בכניסה לירושלים, ביציאה מהעיר ומכיוון גבעת שאול: צומת סחרוב פקוק החל משעות הבוקר המוקדמות, וזאת בשל העבודות שמתבצעות להקמת מחלף סחרוב.
בכניסה לירושלים נרשם טור ארוך של מכוניות, אשר מזדחלות לאיטן בעליה לכיוון העיר. גם מכיוון גבעת שאול נצפים עומסים לא מבוטלים למבקשים לצאת מהעיר, כשגם הירידה מירושלים לכיוון סחרוב אינה נקייה מעומסים. שוטרי משטרת התנועה ופקחים של עיריית ירושלים מכווינים את התנועה, אך בשלב זה נראה כי הם לא מצליחים לווסת אותה ולמנוע את הפקקים והעומסים בצומת.
- איך ניתן להפוך את גן סאקר למתחם אטרקטיבי בשבתות עבור משפחות צעירות?
- מדוע האקווריום לא הכניס משפחה מהדרום למרות הבטחת ראש העיר?
- הטענות של בעלי הברים בשוק נגד המשטרה
- תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]
בשעות הבוקר הוציאה דוברות המשטרה הודעה שבה היא מבקשת מהנהגים לנסוע בדרכים חלופיות – כביש 9 (הארזים) וכביש 443, וזאת בשל העומסים הכבדים שנרשמים בצומת סחרוב, אולם לפי שעה רבים מהנהגים אינו בוחר באופציה זו. "עקב עבודות בכביש המבוצעות בצומת גינות סחרוב בכניסה לירושלים ישנם עומסי תנועה כבדים לבאים לירושלים", נמסר מהמשטרה. "העבודות יימשכו עד ליום חמישי בשעות אחר הצהריים. אנו ממליצים לנהגים הבאים והיוצאים מירושלים לבחור בדרכים חלופיות – כביש 9 ו- 443. בנוסף מומלץ להשתמש באפליקציית הניווט WAZE המעודכנת כל העת בשינויים ובעומסי התנועה".
כזכור, כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", מערכת הרמזורים בצומת סחרוב מושבתת החל מאתמול בלילה (ראשון, 12.5) וזאת בשל העבודות ההנדסיות והגיאומטריות שמתבצעות בצומת לצורך הקמת מחלף סחרוב. העבודות יימשכו עד ליום חמישי בשעות אחר הצהריים.
במסגרת הפרויקט, כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", יוקם מחלף חדש בגינות סחרוב שיכלול הפרדה מפלסית ויביא לביטולו של הרמזור שהפך ברבות השנים לגורם משמעותי לפקקים התכופים, וזאת על מנת לאפשר את הזרמת התנועה והקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לירושלים.
הפרויקט באורך 3 ק"מ יכלול 2 גשרים, 300 אלף מטר קוב של מילוי וחפירה, 70 אלף טון של אספלט וכן העתקת תשתיות, מערכות שילוט ובקרה, שילוט ופיקוד, פיתוח נופי, תשתיות חדשות ורמזורים. הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים במימון משרד התחבורה ומשרד האוצר יבוצע ויפוקח על ידי חברת מוריה לפיתוח ירושלים. על מנת לאפשר את ביצוע הפרויקט נדרש היה לפנות כ-18 מבנים מהמורדות הדרומיים של ליפתא (מצפון לכביש). התהליך, כזכור, בוצע בשיתוף פעולה מלא עם הדיירים תושבי הליפתא, שקיבלו פיצוי כספי.
בחברת מוריה ציינו כי מדובר בפרויקט מורכב מבחינה הנדסית שכן היה צורך לייצר קירות גבוהים על שפת המצוק מעל עמק הארזים כדי להרחיב את הנתיבים בקטע הכביש.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
ולמה לא עושים את עיקר העבודה בשעות הלילה??? כדי לא לשלם תעריף לילה לעובדים..