל בעיריה נחושים להחריב את ירושלים למען בצע כסף .

  24. גוזי

    מה מבינה חלולה ממפלגת החלולים,מפלגה של אנשים הכי רדודים עם מלך הכלומניקים,מעבירה ביקורת מחוץ למיפלגה ,ניראה שתעביר ביקורת על ראש החלולים תוך שנייה יעיף אותה קיבינימט

  25. דורון

    שהחיינו,
    במקום להמשיך להרוס עוד מרחבים, להקים עוד בניה של 4-8 קומות, להתחיל לבנות לגובה,
    לא רק בירושלים, גם במודיעין, שוהם ועוד

    בניה שאיננה רוויה, היא בעיה לדורות והרס הטבע

  26. מיכאל

    משה לאון- תמשיך! לצעירים אין פתרונות דיור! האם כל מתנגדי הבניה, שממוצע הגלאים שלהם הוא
    60+ שמחזיקים דירה או דירות בעצמם ולא זקוקים בכלל לפתרונות דיור מבינים את המצוקה? האם כל אותם בתים מסוכנים בשכונות של 70 שנה זה טוב? האם ירושלים תתחזק אם לא יעשו כלום או תיחלש?
    הגיע הזמן לחקור את הסיבות של כל אותם מתנגדים, שכנראה עודף ההיצע שיקום, יפריע להם בגזירת הקופונים השמנים על הרווח מהנכסים שהם מחזיקים על חשבון הצעירים! חברים תתעוררו! מצי תעצרו את ההתנגדות כשדירה תעלה 5.0 מליון ש״ח? ששכר הדירה יהיה 15,000 ש״ח בחודש? אז תגידו- וואי צריך לבנות? כל אותם מתנגדים לבניה שרוצים לגרום נזק לעיר- תירגעו! מה עוד שרשום על שמירת העיר במקומות הרלוונטים, השטחים הירוקים ההיסטוריה והמורשת. ברור שאין כאן שום קשר להר ברצל, הרי כל האזור גובה שם משמעותית בפינוי בינוי- זה הכל נראה מניפולציה של מתנגדי הפתרונות לצעירים ומחריבי העיר

  27. שירן

    לכל מתנגדי הבניה- תבינו ותבי היטב- אנחנו הצעירים- אין לנו פתרונות דיור! אלוהים ישמור אותנו. האם כל מתנגדי הבניה, שממוצע הגלאים שלהם הוא
    60+ שמחזיקים דירה או דירות בעצמם ולא זקוקים בכלל לפתרונות דיור מבינים את המצוקה? האם כל אותם בתים מסוכנים בשכונות של 70 שנה זה טוב? האם ירושלים תתחזק אם לא יעשו כלום או תיחלש?
    הגיע הזמן לחקור את הסיבות של כל אותם מתנגדים, שכנראה עודף ההיצע שיקום, יפריע להם בגזירת הקופונים השמנים על הרווח מהנכסים שהם מחזיקים על חשבון הצעירים! חברים תתעוררו! מצי תעצרו את ההתנגדות כשדירה תעלה 5.0 מליון ש״ח? ששכר הדירה יהיה 15,000 ש״ח בחודש? אז תגידו- וואי צריך לבנות? כל אותם מתנגדים לבניה שרוצים לגרום נזק לעיר- תירגעו! מה עוד שרשום על שמירת העיר במקומות הרלוונטים, השטחים הירוקים ההיסטוריה והמורשת. ברור שאין כאן שום קשר להר ברצל, הרי כל האזור גובה שם משמעותית בפינוי בינוי- זה הכל נראה מניפולציה של מתנגדי הפתרונות לצעירים ומחריבי העיר

