פריצת דרך בדיון על אופן הפעלת התוכנית העירונית להשכרת אופניים בירושלים. ל"כל העיר" נודע כי הפיתרון המתגבש בימים אלה בעיריית ירושלים להפעלה בשבת הינו שימוש באפליקציה, ולא באמצעות תחנות אוטומטיות להשכרת אופניים. גורם בכיר חרדי מאשר היום, רביעי, בשיחה עם "כל העיר" כי הפיתרון המתגבש בעירייה הוא אכן שימוש באפליקציה, שבעה ימים בשבוע. הגורם מבטיח כי הפיתרון צפוי לעלות בשבועות הקרובים בקרב הגורמים המקצועיים בעירייה ובהמשך הוא יובא לאישורים בוועדות המקצועיות.
למעשה, התוכנית העירונית להשכרת אופניים בירושלים תקועה למעלה מחמש שנים. הסיבה? התנגדותם של חברי המועצה החרדים בעירייה לכך שתחנות השכרה אוטומטית יאפשרו השכרת אופניים בשבתות – מדובר בפעולה שבה מי שרוצה לשכור אופניים צריך לשלם באמצעות כרטיס אשראי בתחנה אוטומטית, ללא צורך בכוח אדם, ממש כמו שמיזם "תל-אופן", פועל בתל אביב. כאמור, כעת, פריצת הדרך שהושגה בעירייה היא שהתוכנית להשכרת אופניים בירושלים תפעל במשך שבעה ימים בשבוע, כולל ביום שבת, והיא תצא לדרך על ידי שימוש באפליקציה. משתמש שירצה לשכור אופניים ייכנס לאפליקציה ויוכל לשלם דרכה על השירות – את האופניים הוא יוכל לאסוף בתחנות ייעודיות שיוצבו ברחבי ירושלים.
- "חובה על הציבור החילוני בירושלים להחרים את רשת אגאדיר"
- לאחר פניית "כל העיר", מנכ"ל אגאדיר מנסה להסביר: "אני מסעדן ואיש עסקים"
- מתחם התחנה בירושלים פתוח בשבת: אז למה שלא יופעל כמו שצריך?
בשיחה עם "כל העיר" מספר תמיר ניר, ששימש במחצית הראשונה של הקדנציה הקודמת בעירייה כסגן ראש העיר מטעם סיעת "ירושלמים" ומחזיק תיק התחבורה וניסה לקדם את המיזם להשכרת אופניים בירושלים, כי "החרדים הפילו את כל הרעיון של השכרת האופניים בירושלים. הם העדיפו שלא יהיה מיזם בכלל, מאשר שאנשים שלא שומרים שבת ממילא יכניסו את כרטיס האשראי שלהם בשבת למכונה אוטומטית. מבחינתם מדובר היה בחילול שבת".
בשיחה עם "כל העיר" מאשר חבר המועצה יוחנן ויצמן (אגודת ישראל) כי הפרויקט הוקפא מהסיבה שהסיעות החרדיות בעירייה דרשו כי המיזם העירוני לא יפעל בשבת. "בוועדת התחבורה בקדנציה הקודמת היה דיון עמוק אם מיזם 'י-ם-אופן' יפעל שישה ימים בשבוע או שבעה ימים", מציין ויצמן. "אנחנו אמרנו שאנחנו בעד שמירת שבת במרחב הציבורי, ישנו סטטוס קוו ואין סיבה לפרוץ אותו. מבחינה ציבורית עיריית ירושלים לא נותנת יד לחילול השבת".
בתכנון המיזם להשכרת אופניים בירושלים, שקיבל את השם: "י-ם-אופן", הושקעו עד כה עשרות אלפי שקלים. את השירות בירושלים, שעליו תהיה אחראית החברה העירונית עדן, תפעיל חברה זכיינית.
השירות העירוני להשכרת אופניים, שמספקת עיריית תל אביב-יפו, משמש תושבים, אורחים ותיירים רבים, שנהנים משירות השכרת האופניים בכל ימות השבוע, 24/7. המטרה היא להקטין את השימוש בכלי הרכב הפרטיים בתוך העיר, להפחית את זיהום האוויר ולעודד פעילות גופנית.
אפרת
ואיפה יסעו האופניים האלו? האם נסללו שבילי אופניים עבורם? או שכמו בתל אביב הם יצטרפו לאיום על הולכי הרגל בנסיעה על 0המדרכה?
ש
מיזם מיותר שבא להעשיר כמה אנשים.
הרי זה נכשל בתל אביב שהיא מישורית עם שבילי אופניים.
אז בירושלים שהיא הררית בלי שבילים זה יצליח???
סתם זריקתתכספי ציבור לפח בשביל כמה עסקנים.
זה שהוםכים את זה לשבת אוצלא שבת זה מסך עשן להסתיר את הגניבת כספי ציבור של מיזם מיותר.