העבודות במגה-פרויקט בכניסה לעיר עוברות לשלב הבא: אתמול, שני, פרסמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) את המכרז הראשון להקמת מגדלים בכניסה לעיר. מדובר במכרז לבניית שני מגדלים בגובה 36 קומות כל אחד, בשטח של 4.4 דונם, שישמשו לתעסוקה ולמלונאות. מדובר בחלק ממתחם K אשר עתיד להיות המרכז התחבורתי בכניסה לעיר.
ברמ"י מציינים כי "למתחם המשווק במסגרת המכרז הנוכחי תכנית בתוקף, הכוללת זכויות ותמהיל השימושים המאושרים (ברוטו על קרקעי) בהיקף של כ-78,000 מ"ר (עיקרי) עבור: 2 מגדלים בני 36 קומות , מסחר בהיקף של כ-3,200 מ"ר, תעסוקה/משרדים בהיקף של כ-71,000 מ"ר ושטחים ציבורים בהיקף כ-3,800 מ"ר, מלונאות בהיקף של 200-150 חדרים".
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
במסגרת המכרז שפורסם בשיתוף עם עיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן, ייחתם חוזה חכירה ישירה (ללא הסכם פיתוח) עם היזם במגרש 12 השוכן במתחם K. המועד האחרון להגשת הצעות למכרז הוא 02/09/2019 בשעה 12:00 בצהריים.
רובע העסקים בכניסה לעיר יכלול כ-20 מגדלים בגובה 40-24 קומות, על פני 1.5 מיליון מ"ר המיועדים לשטחי תעסוקה, מסחר, מלונאות, מגורים תומכי תעסוקה, מבני ציבור ותרבות.
לפני שבועיים, כפי שפורסם, החלו העבודות לכריית מנהרה בשדרות שז"ר בכניסה לעיר וחניון תת קרקעי עם כ-1,300 מקומות חניה. במסגרת העבודות נסגרו שדרות שז"ר לתנועת רכבים פרטיים. על מנת לאפשר פתיחה מלאה ולהשלים את העבודות עד לסוף שנת 2022 כמתוכנן, נדרשות העבודות לעלות אל מעל לפני הקרקע לטובת ביצוע שערי הכניסה (פורטלים) ממזרח וממערב. יש לציין כי ההכנות לשלב זה מבוצעות מזה שנים, ולשם כך הורחבו רחובות מקבילים והוקצו נתיבים ייעודיים שיקלו על הזרימה התחבורתית באזור בתקופה זו. עיקר התנועה בכניסה לעיר תוכוון אל שדרות יצחק רבין שהורחבו במיוחד.
בהקמת פרויקט הכניסה לעיר מושקעים 1.4 מיליארד שקלים. מתחם הענק יתפרש על פני שטח של כ–300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ–65,000 אלף מקומות עבודה חדשים. הרובע החדש יכלול מגדלי עסקים ומשרדים שישמשו גם לתיירות. באזור יעבור גם קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א, שתי רכבות קלות – קו אדום וקו ירוק, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי רחב להולכי רגל.
"מדובר במתחם אשר עתיד להיות המרכז התחבורתי הגדול והמשולב בישראל, ומרכז עסקים חדש ומוביל בכניסה לבירת ישראל שיכלול את תחנת נבון-תחנת הרכבת המהירה לתל אביב, תחנת האוטובוסים המרכזית, ארבעה קווי רכבת קלה, הפרדה מפלסית בשדרות שז"ר, וחניון תת קרקעי", מציינים ברמ"י.
- הכניסה לעיר: כל הפרטים על כל החסימות
- שלוש שנים של סבל: החלו עבודות התשתית של הרכבת הקלה בגילה
- החניון שיפתור את בעיית החניה סביב תיאטרון ירושלים
המגיב
פרוייקטים ופרוייקטים ועוד פרוייקטים…. אבל חניות לתושבי העיר…. אין! דוחות יש בשפע! תתעורר מר ראש העיר! יש דברים חשובים יותר ממגדלי רב קומות!!!!