  28. שירן

    לכל מתנגדי הבניה- תבינו ותבי היטב- אנחנו הצעירים- אין לנו פתרונות דיור! אלוהים ישמור אותנו. האם כל מתנגדי הבניה, שמחזיקים דירה או דירות בעצמם ולא זקוקים בכלל לפתרונות דיור מבינים את המצוקה?
    האם כל אותם בתים מסוכנים בשכונות של 70 שנה זה טוב? האם ירושלים תתחזק אם לא יעשו כלום או תיחלש?
    הגיע הזמן לחקור את הסיבות של כל אותם מתנגדים, שכנראה עודף ההיצע שיקום, יפריע להם בגזירת הקופונים השמנים על הרווח מהנכסים שהם מחזיקים על חשבון הצעירים! חברים תתעוררו! מצי תעצרו את ההתנגדות כשדירה תעלה 5.0 מליון ש״ח? ששכר הדירה יהיה 15,000 ש״ח בחודש? אז תגידו- וואי צריך לבנות? כל אותם מתנגדים לבניה שרוצים לגרום נזק לעיר- תירגעו! מה עוד שרשום על שמירת העיר במקומות הרלוונטים, השטחים הירוקים ההיסטוריה והמורשת. ברור שאין כאן שום קשר להר ברצל, הרי כל האזור גובה שם משמעותית בפינוי בינוי- זה הכל נראה מניפולציה של מתנגדי הפתרונות לצעירים ומחריבי העיר

  29. שירן

    משה לאון- תמשיך! אתה לא בונה מספיק.
    אני מיצגת פה את הרוב הדומם, הצעיר, שמבין שלא קיימת לו כל אופציה לרכוש או לשכור דירה בעיר הזאת, ומעוניין לגור בה אבל אין לו פתרונות דיור!
    הגיע הזמן לחקור את כל אותם חברי מועצה, שיש להם בתים יוקרתיים בעיר ומבינים שעודף ההיצע יוריד להם את המכיר לנכס שלהם, למה הם מתנגדים לבניה? למה כל אותם מתנגדים שממוצע הגיל שלהם הוא 50 ומעלה מתנגדים לבניה? אני אגיד לכם- כי יש לכם כבר דירה אחת או יותר, עודף ההיצע ישפר להם את המצב הכלכלי והם לא חוששים כמוני למה יהיה בעתיד.
    אני חוששת. לי לא תהיה דירה. שכר הדירה יהיה יקר ברמת פשיטת רגל, ואני ומשפחתי בבעיה. מתי תעצרו בדיוק? כשדירה תעלה 7 מליון. ושכר דירה 20 אלף ש״ח?
    בפרויקט הזה ראיתי שהכניסו דיור להשכרה- זה כל כך חשוב, אלוהים ישמור!
    אגב, לא מבינה מה הקשר להר הרצל ויד ושם.
    ברור שאין כאן שום קשר להר הרצל, הרי כל האזור גובהה שם משמעותית בפינוי בינוי. זה הכל נראה מניפולציה של מתנגדי הפתרונות לצעירים ומחריבי העיר

  30. מוטי

    מירב- למה את לא אומרת בפתיח שיש לך דירה בבעלתך בבית הכרם, ועודף ההיצע יוריד לך את מחיר הנכס?
    הרי זה המשותף לכל מתנגדי הבניה- אנו לא זקוקים לדירה, כי יש לנו- ואני מ…ין על כל אותם צעירים שאין להם.
    אבל אני צעיר, לי אין אופציה – ואני מודאג!

  31. מממ

    למי שמקושר למידע י-ם 109 קיבל השבוע פרסום על בנייה של 483 מגדלים בירושלים בשנים הקרובות , וכל זה ללא תוכנית בניין ערים כפי שקורה בהרבה שכונות בי-ם.

  32. עיר מנוהלת על ידי מקוללים

    כל יוזמה בעיר זו תת רמה , גורמים עוול לדורות כמו המקרה של פרויקט רכבת הקללה ושדרוג מרכז העיר הרסה עצמאים רבים והעירייה המנוהלת על ידי עבריים לא נתנה הנחות בארנונה לעצמאים ולהפך גרמה להם עוול לדורות . עצמאים רבים במרכז העיר פשוט רגל כבר חלק סובלים מרדיפה של הליך הוצאה לפועל בידי עורכי א בריונים של מערכת. בית המחוקק ומערכת משפט מקולקלים מיסודותהם

  33. ירושלמי

    ראש העיר אינו ירושלמי מלידה, אם היה יליד ירושלים לא היה מאפשר בשום פנים ואופן לבנות עשרות בניינים מכוערים שהורסים את ירושלים..
    בושה וחרפה למגלומן הזה..

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר