הפאן-טראק לזכרו של מושיקו דוינו, ארוחת עשר לזכר ליאל גדעוני, הרב אור זיו (צילומים: באדיבות בית חב"ד קטמון, מתוך פייסבוק)
הפאן-טראק לזכרו של מושיקו דוינו, ארוחת עשר לזכר ליאל גדעוני, הרב אור זיו (צילומים: באדיבות בית חב"ד קטמון, מתוך פייסבוק)

להראות את האור – מיזמי ההתנדבות פורצי הדרך לזכר החללים הירושלמים

הרב אור זיו, שליח חב"ד בשכונות קטמון-המושבה הגרמנית, שותף לכמה ממיזמי ההתנדבות הגדולים והמשובחים שיצאו מירושלים – ארוחת בוקר לזכרו של ליאל גדעוני, הפאן-טראק לזכרו של מושיקו דוינו, ו'בצוותא' לזכרו של שון כרמלי

פורסם בתאריך: 15.6.24 20:16

לפני 13 שנה הגעתי לשכונת קטמון בשליחותו של הרבי מליובאוויטש, והתחלתי לנהל את הפעילות הגדולה והמקיפה של בית חב"ד וכל מה שקשור להנגשת היהדות במאור פנים, תחום החסד והנתינה ועוד.

כשהגיע שנת 2014 ואיתה מבצע צוק איתן, לצערי נפלו בשכונה כמה וכמה גיבורים, ביניהם סמל ראשון ליאל גדעוני וסמל ראשון מושיקו דוינו הי"ד לזכרם הקמתי שני פרויקטים, שהיום הם מאוד מאוד גדולים ומוצלחים בעזרת השם.

הפרויקט הראשון, לזכרו של ליאל, נקרא 'ארוחה עשר' שדואג לאלפי ילדים בבתי הספר פה בירושלים הממלכתיים לארוחת בוקר, עבור אלו ששכחו להביא או שידם של הוריהם אינה משגת. הפרויקט, שאותה מובילה אמו של ליאל, צובר תאוצה והפך לשם דבר בירושלים ומחוצה לה.


מיזם ארוחת עשר לזכרו של ליאל גדעוני (צילום: מתוך פייסבוק)

מיזם ארוחת עשר לזכרו של ליאל גדעוני (צילום: מתוך פייסבוק)


הפרויקט השני הוא ה'פאנ-טראק' לזכרו של מושיקו דוינו, שמגיע לשטח ומשמח את החיילים במקומות הכי הכי קשים, במקומות שכמעט ולא ניתן להגיע אליהם עם סעודות על האש מפנקת ועוד הרבה הפתעות שאנחנו מפנקים את החיילים.

עם פרוץ מלחמת ה-7/10, הפרויקט הלך וגדל עקב הצורך הרב של החיילים ואנחנו נמצאים מידי שבוע בעוטף ובגבול הלבנון עבור הלוחמים שלנו.

 

 

פרויקט אחר שהקמנו הוא לזכרו של סמל ראשון שון כרמלי, שנפל גם הוא במבצע צוק איתן ונקרא 'בצוותא'. הפרויקט קם עקב ביקוש גדול של חיילים בודדים שביקשו ממני סיוע וראו בי כתובת עקב תפקידי כשליח של הבית חב"ד.

זה החל בתקופת הקורונה, שהיה סגר בכל רחבי הארץ ולא היה היכן לעשות כביסה. מה שהתחיל ככביסה אצלנו בבית שאני ואשתי עשינו מהר מאוד הפך למכבסה לחיילים בודדים, שהיום היא כבר נמצאת בכמה נקודות בארץ בכמה מוקדים שבהם ניתן מענה להמון חיילים בודדים בכל רחבי הארץ.


הפאן טראק לזכרו של מושיקו דוינו (צילום: מתוך פייסבוק)

הפאן טראק לזכרו של מושיקו דוינו (צילום: מתוך פייסבוק)


החיילים מקבלים את הכביסה עם שליח שלוקח את זה מהם ומחזיר להם את הכביסה נקיה מגוהצת תוך 24 שעות ולפחות דבר אחד יורד מהם בסופ"ש שהם חוזרים.

את כל הדברים האלה אני עושה בשליחותו של הרבי מליובאוויטש.

המשימה שהרבי הטיל עלינו לעזור לכל יהודי לסייע לכל יהודי והדרך הזאת, אנחנו מאמינים שבעזרת השם תקרב אותנו סוף סוף אל היעוד שלנו לעולם שכולו טוב שאין בו מלחמות ולא שנאה ולא תחרות אלא רק בעזרת השם רק טוב וחסד תקופת הגאולה האמיתית והשלמה שכולם מתפללים שתבוא כל רגע.

אני רוצה להודות לרב תמיר קסטיאל השליח הראשי לשכונת קטמון והסביבה על האמון, החברות והשותפות בעשיית כל החסד הזה.

הכותב הינו שליח הרבי לשכונת קטמון – המושבה

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר