הדמיית הפרויקט בדרך חברון (צילום הדמיה: רוזנפלד ארנס אדריכלים) הדמיית הפרויקט בדרך חברון (צילום הדמיה: רוזנפלד ארנס אדריכלים)
הדמיית הפרויקט בדרך חברון (צילום הדמיה: רוזנפלד ארנס אדריכלים)

עד 47 קומות: מגדלי הענק שהעירייה מקדמת בדרום ירושלים

ירושלים ממשיכה לעלות לגובה בקצב מטורף: 7 מגדלים, 1,500 יחידות דיור ואלפי מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה - ועדת התכנון העירונית ממליצה לקדם תוכנית ענק בדרך חברון-משה ברעם. ותשתיות התחבורה? יש רכבת קלה. זה מספיק? 

פורסם בתאריך: 4.7.24 07:55

טירוף המגדלים בירושלים נמשך, ועוד ממשיך לגדול – והפעם: מגדלים של עד 47 קומות בפרויקט התחדשות עירונית במתחם הרחובות דרך חברון-משה ברעם-דרך בית לחם. הפרויקט הגרנדיוזי הזה אושר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים בראשות סגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר.

התוכנית מציעה הריסה 8 מבנים מגורים ישנים, בני 3 ו-4 קומות, אשר במקומם יוקמו, כאמור, 7 מגדלים בגבהים שונים – 27 עד 47 קומות, שבהם כ-1,500 יחידות דיור. ההצדקה התחבורתית לפרויקט הענק – הקו הכחול העתידי של הרכבת הקלה שצפוי לעבור בדרך חברון. האם הוא יספיק בשביל עשרות המגדלים שהעירייה המליצה לקדם בדרך חברון? התשובה היא כמובן לא, ולכן החלו, כפי שפורסם ב"כל העיר", מחשבות על מטרו בירושלים. ועד אז? כנראה שיהיו פקקים.


הדמיית הפרויקט בדרך חברון (צילום הדמיה: רוזנפלד ארנס אדריכלים)

הדמיית הפרויקט בדרך חברון (צילום הדמיה: רוזנפלד ארנס אדריכלים)


 

 

"התוכנית שאושרה תביא לשיפור משמעותי באיכות החיים ובשירותים העירוניים שניתנים לתושבי השכונה", אומרים בעירייה. "הפרויקט, שישתרע על פני כ-20 דונם, יגדיל באופן ניכר את היצע יחידות הדיור בשטח התוכנית – מ-348 יחידות דיור קיימות ל-1,476 יחידות דיור חדשות. בנוסף, יוקמו 13,570 מ"ר של מבני ציבור ושטחים ציבוריים, הכוללים בית ספר, מעונות יום, גני ילדים ובתי כנסת. כמו כן, יוקמו 12,250 מ"ר של שטחי תעסוקה וכ-5,000 מ"ר של שטחי מסחר. שילוב זה של מבני ציבור ושטחי מסחר ותעסוקה כחלק מהמתחם, יאפשר לתושבים ליהנות ממגוון שירותים במרחק הליכה קצר".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "בירת ישראל מתקדמת במומנטום אדיר בתחום ההתחדשות העירונית, תוך התמקדות בעיבוי צירי הרכבת הקלה בבנייה ועירוב שימושים. התוכנית שאושרה בדרך חברון היא דוגמה נוספת לכך. בנייה חדשנית לצד הקמת מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה ופיתוח תשתיות תחבורה מתקדמות. נמשיך לפעול במרץ כדי שירושלים שלנו תתפתח לעיר מודרנית יותר, נוחה ואיכותית יותר עבור כלל תושביה".

מגישות התוכנית: עיריית ירושלים, ברזאני דבלינגר, אאורה ישראל ואלעד ישראל מגורים החדשה. עורך התוכנית: רוזנפלד ארנס אדריכלים.


