ריקי אופק אבן צור (צילום: רופינה פלדמן)
ריקי אופק אבן צור (צילום: רופינה פלדמן)

פסק דין נדיר: גבר ישלם לאישה את מלוא דמי כתובתה בסכום של מיליון שקלים

עו"ד ריקי אבן צור, שייצגה את האישה בהליכי הגירושים שנמשכו ארבע שנים: "מדובר באשת חיל במלוא מובן המילה. במשך יותר מ-30 שנה היא דאגה לכל צורכי המשפחה וטיפלה בבעלה החולה, אך הוא השיב לה בהתעללות מילולית קשה על בסיס יומיומי, לכן היא תבעה את דמי כתובתה. נשים חייבות להבין שכתובה היא לא סתם עוד נייר. היא מסמך מחייב"

פורסם בתאריך: 17.7.24 23:56

בפסק דין נדיר, בית הדין הרבני הגדול בירושלים הורה לגבר לשלם לאישה את מלוא דמי כתובתה – סכום של מיליון שקלים. "מדובר בהחלטה מאוד חשובה, תקדימית ומרגשת, שנותנת לנשים רבות תקווה. פסק הדין הזה מבהיר שניתן לתבוע את דמי הכתובה ואף לזכות בהם", אומרת עו"ד ריקי אופק אבן צור, שייצגה את האישה בהליכים המשפטיים.

תחילת הפרשה לפני כארבע שנים, כשלמשרדה של עו"ד אופק אבן צור הגיעה אישה, תושבת ירושלים, שביקשה להתגרש מבעלה לאחר יותר מ-30 שנות נישואים. האישה סיפרה לעו"ד אופק אבן צור, כי לאורך כל שנות הנישואים היא זו שניהלה את הבית, פרנסה את המשפחה, גידלה את הילדים וטיפלה בבעלה החולה. לדבריה, למרות כל מה שעשתה, היא חוותה התעללות מילולית קשה מצד בעלה, על בסיס יומיומי, וככל שחלפו השנים ההתעללות רק הלכה והחמירה.

עו"ד אופק אבן צור, פנתה, בשמה של האישה, לבית הדין הרבני האזורי בבקשה להתיר את הנישואים ותבעה את דמי הכתובה. הבעל התנגד.

עו"ד אופק אבן צור מספרת: "מדובר באשת חיל במלוא מובן המילה. במשך יותר מ-30 שנה היא דאגה לכל צורכי המשפחה וטיפלה בבעלה החולה. הוא חלה מספר שנים לאחר שהם התחתנו. היא תרמה לו כליה, טיפלה בו וסעדה אותו, ובמקביל המשיכה לפרנס את הבית. הוא, מצידו, במקום לכבד אותה ולהעריך אותה על כל מה שהיא עושה עבורו, התנהג אליה בצורה מחפירה, בקנאות אובססיבית ובאלימות מילולית קשה מאוד , עד שהיא כבר לא יכלה להכיל זאת".

לפני כארבע שנים, כשהאישה הרגישה שהגיעו מים עד נפש, היא עזבה את הבית ופנתה לעו"ד אופק אבן צור. "לאורך השנים, הבעל סירב לתת לה גט. הוא כמעט שלא הגיע לדיונים ואף החליף מספר עורכי דין, מאחר שלא היה מרוצה מההתנהלות שלהם", מספרת עו"ד אופק אבן צור. "גם הדיינים בבית הדין נחשפו לאלימות המילולית שלו. הוא המשיך להתעלל באישה מילולית, גם לאחר שהיא עזבה את הבית, ובסופו של יום, בית הדין הבין עם מי יש לו עסק. בדרך כלל, בית הדין מגלה חמלה כלפי אנשים חולים, וגם במקרה הזה הבעל הציג דמות של אדם מסכן, נכה על כיסא גלגלים, אבל בית הדין זיהה מיד מי האשם בגירושים, ובעיקר הבין שהבעל לא ראה את הטוב ואת כל מה שאשתו עשתה למענו לאורך השנים".

בית הדין האזורי פסק כי על הבעל לשלם לאישה את מלוא סכום כתובתה, אך הבעל הגיש ערעור על פסק הדין לבית הדין הרבני הגדול. ערעורו נדחה.

עו"ד אופק אבן צור מבקשת להעביר מסר לנשים ולגברים: "כתובה היא לא סתם עוד נייר, היא מסמך מחייב. פעמים רבות מגיעות אליי נשים לייעוץ ואומרות לי שהכתובה היא סתם שטר, ואני מסבירה להן שזה ממש לא כך. לאורך השנים לקוחותיי זכו בהרבה מאוד כתובות, בסכומים של 100 ו-200 אלף שקלים. כשאני מאמינה בתיק ומבינה שיש סיכוי, אז אני נלחמת. בכל אופן, סכום של מיליון שקלים הוא לא מובן מאליו כלל וכלל".

איך האישה הגיבה?

"היא מאוד התרגשה, רעדה ובכתה מאושר. עד עכשיו אין לה מילים להביע את מה שהיא מרגישה. מבחינתה, הצלתי לה את החיים".

* * *

עו"ד אופק אבן צור, נשואה ואימא לשני ילדים, בעלת תואר ראשון במשפטים L.L.B מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים; סיימה קורס הכשרת דירקטורים במכון מגיד, ושימשה בעבר באת כוחו של היועץ המשפטי לממשלה במשרד המשפטים באגף האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי לענייני משפחה. היא חברה בארגון הבינלאומי World Jurist Association, מעניקה שירות וייעוץ משפטי בנושאי ירושות, צוואות, גירושים, חלוקת רכוש ומשמשת בוררת מטעם לשכת עורכי הדין ולקראת סיום לימודי 'טוענת רבנות' שכוללת הכשרה מקיפה בכל הנוגע לענייני הפסיקה, סדרי הדין, הפרוצדורה וההלכה של בית הדין הרבני.


משרדי עורכי הדין ריקי אופק אבן צור

השלוחה בירושלים: רחוב נחום חפצדי ,17 מגדל רם

השלוחה בתל אביב: רחוב הארבעה (מגדל המוזיאון)

טלפון: 02-5770095 נייד: 052-5399374לאתר משרדי עורכי הדין ריקי אופק אבן צור, לחצו כאן

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. משה

    הפסק דין שהגבר ישלם לאשתו מליון שקל.זה יהיה הגורם לנשים לגרום לקבל גט בכדי לזכות לסכום הנ"ל.כמובן נשים שהחיים שלהן קצת מעורערים .

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר