תושבים בקרית היובל דורשים מהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה לקדם את העבודות להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בשכונה. התוואי של הקו אמור לעבור ברחוב גולומב – בין השאר מקודמות בציר זה ובאזור תוכניות רבות של פינוי-בינוי, שעתידות להוסיף אלפי תושבים חדשים לשכונה. התושבים חוששים מקריסת תשתיות התחבורה, ולכן הם פנו, כאמור, לוועדה המחוזית בבקשה לזרז את העבודות לסלילת הרכבת הקלה.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
"אנו תושבי קרית היובל קוראים לכם בזאת – ראשית, לקדם את תוכנית הקו הסגול על מנת שהמכרז, התכנון המפורט וסיום התב"ע יצאו בהקדם ללא עיכובים ודחיות", מוסרים התושבים. "שנית, לאשר את חלופת האפס של הקו – כלומר את תוואי הרכבת אשר עובר דרך רחובות גולומב וקוליץ (בצמוד לרחוב שטרן) בתוספת המעברים הרגליים החשובים לרחוב שטרן והציונות. לחלופת האפס יתרונות רבים – מעבר בסמוך לרחוב שטרן, גולומב וטהון המתחדשים (והמצטופפים); חיבור לקניון מלחה ולאזור התעסוקה שם; חיבור לאזור התעשיה תלפיות; וכמובן, חיבור לקו הרכבת האדום".
התושבים מדגישים כי "אישור התוכנית הוא קריטי לשכונה שלנו. למותר לציין שכבר אישרו על תואי הרכבת הזה זה עשרות תוכניות פינוי בינוי אשר לקחו בחשבון את מעבר הקו בשכונה. כמו כן, אנו מודעים לכך שישנן חלופות לקו הסגול שהן הרבה פחות יעילות (כלכלית וכו') דרך השכונות הסובבות אותנו. אנו חושבים שגם בשכונות אלו יש לקדם קווי תחבורה יעילים אבל רק בשלב הבא כיוון שבניגוד לשכונות אלו בק. יובל ישנן תוכניות פינוי בינוי לאלפי דירות הנמצאות בביצוע\או באישור מתקדם".
כפי שפורסם ב"כל העיר", עוד ביולי 2018 ערכו תושבי השכונה אירוע מחאה לקידום תוכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה – 'צעדת הקו הסגול'.
אורכו של התוואי – כ-12 ק"מ והוא כולל כ-18 תחנות, מתוכן 11 תחנות משותפות עם קווים אחרים. לפני כחודש וחצי החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, לקדם את הקו הסגול, שצפוי לעבור בשכונות קרית מנחם, קרית היובל, רמת דניה, רמת שרת, מלחה, גוננים, תלפיות וארמון הנציב. כפי שעוד פורסם ב"כל העיר", אחרי מאבק של תושבי ארמון הנציב הוחלט כי תוואי הקו הסגול יעבור גם בשכונתם.
מהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים נמסר: "הוועדה רואה חשיבות רבה בקידום הקו הסגול הן בשכונת יובלים-גנים והן בשכונת הקטמונים ופועלת מול צוות אב לתחבורה בקידום חלופות ראויות שייתנו מענה מיטבי לרווחת תושבי העיר בכלל ושכונות יובלים-גנים והקטמונים בפרט".
- "צמאים לעבודה": באולמות האירועים מחכים בציפייה לפתיחה המחודשת
- הסערה סביב תוכנית המדרחוב של העירייה מתעצמת
- "בגד בציונות הדתית" – הזעם של סגנית ראש העיר על נתניהו
- עד הבית: זירת המשלוחים והאספקה של ירושלים
תושב קריית היובל.
קשקוש: קודם כל שיגמרו את הקטע הקצר של הקו האדום בין הנטקה לצומת אורה(לא מדבר על הדסה..) ואז יהיה ממשק נוח מאוד לרוב תושבי קריית היובל עם קו הרכבת הקלה. מדובר על קטע שעבודות התשתית עליו הסתיימו לפני חמש שנים לפחות(!!!!!!!) ועדיין הוא עומד כאבן שאין לה הופכין, יכלו למשל להשתמש בו כנתיב תחבורה ציבורית. אז לפני שמתחילים לעשות עוד משהו ושנחיה באתר בנייה לעוד עשר שנים, מוטב שיסיימו את מה שהתחילו.
תושב קריית היובל שמבין
אתה קשקוש! אתה פשוט לא רואה מעבר לאף. הקו האדום מגיע רק לחצי מהעיר, ובגלל עניני מכרזים אין דרך לקדם אותו יותר מהר. הקו הסגול, הוא הקו המשלים, קריטי, זה הקו שאפשר לקדם מהר, אם לא יצאו למכרז עכשיו, זה לא יקרה…..
תושב קריית היובל שמבין יותר...
חרטטן, המכרז על הקו האדום נסגר מזמן והיו יכולים להתחיל לעבוד עליו כבר לפני כמעט שנה, זה לא קורה ובמקום להתחיל עוד ועוד פרויקטים, בלי לגמור אף אחד מהם, עדיף לגמור את אלה שבתהליך על מנת שלא נחיה באתר בניה תמידי. את הקטע של רחוב טהון חייבים לסלול כמנהרה ולא תהפוך היציאה מבורוכוב, אורוגוואי וצ'ילה לסיוט בלתי אפשרי.
תושב שלא מבין.
תנוח דעתך, 1. האדום יפעל לפני שיתחילו עם הסגול. 2. מבורוכוב אורוגואי וצילה לא יהיה אפשר לצאת בכל מקרה (אחרי כל הבניה) עם או בלי הקו הסגול.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
תושב קרית יובל שמבין הכי הרבה. הנחת המסילות תחל בעוד כחודשיים בקו האדום. העיכוב נגרם בגלל החלטה להעיף מירושלים את חברת סיטיפס ולהעביר את הרכבת לידי חברה אחרת שזכתה במכרז.ְ