בנימין נתניהו, ההפגנות השבוע ברחוב עזה (צילומים: צילום מסך מתוך הצהרה לתקשורת - לע''מ)
בנימין נתניהו, ההפגנות השבוע ברחוב עזה (צילומים: צילום מסך מתוך הצהרה לתקשורת - לע''מ)

דעה | הפשע, השסע והפסע מקריסה

ההסתבכות באישומים הפליליים של נתניהו והסירוב שלו להיפרד מ"כיסא המלך", הובילו אותו לברית עם הקיצונים, ואת החברה הישראלית לשסע נורא. כל זה לא מפריע לו להבטיח שאנו "פסע" מניצחון ועוד "מוחלט", כאשר, למעשה, אנו רגע לפני קריסה. מוחלטת | טור דעה

פורסם בתאריך: 21.6.24 07:56

"הפשע"

הקמת ממשלת "ימין מלא-מלא", לא היתה אלא בלוף אחד גדול. לא "ימין" (מה זה באמת?) עניין את מרכיבי הקואליציה.

כמובן שבבסיסה של קואליציה הוא העניין שיש לכל אחד ממרכיביה בקידום האינטרסים של בוחריו, אלא שזה חייב להיות אינטרס לגיטימי, אשר מתיישב ומתחשב בטובתה של המדינה. אלא שלכל אחד ממרכיבי הממשלה הנוכחית היה אינטרס שהגשמתו, גם פוגעת במדינה וגם אינה מתיישבת עם עקרונות בסיסיים של מדינה דמוקרטית.

האינטרס של כל אחד מאלה היה פסול מיסודו: לבנימין נתניהו היה חשוב שהחברים שגייס לאותה ממשלה יצביעו "על עיוור" בכל חוק במסגרת מה שמתיימר היה להיות "מהפכה משפטית", שלמעשה כל כולה נועדה לצרכיו ולצרכי טובתם של דמויות מתוך מפלגת הליכוד; האינטרס של יהדות התורה היה הוצאת כספים נוספים מהקופה הציבורית ומניעת גיוס חרדים; הציונות הדתית תכננה להגשים את חזון ארץ ישראל השלמה; עוצמה יהודית תכננה להגשים את חזונו של כהנא; וש"ס חיפשה איך להעניק ג'ובים לאנשיה (שלום לחוק הרבנים) ועוד כהנה וכהנה תוכניות.

כך נרקם קשר שלמעשה כל כולו פשע כלפי החברה הישראלית בכללותה.


בנימין נתניהו צילום דוברות עיריית ירושלים

פוליטיקה של זהויות – בנימין נתניהו (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


ה"שסע"

התוצאה של קשר נבזה זה היתה פירוק החברה הישראלית. הרבים והטובים בחברה זו, אלה שעובדים ומשרתים ואוהבים את המדינה אהבת נפש, הבינו מייד את הטעות, שעשו כאשר לא "נהרו בהמוניהם" לקלפיות, מה שהיה עשוי למנוע את הקמת ממשלת הסיוטים הזאת.

אלא שמה שנעשה היה כבר "יותר מידי" מכדי שישבו בחיבוק ידיים. אז יצאו "בהמוניהם" לרחובות כדי לסכל את המזימה ואת חורבן המדינה. כל זה גרם רק ל"עיכוב קטן" בהגשמת התוכנית, אך לאיש מה"קושרים" לא היתה כל כוונה לוותר והיה זה רק עניין של זמן עד ש"יימצא הזמן הנכון".

עד אז, אותם בעלי העניין דאגו לשסות באנשי המחאה את החלקים האחרים תוך שהם אינם בוחלים מהפעלת מכונות רעל ארסיות כדי להטיל דופי במיטב החברה הישראלית. כך נוצר מה שמכונה "השסע בחברה הישראלית", שהוליד סכנה למלחמת אחים (סתם ביטוי שלא באמת משקף את המציאות). עוד תוצאות חמורות נגרמו בגזרה הבינלאומית, כמו למשל הרהורים אם אכן ישראל היא מדינה דמוקרטית. לכל אלו נלוו גם פגיעות כלכליות חמורות.

אותו שסע נוצל היטב על ידי אויבינו שזיהו היטב את החולשה ואת זחיחות הדעת של "מר ביטחון", שחזר וטען שהחמאס מורתע (יש אינספור סרטונים כאלו שמסתובבים ברשת). והחמאס, כך הסתבר ב-7/10, לא היה מורתע. להיפך. זה הביא עלינו את האסון הגדול מאז קום המדינה, לאחריו מלחמה שריסקה עוד מאות משפחות ואת החוסן של מדינת ישראל בעיני העולם. ישראל כבר הוכנסה לרשימה השחורה של לא מעט מדינות וממתינה בחרדה לפסקי הדין בבתי הדין בהאג.


