הדאגה של פפה אללו בטורו האחרון "הפתרון לסוגיית שייח ג'ראח עובר דרך הפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני" לאוכלוסיה הערבית והאצבע המאשימה את היהודים דווקא ואת השוטרים בפרט, הביאה אותי להגיב.
פפה, דואג לאנשים שהוא מרגיש שייך אליהם, ומנסה להתנער מהצד המשפטי-חוקי-היסטורי-מוסרי. ובכל זאת כמה עובדות: ב-1948, אחרי שנים של רציחות יהודים על רקע יהדותם, וניסיון אלים למנוע הקמת מדינה יהודית, ברחו מכאן מאות אלפי ערבים. ב-1950 החל חוק נכסי נפקדים, וב-1970 הפקודה לשמירת נכסי נפקדים. לא נותנים פרס למי שיזם מלחמה, מתוך כוונה מוצהרת לטבוח ביהודים או לזרוק אותם לים. אילולא היו תוקפים אותנו, לא היו צריכים לברוח.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
במאה ה-19 היתה שייח ג'ראח שכונה יהודית, שתושביה גורשו במאורעות המרד הערבי באמצע שנות ה-30. חלקם חזרו ונאלצו לנטוש שוב ב-1948. מאז מלחמת ששת הימים ב-1967, שבה שחררנו את ירושלים מהשלטון הירדני (לא הפלסטיני), מתנהל מאבק להשבת הבתים לבעליהם המקוריים – היהודים. מטעם הצדק, החוק וגם המוסר. מבחינת הערבים – היהודים הם פולשים בכל מקרה, בתל אביב, בחיפה, בעכו, בלוד ובזכרון יעקב – וכך גם בשייח' ג'ראח. אין "פלסטיני" אחד בעולם, שיגיד אחרת. פשוט אין.
אנחנו מדינת חוק. פפה, אתה שמנופף בדרך כלל בחוקים או במוסר, לפי הצורך באותו נושא (הפתרון הוא מוסרי?). אל לך ולנו להתעלם מהחוק ומהפסיקה. בית המשפט, גם אם ייכנס לעניין המוסרי, מחויב לחוק. בדיוק כמו במקרים בהם פסק בית המשפט על פינוי אזרחים בגוש קטיף, צפון השומרון, עמונה, נתיב האבות ועוד. לא מוסרי בכלל, אבל חוקי.
הערבים והיהודים חיים כאן, זו עובדה ומי שלא מקבל את זה, לא מציאותי. אפשר לחיות בשלום. אני חי ועובד בין ערבים, מכבד אותם והם מכבדים אותי חזרה, למרות שהם יודעים היטב את דעותיי. אזרחים ערבים בישראל רוצים לחיות בשקט. רוצים לגדל ילדים ולהתפרנס בכבוד. אולם לשיטתך, "סוגיית פינוי התושבים הערבים משייח ג'ראח הבעירה בין השאר את המהומות האלימות". בכך שאתה מגלה הבנה מצידך לאלימות מהצד הערבי אתה נותן גיבוי למהומות הבאות. אלימות מצד הפורעים הערבים אינה סיבה לזלזל במשטרת ישראל, או לשנות את החוק. את הקומץ המתסיס, האלים והפרוע, צריך לעקור מהשורש ביד חזקה.
לשיטתך, הערבים בישראל "חיים באפרטהייד במזרח ירושלים". אין דבר אחד שנמנע מהם, כולל נסיעה לכל מקום בארץ. האם יהודי יכול לנסוע בכל רחבי הארץ? התשובה היא לא. להוציא אזרחים מביתם החוקי בגלל גזעם ומוצאם זה אפרטהייד, ולכן אין להוציא את היהודים מביתם.
לסיכום, קל מאוד להגיד שצריכים למצוא את הדרך לדו-קיום. בשייח ג'ראח נבחן האם יש דו קיום אמיתי, מגורים וחיים משותפים. האם יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים, לא רק ברחבת הבימה בתל אביב, אלא ממש כאן במזרח ירושלים.
הכותב הוא מאיר אליפור, צלם, איש ימין
(צילום: מוריה אליפור)
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
המייל האדום של "כל העיר"[email protected]
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
המאמר נכון רק במידה והשבת הבתים תהיה הדדית, והערבים יכלו לחזור לבתים בקטמון, בקעה, מלחה, עין כרם, ליפתא, דיר יאסין, שייח באדר
רון
תפנימו את זה כבר לעזאזל , שכונת שמעון הצדיק !!!!!!!!!!
איציק ע.
"היהודים"?
מי שמשתלט על הבתים הם תנועה פוליטית קיצונית במימון זר ולא גלוי שרוצים לגרש את התושבים הערבים מירושלים – ואין להם כל קשר לבעלי הבתי המקוריים.
למה זה אפרטהייד?
כי פליטים ערבים לא יכולים לחזור ולקבל את בתיהם שעזבו ב 1948, ויהודים, על פ]י החוק (ליהודים בלבד), מקבלים.
גרשי
בתשובה למגיבים:לערבים שתקפו ב-1967 אין פריוולגיה לקבל בתים שמהם ברחו וטוב שכך אין פרס לתוקפן הזכות ניתנת למדינה שלא הפסידה למרצחים, סליחה שניצחנו, אני הייתי בין אלה ששחררו את ירושלים ורבים מחברי נהרגו כאן בקרבות לשחרור העיר מה שאני כן יודע על שיח ג'ראח זו שיירת הדסה שהותקפה בדרך לבית החולים בהר הצופים 68 מנוסעי השיירה נרצחו שם, אגב אני מתגורר היום בשיך באדר – אמור מהיום שכונת משכנות האומה.