העבודות להקמת הרכבת הקלה לגילה נכנסות הילוך גבוה: אחרי שברחוב דב יוסף החלו עבודות התשתית לסלילת הקו הירוק של הרכבת, השבוע הדחפורים והטרקטורים יגיעו גם לרחוב הגננת בגילה. את תחילת הסדרי התנועה החדשים ברחוב הגננת ניתן כבר לראות בשטח, בצומת הרחובות דב יוסף-הגננת.
השבוע יוצבו ברחוב הגננת סימני כביש חדשים, במסגרתם נתיבים יצומצמו. את העבודות תבצע חברת מוריה – הצפי לסיום הפרויקט ולמעשה לתחילת הנסיעה של הרכבת הקלה בגילה הוא בעוד כשלוש שנים.
- תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
העבודות בתוך גילה, ברחוב המרגלית, יתבצעו בקטע שבין רחוב נשר לרחוב היקינטון. המקטע השני יכלול את רחוב מרגלית בין רחוב יקינטון לרחוב דגן, כאשר המקטע השלישי יכלול את רחוב צביה ויצחק. המקטע הרביעי יכלול את רחוב הגננת עד לחיבור עם רחוב דב יוסף (בצד הצפוני של הכביש).
יש לציין כי העבודות יבוצעו בימים ראשון עד חמישי בין השעות 19:00-7:00. בעירייה מציינים כי עבודות בימי שישי ובלילות יבוצעו על פי צורך ועל פי הנחיות המשטרה.
כפי שפורסם ב"כל העיר" בתחילת החודש, ראש העיר משה ליאון התייחס אף הוא לעבודות הרכבת הקלה בגילה ואמר: "המהפכה התחבורתית כבר כאן ומובילה את ירושלים לדור הבא. השלוחות הנוספות של הרכבת הקלה ירשתו את ירושלים בקו יעיל ונקי לסביבה ויהפכו את מערך התחבורה הציבורי לטוב יותר, נגיש יותר, ללא עומסי תנועה, עם אוויר נקי יותר ונוף עוצר נשימה".
כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשבועיים, מדובר על שלב א' של העבודות שיימשכו כשלוש שנים. הצפי הוא כי בשנת 2023 תושבי גילה יזכו להשתמש ברכבת הקלה. הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות.
יודע דבר
בחיים לא, אם עד 2026 זה יקרה אז זה נס….