עו"ד קובי קמר (צילום: פרטי)

עו"ד קובי קמר. לאתר הבית: www.kamarlaw.co.il (צילום: פרטי)


 

 

הגיעו דברים לידי יצירת טענות לפיהן "מישהו" מתוך הצבא בגד. תוך כך לא מצא, אף לא פעם אחת, לגנות את המתקפות האלה, מלבד פעמים בודדות שהביע "הסתייגות". את דברי הבלע של בנו יאיר (למה התקשורת מעניקה לו במה?) לא מצא לגנות, גם לא "להסתייג". הוא כנראה יודע כיצד יגיב הבן.


המחאה אתמול ברחוב עזה (צילומים: דוברות המשטרה)

המחאה השבוע ברחוב עזה (צילומים: דוברות המשטרה)


"הפסע"

הדרך "להרגיע" את הציבור, בעיקר את ציבור בוחריו, היתה לעודד אותם בסגנון של אוהד כדורגל שקבוצתו מפגרת בתוצאה, בבחינת "אל תדאגו, אנחנו בדרך לניצחון המוחלט – מנטרה שחוזרת על עצמה שוב ושוב ושוב.

מתי זה יקרה? כדבריו "כפסע" – מושג גמיש שה"שקרן בן שקרן" (כך התבטא עליו בעבר שר האוצר בצלאל סמוטריץ') יכול לתמרן איך שמתחשק לו ומתי שמתחשק לו.

כמובן שהוא נמנע מלדבר על התוצאות שייגרמו כתוצאה מהמשך המלחמה בנפש ובכסף. הוא כבר הוכיח שטרגדיות אנושיות לא באמת מטרידות את מנוחתו. הוא מיעט לבקר בבתי האבלים ועוד יותר מכך בבתי המשפחות המרוסקות של החטופים, אבל כאשר אותו צבא, זה שהוא חזר והטיל בו דופי שחרר את ארבעת החטופים, מיהר, גם "בשם רעייתי", להתקשר ולהקליט את השיחה, ומייד אחר כך עשה "סיבוב הופעות" מצולם שלשכתו מיהרה "להפיץ לתקשורת". הוא יודע "להופיע" רק כאשר זה "מצטלם טוב". ואם היינו צריכים עוד הוכחה לאטימות רגשותיו, הוא סיפק גם אותה: באותו יום שבו נהרגו עוד ארבעה חיילים חגג בחיוך את ה"ניצחון" של העברת עוד אחד מהחוקים הנוראיים של ממשלתו.

מאחר שאותם "נהנים" לא חדלו מלדרוש לספק להם את שהובטח, הונחו עוד ועוד חוקים נוראיים כגון "חוק ההשתמטות", "חוק הרבנים" ועוד.
אז בעוד שנתניהו ממשיך לומר שאנחנו "פסע מהניצחון המוחלט", האמת המרה היא שכל אלה הובילו לכדי כך שאנו פסע מתבוסות בכל החזיתות. הסיכוי היחידי לצמצם חלק מהנזקים ולהתחיל לבנות מחדש חברה בריאה הוא הסתלקותו של נתניהו מחיינו. ויפה שעה אחת קודם.

  • הכותב הינו עו"ד קובי קמר, מומחה למשפט פלילי

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. יואב

    חחח… עלוב נפש ברברי. עו"ד חלאתי… אלים… מאשים את נתניהו בטבח כשכל גורמי הבטחון הסתירו ממנו את מה שעומד לקרות, כדי להפיל אותו. בא כרות האונה השמאלית ותוקף את נתניהו. אדון קמר… אתה חלאת המין האנושי… שקרן עלוב. תבדוק מי שיתק את הצבא במשך 9 חודשים לפני הטבח. הקפלנוח'בות ששיתפו פעולה וריגלו לטובת החמאס. נ.ב. פתח את הפה, כי ביבי מת להשתין לך פנימה, איש עלוב ומזוהם. יאללה עוף מכאן.

  2. הצודקת

    "חייך בניצחון"? אני לא אשכח את הצחוק המרוח על הפרצוף שלו כשהחוק עבר.
    אני רק מקווה שהוא יקבל את העונש שמגיע לו.
    בזמן שטובי בנינו נהרגים הוא דאג לשפץ את הבריכה שלו.
    עולה למשלמי המיסים מיליונים של דולרים לשלם על מגורי הבן היהיר שלו ולשלם למאבטחים שלו.
    אין חוק שצריך לאבטח את הבן שלו או לשלם את השכירות של הבית של הבטלן הזה.
    מי שמכר אותנו לחמאס אמן שישלם ביוקר על מעשיו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר