הדמיית הבינוי המתוכנן בארבעה מתחמים בהר הצופים (צילום הדמיה: באדיבות רשות מקרקעי ישראל)
הדמיית הבינוי המתוכנן בארבעה מתחמים בהר הצופים (צילום הדמיה: באדיבות רשות מקרקעי ישראל)

עוד סיבה לקדם התחדשות עירונית: הסכום שתקבל עיריית ירושלים מרמ"י

רשות מקרקעי ישראל חתמה הסכמי גג חדשים בירושלים ובערים נוספות לקידום בנייה והתחדשות עירונית. ההסכם כולל הקמת למעלה מ-5,000 יחידות דיור ברחבי העיר, כשרמ"י והמדינה ישקיעו מאות מיליונים בתשתיות. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 2.7.24 08:35

תושבי ירושלים – שימו לב: עיריית ירושלים תמשיך לקדם התחדשות עירונית ב-14 מוקדים שונים ברחבי העיר. כך על פי הסכם הגג החדש שנחתם בין העירייה לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

על פי ההסכם, בירושלים יקדמו רמ"י והעירייה 14 תוכניות, שבהן 5,295 יחידות דיור. מתוך כלל הדירות הללו – כך על פי ההסכם – 2,533 יחידות דיור ישווקו השנה.

יש לציין כי בירושלים שבה יש תנופת בנייה אדירה מדובר על הסכם המשכי להסכם ענק שנחתם בשנים עברו. אז היה מדובר על עשרות אלפי יחידות דיור, וכעת כאמור ההיקפים קטנים יותר – אך עדיין משמעותיים.

יש לציין כי "התמורה" שאותה תקבל העירייה מהמדינה ומרמ"י היא מאות מיליוני שקלים לטובת פתרונות תשתית, כבישים, ניקוז, תחבורה חשמל ומים לצד פיתוח ושדרוג שצ"פים.

הסכם הגג החדש בירושלים כולל, כאמור, 1 תוכניות ברחבי העיר: ארנונה, אמת המים הדרומית, הר הצופים, לוחמי הגטאות, צומת הגבעה הצרפתית, גבעת רם, מתחם התחנה-המושבה הגרמנית, מתחם הארזים, אלכסנדריון, גוננים, גבעה צרפתית, מעונות ברונפמן, רחוב המרגלית בגילה, פייר קניג בתלפיות.

ל"כל העיר" נודע כי ההשקעה של רמ"י ושל משרד הבינוי בתשתיות בפרויקטים המדוברים עומדת על 397 מיליון שקל, שיוקצעו, כאמור, לטובת פתרונות תשתית. חלק מהתוכניות שבהסכם הגג כבר נמצאות בהליכי תכנון וקידום שונים, והסכם הגג שנחתם נותן למעשה את החותמת הסופית לביצוען וקידומן אל ועדת התכנון המחוזית לקראת אישור סופי.

 

 

פירוט הפרויקטים בהסכם הגג

ארנונה דרום – 400 יחידות דיור
אמת המים הדרומים – ,1,083 יחידות דיור
מעונות מאירסדורף (הר הצופים) – 1,239 יחידות דיור
לוחמי הגטאות (הגבעה הצרפתית-הר הצופים) – 430 יחידות דיור
צומת הגבעה הצרפתית – 125 יחידות דיור
גבעת רם (חניון הכורכר) – 230 יחידות דיור
מתחם התחנה – 450 יחידות דיור
מתחם הארזים (הר הצופים) – 89 יחידות דיור
רחוב אלכסנדריון (גוננים) – 56 יחידות דיור
מעונות ברופמן (הר הצופים) – 476 יחידות דיור
רחוב המרגלית (גילה) – 270 יחידות דיור
פייר קניג (תלפיות) 157 יחידות דיור
גוננים – 270 יחידות דיור

מנהל רמ"י, ינקי קוינט: "אחת המטרות ששמנו לעצמנו גם בזמן המלחמה היא להמשיך ולייצר את התשתית והתנאים המתאימים ליישוב הארץ. נושא הדיור לא יורד לרגע מסדר היום הלאומי, וגם כשמעייני כולנו נתונים לחזיתות השונות, אנחנו ממשיכים במקביל להיערך באופן מקיף ושיטתי למתן מענה מלא לצרכים של הציבור מחד ושל המדינה מאידך. אני מודה לרשויות המקומיות ולכלל הגורמים המעורבים על העבודה האינטנסיבית כתף אל כתף, מתוך הבנה שלכולנו יעד אחד – לייצר לאורך שנים ובאופן רציף פתרונות דיור זמינים בכל רחבי הארץ".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר