מערך התחבורה הציבורית אל מעלה אדומים מתרחב ומשתדרג. השדרוג יחל ביום ראשון הקרוב, 11.3, כשבשלב הראשוני יתווספו שני קווים חדשים – 167 ו-168, מתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת אל שכונת נופי הסלע, וזאת בנוסף לשני הקווים שפועלים כיום – 177 ו-178. ההחלטה כי המסלול יתחיל במסוף גבעת התחמושת באה במטרה לחסוך לנוסעים את לחצי התנועה בכניסה לירושלים.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
- לידיעות חדשות נוספות באתר "כל העיר"
הקווים החדשים ישולבו בשעות השיא, בצהריים ואחר הצהריים: קו 167 ייסע במסלול קו 177 ויסייע בקליטת הנוסעים מגבעת התחמושת והנוסעים מאזור הקניון לשכונת נופי הסלע; קו 168 יציע נסיעה ישירה לשכונת נופי הסלע דרך כניסת מעלה אדומים מזרח. בכך יתוגבר השירות לשכונה בעוד 17 נסיעות בשעות העומס המבוקשות.
קו 129, שפעל עד כה במתכונת ניסיונית, יעבור למתכונת מלאה יותר ויקבל בלוח החדש שתי נסיעות לכיוון מלחה והדסה עין כרם בשעות הבוקר, וארבע נסיעות נוספות בחזרה, בשעות הצהריים. הקו החדש, שאושר והחל לפעול לפני כמה חודשים, נותן שירות ישיר לדרום העיר ולדרום מערבה, ומגיע בין השאר לקניון מלחה, לגן הטכנולוגי, לרכבת, לגן החיות, לקריית מנחם, למושב אורה ולקריה הרפואית הדסה עין כרם.
שינוי מסוג אחר במערך התחבורה הציבורית במעלה אדומים הוא הביטול של קו 173, שנסע מירושלים דרך שכונת צמח השדה אל מישור אדומים. מסלול ארוך זה פגע הן בשירות לצמח השדה והן בשירות למישור אדומים. כעת, עם ביטול הקו, הוחזרו כל הנסיעות שלו לקו 176, אשר ישוב לתת שירות מלא לתושבי שכונות צמח השדה ומגדים. לקו נוספו בלוח החדש חמש נסיעות ממעלה אדומים ו-19 נסיעות מירושלים.
עם ביטול קו 173 ייכנס לפעולה קו שירות חדש למישור אדומים – קו 23. הקו העירוני יצא משכונת צמח השדה וייסע בדרך קדם, דרך שכונת נופי הסלע, למישור אדומים. באזור התעשייה מישור אדומים יעבור הקו בכל המסלול, וימשיך לגבעת המייסדים. מגבעת המייסדים יחזור קו 23 דרך כביש 1 ורחוב נופי הסלע, וימשיך עד הקניון.
אריאלה זריהן, הממונה על התחבורה הציבורית ביו"ש במשרד התחבורה: "העמדנו לרשות תושבי מעלה אדומים מערכת מסודרת, מלאה וברמת שירות גבוהה, תוך מתן פתרון לכל ביקוש שנוצר".
סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, בוריס גרוסמן: "תהליך האישור של השינויים והתוספות מול משרד התחבורה היה ארוך ומפרך, אבל מקצועי ביותר, ואנחנו יכולים להיות מרוצים מהתוצאה".
תגובות