הדמיית הפרויקט בדרך חברון (צילום הדמיה: רוזנפלד ארנס אדריכלים)

הדמיית הפרויקט בדרך חברון (צילום הדמיה: רוזנפלד ארנס אדריכלים)


 

תגובות

14 תגובות
14 תגובות
  1. שלטון הערב רב

    קוראים לזה ערי/רובעי 15 דקות,מדינת הניסוי זאת שכפתה על אזרחיה להזריק את התכשיר "היעיל ובטוח" בזמן הונאת מגפת קץ האנושות,היא אותה מדינת ניסוי עולמית שנבחרה להוביל את פרוייקט ערי 15 דקות,ירושלים היא העיר הראשונה במיוחד היא נבחרה להוביל את מהפכת ערי 15 דקות בתוך המדינה,אז בשמן שמעסיקים אתכם במלחמות דברים קשים קורים מתחת לשטח

  2. מירי

    דיייייי תניחו לעיר הזאת רוצים להשאר
    עים אותו צביון של השכונות
    מה זה המיגדלים המכוערים
    שאתם מנופפים בהם להקיא לאן יישפכו
    כל האנשים האלה
    כבישים משנות
    הארבעים אבל הארנונה תמלא את הקופות

  3. פני

    אדון ראש העיר אנחנו בישראל למה אני מחכים את סין יםן ועוד 50 קומות איבדת הכל למה צפיפות באותו מקום נראה אותכם פותרים בעיית חניה פקקים באזור ועוד הרבה דברים .. מאבד מצביונה של העיר

  4. איציק

    שיפור איכות החיים…
    כן. תמיד חלמתי לגור במגדל עם עוד 300 משפחות במקום בבניין של 4 קומות – 10 קומות עם 30 משפחות גג..
    למה לבלבל את המוח? היזמים יקחו את הכסף וילכו, ראוכברגר בטוח לא גר במגדל כזה, וליאון – עוד אחד שעושה סיבוב על ירושלים. מי שישאר עם הבכיה לדורות הזו, הם תושבי ירושלים. תודה באמת

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזעזע, מי ישלם את ההחזקה החודשית המגדלים האלה, שיכלו מאות שקלים כל חודש, בנוסף אלפי שקלים על משאבות שצריך להחליף התיקונים כל כמה שנים, העיריה הזאת מטורפת,מגדלים לעשירים בעלי הכנסה גבוה מאוד

  6. לוי

    כל שבוע מפרסמים אלף פה אלף שם אלפיים פה אלפיים שם . תסתובבו אין יותר מ- 5-6 פרוייקטים בבניה. האלפים ישארו על הנייר עם הדמיות במשרדי האדריכלים.

  7. כועסת עצובה מיואשת

    איזה אסון מביאים על תושבי העיר. כל המגדלים האלו בעוד 20 שנה יהיו איזורי עוני ופשע. לאנשים לא יהיה כסף לתחזק את המגדלים ועשירים לא ירצו לגור בהם. מבריחים את הותיקים אל מחוץ לעיר. בנוסף המגדלים האלו יהיו מטרה קלה לאויבינו כמו מגדלי התאומים

  8. משה

    משה ליאון, מהנדס העיר, מר אבן וכן הרב ראוכברגר ירשמו בהיסטוריה היהודית של ירושלים כמחריביה. הפוך בדיוק ממה שכתוב בדברי השקר הסילוף בכתבה זו.
    על כך נאמר בתנ"ך "מהרסיך ומחריבייך ממך יצאו".
    אינני מתייחס לטיפשות ואהבת הבצע המאפיינים את הנהנים (שכנראה יבנו ולא יהיה דורש)

  9. עזיז

    גם בקטמון ח הם רוצים לסלק את הדיירים בעל כורחם,לא ניתן להם ,נילחם באש ובמים

  10. מאור

    ברור שכל המגיבים מעלה,כבר מזמן "מסודרים" מבחינת דיור,הם וצאצאיהם, אבל הזוגות הצעירים אשר רוצים לחיות בירושלים כן זקוקים לפתרונות בדמות מגדלים מעורבי שימוש !! אז בואו נחיה וגם ניתן לדורות הצעירים והבאים, לחיות בירושלים.

  11. יוסף

    נדדתי מירושלים לפני שלושים שנה בגלל המחירים והיום כשאני בא לבקר בשכונת ילדותי ברוממה בא לי לבכות . כל העיר נהייתה חאארה . פקקים חניה צפיפות . בניה על כל מטר פנוי . מדרכות שבורות . תמיד חלמתי לחזור לירושלים . אבל היום גם אם תשלמו לי לא אבוא .

  12. דוד בר דרור

    צר לי אבל למן דהוא לא קולט לאיזה מחדל הולכים. ח"ו חילוץ מהקומות העליונות ????. הדברים נאמרו לא פעם ע"י צמרת כבוי אש והצלה. עצרו ובהול לערוך תחקיר מדויק. שלא לדבר על רעידת אדמה. או פח"ע.!!!!.–

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר