היכונו: החל מעוד חודש ולמשך שלוש שנים ייסגרו לתנועת רכבים פרטיים שדרות שז"ר – במקטע שבין גשר המיתרים לבין צומת נורדאו (סמוך לבנייני האומה). הכביש אמנם יהיה חסום לרכבים פרטיים, אך עבור התחבורה הציבורית הנסיעה תתאפשר כסדרה.
"נדרשת – סבלנות, הירתמות והבנה", כך מציינים בעירייה לקראת סגירת הציר המרכזי בכניסה לעיר, שצפויה להוביל לפקקי ענק.
הכביש המרכזי ייסגר לתנועה לטובת תחילת שלב ב' בעבודה על המגה-פרויקט רובע העסקים של ירושלים. כפי שפורסם ב"כל העיר" – בהקמת פרויקט הכניסה לעיר מושקעים 1.4 מיליארד שקלים. מתחם הענק יתפרש על פני שטח של כ־300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ־65,000 אלף מקומות עבודה חדשים. הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות, רכבת מהירה, שתי רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי רחב להולכי רגל.
- הסיוט ברחוב הרצוג חוזר
- המהפכה נמשכת: התחבורה הציבורית ששוב תיקח אתכם בשבת אל הים
- פריצת הדרך בדיונים על הפעלת שירותי השכרת אופניים בשבתות בעיר
מוקד וואטאספ: עבור תושבי העיר ולבאים והיוצאים מירושלים, יופעל מוקד וואטסאפ והודעות זמין שמספרו 054-884-8323 וכן יינתן מענה שוטף במוקד העירוני 106.
תחבורה ציבורית: התנועה, כאמור, תמשך כסדרה לאורך תקופת העבודות. בשבוע העבודות הראשון בין התאריכים 19-14 ביולי, ייתכנו שינויים נקודתיים במיקום קווים ותחנות. הנוסעים יעודכנו בשינויים באמצעי התקשורת, בתחנות ובאמצעות מערך דיול והכוונה מקצועי שיפעל בשטח.
השבתת מערך הרמזורים: למשך 5 ימים תופסק פעילות הרמזורים באזור והתנועה תוכוון על ידי שוטרים ופקחים. צפויים עומסי תנועה כבדים – יש להימנע מהגעה לאזור.
ביום שישי ה-19 ביולי 2019 יופעלו הרמזורים במתכונת חדשה. שימו לב לשינויים! התחבורה הציבורית תופעל כסדרה.
נוסעי הרכב הפרטי:
למגיעים לירושלים ברכב פרטי – לנכנסים: דרך כביש 443/כביש 1 מנהרת הארזים.
ליוצאים: דרך כביש בגין למנהרת הארזים/כביש 443.
רצוי להתעדכן באפליקציות WAZE ו- MOOVIT ומומלץ להשתמש בתחבורה הציבורית, ברכבת הקלה וברכבת ישראל.
"בימים אלה מסתיימות עבודות הכרייה המבוצעות מתחת לכניסה לעיר מאז שנת 2015 לטובת מעבר רכבים פרטיים בתת הקרקע והקמת חניון ובו כ-1,300 מקומות חניה", מספרים בעירייה. "העבודות כוללות כריית מנהרה תת קרקעית באורך של 250 מטרים ובעומק של 30 מטרים מתחת לפני הקרקע. בשלב זה, על מנת לאפשר פתיחה מלאה ולהשלים את העבודות עד לסוף שנת 2022 כמתוכנן, נדרשות העבודות לעלות אל מעל לפני הקרקע לטובת ביצוע שערי הכניסה (פורטלים) ממזרח וממערב. יש לציין כי ההכנות לשלב זה מבוצעות מזה שנים, ולשם כך הורחבו רחובות מקבילים והוקצו נתיבים ייעודיים שיקלו על הזרימה התחבורתית באזור בתקופה זו. עיקר התנועה בכניסה לעיר תוכוון אל שדרות יצחק רבין שהורחבו במיוחד. צוות הפרויקט פועל בתיאום מלא מול משטרת ישראל והגורמים העירוניים על מנת לווסת את עומסי התנועה ולתת מענה לתושבי העיר והבאים בשעריה בתקופת ההסתגלות להפעלת הסדר התנועה החדש".
אני
איך מעזים לעשות כאלה צעדים כשעדיין אין רכבת נורמלית לתל אביב? בושה.
ירושלמי
למה לא פותחים את קטע יפו לאורך התחנה המרכזית לנסיעה ברכב פרטי לתקופה הזאת??
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
שבוע טוב.
מדוע לא מאריכים את שעת הרכבת עד חצות.