החל מחודש אוגוסט יבוצעו עבודות להכשרת תוואי קו הרכבת הקלה בשלוחת מלחה ברחובות יצחק מודעי ואגודת ספורט הפועל. העבודות הינן חלק מעבודות תשתית ופיתוח להכשרת תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה. לאורך הרחובות הללו יבוצעו עבודות בימים ראשון עד חמישי, החל מהשעה 7:00 בוקר עד 19:00 בערב, ובימי שישי לפי הצורך.
במסגרת העבודות צפויים להיווצר הסדרי תנועה חדשים ברחוב אגודת ספורט הפועל, ובהמשך יורחבו העבודות גם לרחוב יצחק מודעי. ההסדרים כוללים צמצום של נתיבי הנסיעה לשני הכיוונים וביטול חניות לאורך הרחוב.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
בעיריית ירושלים מדגישים כי תנועת הרכבים והתחבורה הציבורית תתנהל כרגיל בנתיבי התנועה הפתוחים, ובכל עת יהיה מעבר בטוח להולכי רגל. ברחוב אגודת ספורט הפועל יחלו העבודות בצד הצפוני של הרחוב ויכללו: העתקת תשתיות, עבודות בנייה, פיתוח והכשרת התוואי לרכבת הקלה.
בנוסף, במסגרת העבודות להכשרת תוואי הרכבת הקלה – פארק המסילה ייחסם למעבר בתחילת השבוע באזור גשר רפאים, לטובת ביצוע העבודות של הרכבת הקלה. בעקבות העבודות המעבר לפארק המסילה מתחת לגשר רפאים יהיה סגור להולכי רגל ורוכבי אופניים למשך 3.5 שנים, בכל זמן ביצוע העבודות. המעבר לציבור ההולכים יתאפשר דרך הרמפה של בית הספר הדו לשוני, או דרך מעבר מעון הקנגרו.
מהעירייה נמסר כי "מדובר בביצוע עבודות להכשרת תוואי קו הרכבת הקלה בשלוחת מלחה ברחובות יצחק מודעי ואגודת ספורט הפועל. במהלך חודש אוגוסט יחלו עבודות תשתית ופיתוח להכשרת תוואי הרכבת הקלה לאורך הרחובות. בתחילה ייפרס הסדר תנועה ברחוב אגודת ספורט הפועל. כמו כן, העבודות יבוצעו בימים א'-ה' בין השעות 07:00-19:00 ובימי ו' על פי הצורך. עבודות לילה יתבצעו לפי הצורך, ועל פי הנחיות המשטרה. משך העבודות הכולל של שלוחת מלחה יעמוד על כ-31 חודשים, ויבוצעו על ידי חברת מוריה".
- שלוש שנים של סבל: החלו עבודות התשתית של הרכבת הקלה בגילה
- החניון שיפתור את בעיית החניה סביב תיאטרון ירושלים
- הנס במאה שערים: רכב נמעך בתוך מעלית רכבים, הנהג יצא ללא פגע
כפי שפורסם ב"כל העיר" בחודש מאי השנה, החלו עבודות הקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה. הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, קניון מלחה, אצטדיון טדי, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. יהיו בו 36 תחנות בסך הכול, ואורכו המתוכנן: 19 קילומטרים. העלויות יסתכמו בעשרה מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת. מתוך התקציב הכולל יוקצו ארבעה מיליארד שקלים לעבודות השלד וההנדסה. הצפי לסיום העבודות הינו בשנת 2023.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
כיצד ייתכן שאנו תושבי ירושלים שותקים על שסוגרים עיר ב3 צדדיה בו בזמן. הגבעה הצרפתית קניון מלחה גילה והכניסה לעיר. הזוי !!!ואסור לעבור על כך בשתיקה. צריך לעשות הפגנות ומרד מיסים