המחדלים בתחבורה הציבורית בירושלים: בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו נגד כוונת משרד התחבורה לרכוש אוטובוסים מסין, שיאפשרו תוספת משמעותית של קווי תחבורה ציבורית בירושלים בפרט, וברחבי הארץ בכלל.
הנפגעת העיקרית היא ירושלים – שבה מתוכננת מהפכה של ממש עם תוספת של 42 אוטובוסים חדשים. משמעות ההחלטה היא עיכוב התוכנית של תוספת הקווים החדשים בעיר. כפי שפורסם ב"כל העיר" בדצמבר שנה שעברה – אחרי תלונות רבות על צפיפות, אי עמידה בלוחות זמנים ואוטובוסים מתפרקים – עשרות קווי אוטובוסים חדשים מתוכננים לפעול בירושלים. המכרזים כוללים הפעלה של 810 אוטובוסים חדישים, 200 מהם יהיו אוטובוסים חשמליים. התוכנית כוללת פריסה מחדש של קווי האוטובוסים בעיר, הכפלת כמות הנסיעות, הפעלת קווים חדשים, הגברת תדירות, הארכת שעות הפעילות ותוספת שירות למוקדי תעסוקה.
- התחבורה הציבורית בירושלים בדרך למהפכה?
- בדיקת "כל העיר" | הצפיפות הקיצונית ברכבת הקלה: מדוע מתעכבת רכישת הקרונות הנוספים?
- אלה קווי האוטובוס הגרועים ביותר בירושלים
- תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]
הצו הזמני ניתן עד ל-15.7.19 בהמשך לעתירתה של חברת הרכבת האוטובוסים "הארגז" לעכב את המכרזים להפעלת קווי תחבורה ציבורית חדשים ברחבי הארץ. המכרזים היו אמורים לצאת בשבוע שעבר, אך כאמור, בית המשפט נענה לבקשתה והוציא צו זמני. חברת הארגז, שפועלת בקרית מלאכי, טענה בעתירתה כי משרד התחבורה ביטל את חובת הגומלין ולא נתן העדפה למפעלי הרכבה מקומיים. כמו כן, החברה טענה כי החלטת משרד התחבורה לא חוקית מהסיבה שהיא נוגדת את החובות בדיני המכרזים. חובת רכש הגומלין מחייבת למעשה את חברות האוטובוסים מתוצרת זרה הזוכות במכרזי תחבורה בארץ להשקיע שליש מסכום הזכייה בתעשייה המקומית, ולרכוש חלק מהאוטובוסים מהיצרנים הישראלים. משרד התחבורה צפוי להתנגד לצו.
חבר מועצת העירייה אלעד מלכא (התעוררות), שהקים את מיזם אגד watch ופעיל לקידום תחבורה ציבורית איכותית בירושלים, מציין כי "החלטת המדינה על ביטול מוסד רכש הגומלין מאפשרת ייבוא אוטובוסים מורכבים ושלמים לישראל ובכך בעצם עשויה להוביל להוזלת מחירי התחבורה הציבורית בארץ. לצערי הרב, בית המשפט הורה על הקפאת מכרזי התחבורה בישראל עד אשר תוכרע משפטית שאלת ייבוא האוטובוסים. הראשונים אשר ישלמו את המחיר הם תושבי ירושלים אשר בעקבות זאת ימנעו מהם שיפור שירות התחבורה הציבורית והכפלת קווי האוטובוס בעיר. בנוסף לכך, ישארו תושבי ירושלים שבויים של מונופול המקומי אשר מאחר, מבטל נסיעות ומסיע אנשים בצפיפות ובתנאים לא טובים באופן קבוע".
העיקר שנבחרתם לעירייה... עכשיו תטפלו!!!
לא לחכות 4 שנים לבחירות הבאות
לשפר בינתיים את הקיים בתחבורה הציבורית-למשל שכל אוטובוס יצא באמת לפי לוח הזמנים שלו.
או שכולם אצלכם בעירייה ובמשרד התחבורה ישנים/חולמים עד יולי ומחכים לבית המשפט?
וכמובן נוסעים וחוזרים ברכב הפרטי…אז זה לא באמת נוגע אליכם